Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@15:56:37 GMT

فردا ۵۰۰۰ تن نفت سفید در بورس انرژی عرضه می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۷۲۰۷

به گزارش ایلنا، در راستای سیاست های جدید شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی و همچنین تقویت و حمایت از صنایع داخلی از طریق توسعه معاملات فرآورده های نفتی در بورس انرژی ایران ، طی فردا چهار شنبه 23 مرداد ماه ، حجمی برابر با 500 تن نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران برای عرضه در بازار داخلی روانه میز فروش بورس انرژی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عرضه مطابق با برنامه هفتگی اعلام شده از سوی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران صورت می گیرد که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در روز های دوشنبه با عرضه گاز مایع و نفت سفید خوراک و روز های سه شنبه نیز عرضه بنزین سوپر،بنزین یورو 4،بنزین معمولی،نفت گاز یورو 5 و نفت گاز PPM۵۰۰۰ در رینگ های داخلی و بین الملل بورس انرژی دنبال می شود.

در روز های چهار شنبه نیز تمامی فرآورده های نفتی مذکور در رینگ های داخلی و بین الملل بورس انرژی عرضه می شود.

تامین خوراک اولیه و کشف قیمت رقابتی در کنار مزیت هایی همچون دسترسی به کالای استاندارد و بدون واسطه در حالی در بورس انرژی همواره مورد توجه صاحبان صنایع داخلی و معامله گران این بازار قرار گرفته که شرکت های کارگزاری فعال در بورس انرژی نیز با تنوع محصولات مختلف در بازار فرآورده های نفتی بورس انرژی ، برای جذب خریداران داخلی و خارجی بویژه صاحبان صنایع پایین دستی برای تامین خوراک مصرفی خود به تکاپو افتاده اند.

فردا چهار شنبه در رینگ داخلی بورس انرژی در حالی خریداران بر سر عرضه 5000 تن نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به قیمت پایه هر تن 62 میلیون و 111 هزار و 495 ریال به رقابت خواهند پرداخت که تسویه معاملات بصورت اسناد خارج از پایاپای از دیگر مزیت های این عرضه است.

به این ترتیب امکان تسویه نقدی وجود نداشته و خریداران می بایست 10%پیش پرداخت خرید را قبل از شروع به عرضه پرداخت کنند.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انرژی ایران رقابت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۷۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام یکی از گام های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، گفت : پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکت های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

رجبی مشهدی ادامه داد: در همین راستا ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند.

وی گفت: همچنین در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت : بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکت های توزیع واریز خواهد شد و اکنون شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود