Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کریمی قائم مقام انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران در خصوص حمایت‌های این مجموعه از اهالی رسانه به خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در این ۸ سالی که انجمن فعال است از خبرنگاران تهران و شهرستان‌ها عضو گرفته ایم و در حال حاضر ۲۰۰۰ خبرنگار، نویسنده و اهل قلم عضو این انجمن هستند. مهمترین هدف از شکل گیری این مجموعه تحت پوشش قرار دادن کانون‌های صنفی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سال‌ها هم تلاش شد که در راستای امور رفاهی، خدماتی و احقاق حقوق خبرنگاران گام‌های موثر برداشته شود.

وی افزود: مهمترین مشکل‌های امروز جامعه رسانه‌ای کشور، در درجه اول شناخته نشدن جایگاه آن‌ها از نظر شغلی و پایگاه فعالیت شان از منظر اجتماعی و سیاسی است. بسیاری از همکاران ما نیازمند این هستند که دیده شوند، اگر هر سازمان دارای یک جایگاه باشد نگاه‌های اشتباه به آن‌ها کمتر خواهد بود. اما در تولید محتوا فشار‌های درونی و بیرونی به رسانه‌ها وارد است یعنی هم امنیت جانی آنها در خطر است و هم حمایت‌های مالی برای رفت و آمد و... ندارند.

کریمی درباره ارائه راهکار برای رفع مشکلات مذکور اظهار کرد: اولین اقدام این است که اهالی رسانه دیده شوند. متاسفانه پس از گذشت ۴ دهه هنوز جایگاه و قدرت مندی اصحاب رسانه برای عموم جا نیفتاده است. به طور مثال اجرای هدفمندی یارانه‌ها نیازمند تبیین خوب و توجیه افکار عمومی بود که این کار را خبرنگاران می‌توانند به خوبی انجام دهند اما آن‌ها در وهله آخر مطلع شدند.

وی ادامه داد: دوستان و همکاران ما از عدم شناخت مسئولان و جامعه از تولید کننده یک اثر و محتوای خود آن خاطرات بسیاری دارند. اهالی رسانه همواره مورد حمله اعتراض‌ها قرار می‌گیرند در صورتیکه خود آن‌ها عضوی از جامعه هستند، با ستون‌های پایینی جامعه ارتباط دارند. بیشتر اهالی رسانه برآمده از جنوب شهر بوده و اکثرا با سوژه هایشان زندگی کرده اند.

قائم مقام انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران بیان کرد: به طور مثال سوژه اعتیاد که بیشتر خبرنگاران در مورد آن کار کرده اند، بعضا صحنه زندگی نزدیکان، همکاران و یا دوستانشان را به تصویر کشیده اند؛ بنابراین مسئولان نباید به آن‌ها فشار محدودی وارد کنند بلکه باید گوش‌های عمیق و چشم‌های بینا باشند.

کریمی در پایان خاطر نشان کرد: هم من و هم کانون خبرنگاران در جایگاهی نیستیم که در حوزه رفاهی و شغلی وعده بدهیم، اما پیش بینی میکنم که بخش بزرگی از مشکلات کاسته خواهد شد و ظهور و بروز قلم‌های جوان را در عرصه رسانه شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خبرنگاران روزنامه ها انجمن صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۷۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهادینه سازی فرهنگ ایثار از رسالت‌های اصحاب رسانه دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین علیزاده، در حاشیه مراسم تکریم نویسنده و روزنامه‌نگار پیشکسوت ارومیه‌ای  گفت: پیشکسوتان سرمایه‌های اصلی و هدایتگران در جهت پیشبرد اهداف والای رسالت رسانه‌ای ما در عصر حاضر هستند که حضورشان باعث تداوم، استمرار و انتقال مفاهیم ارزشمند ملی و دینی به نسل جوان خواهد بود.

وی افزود: امروزه جامعه به شدت درگیر مسائل در حوزه فرهنگ است و در گذشته اصحاب رسانه و خبرنگاران نقشی بی بدیل در ثبت وقایع جنگ در گوشه گوشه جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشتند و این نقش را امروزه نیز باید با شدت و دقت بیشتری ایفا کنند.

جانشین سازمان بسیج رسانه استان آذربایجان‌غربی گفت: آئین‌های نکوداشتی که در مناسبت‌های ملی و مذهبی برای تکریم نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان مخصوصاً زمانی که در قید حیات هستند، برگزار می‌شود جای تقدیر و تشکر دارد.

علیزاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، مستندساز و فیلمبردار خصوصاً شهید مرتضی آوینی، گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی متعلق به همه هنرمندان در تمام حوزه‌ها است و امروز هم نهادینه سازی فرهنگ ایثار و مقاومت نیاز به همکاری و همراهی اصحاب رسانه دارد.

وی در پایان سخنان خود افزود: در این راستا هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی بسیج رسانه استان نیز برای اینکه سهمی در این مراسم داشته باشد در حد توان خود از این روزنامه‌نگار پیشکسوت ارومیه‌ای تجلیل نموده و تقدیرنامه ای با امضای فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی تقدیم این هنرمند پیشکسوت و خبرنگار بسیجی کرد.

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان نهم استان‌ تهران به رشته‌های مهارتی روی‌آوردند
  • نهادینه سازی فرهنگ ایثار از رسالت‌های اصحاب رسانه دارد
  • چرا صهیونیست‌ها از واکنش علی کریمی تعجب کردند؟
  • افزایش آمار شهدای خبرنگار در غزه
  • لزوم نقش آفرینی طلاب در تقویت قدرت اندیشه جامعه
  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند
  • واکنش صهیونیست‌ها به اظهارات علی کریمی درباره پاسخ ایران به اسرائیل
  • چرا صهیونیست‌ها از واکنش علی کریمی تعجب کردند؟+ عکس
  • شناخت جامعه هدف برای تولید محتوا اهمیت دارد
  • آغاز تولید فصل دوم «چرخ گردون»، ۱۵ اردیبهشت