Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: از اقتصاد دیجیتال باید بهره لازم برد و این مسیر یک میانبری است که اقتصاد بیمار ما که از قبل و بعد انقلاب گرفتار آن است را کمک می‌کند تا شرایط را بهبود ببخشیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «محمود واعظی» بعداظهر امروز در آئین اختتامیه یازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال که در تالار وحدت برگزار شد با اشاره به اینکه وقت آن است که بیشتر به بحث محتوا بپردازیم اظهار داشت: ما محتواهای دینی غنی داریم، باید در این شرایط سخت که مقوله جنگ اقتصادی و جنگ نرم مطرح است، از ظرفیت این جشنواره برای مقابله با دشمن استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما می‌توانیم باتوجه به فرهنگ و گذشته غنی و آموزه‌های دینی از ابزار فضای مجازی استفاده کنیم و قدرت نرم خود را ابتدا در کشورهای اسلامی معرفی کنیم. متاسفانه در کشور آنچه مزایای فضای مجازی به آن کمتر توجه شده و معایب آن پررنگ شده است، این فضا آسیب دارد اما باید در جهت کاهش آن تلاش کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: امروز ما با جنگ اقتصادی مواجه هستیم و دشمن در تلاش است ما را در جنگ اقتصادی شکست بدهد و به اهداف خود برسد، به همین منظور تحریم‌ها را تشدید کردند و بنای ما هم بر مقاومت است، معنای مقاومت فعال این است که از همه ابزارهای خود استفاده کنیم، یکی از عرصه‌هایی که به خوبی می‌توان استفاده کرد عرصه فضای مجازی است که از طریق آن می‌توان اقتصاد را تقویت کرد.

واعظی یادآور شد: از اقتصاد دیجیتال باید بهره لازم برد و این مسیر یک میانبری است که اقتصاد بیمار ما که از قبل و بعد انقلاب گرفتار آن است را کمک می‌کند تا شرایط را بهبود ببخشیم.

وی افزود: باید باور داشته باشیم که در کشور اقتصاد دیجیتال در این شرایط که پتانسیل‌های زیادی داریم می‌تواند خیلی از مشکلات ما را حل کند و در بسیاری از بخش‌ها خودکفایی ایجاد کند، بسیاری از کشورها که در این عرصه ورود پیدا کردند توانستند به موفقیت برسند.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در جلسات دولت و در شورای عالی فضای مجازی بارها توسط دبیرخانه بستر خوبی فراهم شده تا به این عرصه ورود پیدا کنیم، هر کار جدیدی در کشور ما سخت است و با پس‌زدگی مواجهه می‌شویم و وقتی بروی هدف خود استمرار داریم به موفقیت می‌رسیم.

واعظی تصریح کرد: رئیس جمهور و اعضای دولت براین باور هستند که اقتصاد دیجیتال در کشور جایگاه خود را پیدا کرده است، برخی اقدامات باید توسط مجلس قانون‌گذاری شود و دولت برخی آئین‌نامه‌های خود را تصحیح و بسیاری از وزارتخانه که اقتصاد دیجیتال دارند روند فعالیت خود را باید تسریع کنند.

وی ابراز داشت: یکی از اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم این بود که از شرایطی که برای فضای موجود است استفاده کند، خوشبختانه شبکه‌های بومی و علمی زیادی را داریم که با بودجه کم احداث شده اما امروز بزرگ شده‌اند، در چنین شرایطی ما لازم داریم که به حوزه کسب و کار در حوزه فرهنگ بیشتر توجه کنیم، از نظر محتوا فرهنگی و دینی ما غنی هستیم و هرکسی در دنیا محتوا و داده داشته باشد ثروتمند است.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: اگر بتوانیم روش خود را تغییر داده و نخواهیم همه کارها را به تنهایی انجام دهیم و به بخش خصوصی اعتماد کنیم قطعا شکوفایی در امر فرهنگ و اقتصاد خواهیم داشت، از خود فرهنگ و اقتصاد فرهنگ برای توسعه فرهنگ می‌توان استفاده کرد، در حال حاضر که به دنبال اشتغال هستیم اگر نهضتی در این راستا ایجاد کنیم یک اشتغال گسترده به وجود خواهیم آورد.

واعظی بیان کرد: معمولا در کشور ما حقوق کسانی که تولید محتوا دارند مراعات نمی‌شود، درواقع کمترین سهم مالی برای کسانی است که تولید محتوا می‌کنند، زیرساخت زمانی ارزش دارد که تولید محتواها صورت بگیرد، توجه بیشتر به تولیدکنندگان محتوا می‌تواند تولید ثروت را در این افراد ایجاد کند.

پایان پیام/523

منبع: شبستان

کلیدواژه: دعای عرفه نماز عید قربان عید قربان روز خبرنگار مراسم دعای عرفه دهه ولایت و امامت شبستان یزد روزنامه روزنامه ها عید غدیر اقتصاد فرهنگ مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال واعظی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۶۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری فنی بنیاد مسکن گلستان در منطقه آزاد اینچه‌برون

به گزارش جام جم آنلاین از  گرگان اظهارکرد: در ماه گذشته و اواخر سال گذشته رتبه استان گلستان در جذب تسهیلات بانکی مسکن در راستای طرح نهضت ملی مسکن روستایی در کشور ۲۶ بود که با پیگیری و تاکید استاندار گلستان به بانک‌های عامل، این رتبه ظرف مدت یک‌ماه از ۲۶ به چهار کشوری ارتقاء یافت.وی تصریح‌کرد: قرار است تا پایان اردیبهشت ماه امسال، بانک‌های عامل در استان، تمامی تسهیلات مسکن روستایی را در راستای طرح نهضت ملی مسکن جذب کنند و جشن جذب کامل تسهیلات مسکن روستایی در گلستان برگزار شود‌.مدیرکل بنیادمسکن گلستان با اشاره به منطقه آزاد اینچه‌برون خاطرنشان‌کرد: با توجه به اینکه منطقه آزاد اینچه‌برون گلستان به تازگی تصویب شده‌است و برای ایجاد زیرساخت‌های اولیه و لازم، نیاز به اجرای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی دارد، طی انعقاد تفاهم‌نامه بین بنیادمسکن و منطقه‌آزاد اینچه‌برون قرار شد بنیاد مسکن در اجرای پروژه‌های عمرانی، زیربنایی و در اختیار قرار دادن وسایل لجستیک، همکاری لازم را با منطقه آزاد اینچه‌برون داشته باشد.وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تامین زمین است که در این رابطه تفاهم‌نامه‌ای با منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان منعقد تا ۲۰۰ هکتار از اراضی این دستگاه‌اجرایی در روستاها تحویل بنیاد مسکن شده و نقشه تفکیکی و آماده‌سازی برای احداث مسکن روستایی به سرعت انجام شود.

حسینی گفت: همچنین با انعقاد تفاهم‌نامه با بنیادمستضعفان، در سه نقطه استان و سه شهرستان گمیشان، آق‌قلا و رامیان، مقرر شد بنیاد مستضعفان بیش از ۱۰۶ هکتار زمین را برای احداث بیش از ۵ هزار واحد مسکن روستایی در گلستان اهدا کند تا با مشارکت مردم، بخش عمده‌ای از این واحدها با تامین منابع، تسهیلات و واگذاری زمین توسط مردم و با مشارکت مردم احداث شود.وی بیان‌کرد: همچنین با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک گلستان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، اسناد بیش از ۴۷۵ هکتار از اراضی ملی استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی تحویل بنیادمسکن شد.

دیگر خبرها

  • خبر ناراحت‌کننده ایلان ماسک برای کاربران ایکس
  • تصویب کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی فضای مجازی کشور
  • همکاری فنی بنیاد مسکن گلستان در منطقه آزاد اینچه‌برون
  • برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • برون رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • اقتصاد به‌صورت واقعی به مردم واگذار شود
  • به کمک این ترفند‌ها مُچ فیک‌نیوز‌ها را بگیرید!
  • شناخت جامعه هدف برای تولید محتوا اهمیت دارد
  • تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر اقتصاد کسب و کارها
  • برای جهش تولید مسیر مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد را هموار کنید