Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@17:14:05 GMT

سود سپرده در سایر کشورهای جهان چند درصد است؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۷۳۹۰

سود سپرده در سایر کشورهای جهان چند درصد است؟

نگارعلی:هر چند نرخ سود سپرده های بانکی در ایران ۱۵ درصد است و اخیرا نیز وزارت امور اقتصادی و دارایی در ابلاغیه ای رعایت ای مصوبه را بار دیگر به بانک ها گوشزد کرده است اما بررسی ها نشان می‌دهد سود سپرده در بسیاری از کشورهای جهان کمتر از این رقم است. به عبارت دیگر سود سپرده در برخی از کشورهای توسعه یافته منفی و یا صفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بالا رفتن سود سپرده بانکی سبب بالا رفتن قیمت تمام شده پول می شود و همین امر می تواند زمینه بروز تورم را فراهم نماید. 

برآوردها نشان می دهد اغلب کشورهای جهان سودی در محدوده صفر تا ۵ درصدی را به سپرده گذاران بانکی پرداخت می کنند و در این میان معدود کشورهایی هستند که همچنان سودهای چند ده رقمی را برای سپرده گذاران در نظر می گیرند. 

در جدول زیر نام کشورهایی آمده است که بیشترین سود سپرده بانکی را برای مشتریان خود در نظر گرفته اند بیشتر کشورهای این جدول را کشورهای آسیایی تشکیل می دهند و اکثر این کشورها در حال توسعه اند:

در جدول زیر نام کشورهایی آمده است که سود سپرده ای که به مشتریان می دهند کم تر از ۱۰ درصد است:

در جدول زیر نام کشورهایی آمده است که کم ترین سود سپرده را پرداخت می کنند:

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1284239

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سپرده بانکی نرخ سود بانکی توسعه پایدار ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال سینمای ایران باشگاه پرسپولیس خودرو دونالد ترامپ بازیگران سینما و تلویزیون ایران بازار خودرو عربستان استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، استان‌های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی به ترتیب بیشترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا را انجام دادند. در لرستان ۲۱ هزار و ۹۵۷ مجوز، گیلان ۳۱ هزار و ۳۹۰ مجوز، چهارمحال و بختیاری ۹ هزار و ۷۷۶ مجوز و خراسان جنوبی ۶ هزار و ۵۰۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است.

در استان‌های کرمان، فارس، بوشهر، گلستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان کمترین میزان تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا انجام شده است.

گفتنی است؛ بررسی آمار تبدیل مجوزهای کاغذی در دستگاه‌ها نشان می‌دهد چهار دستگاه برتر در این رتبه بندی به ترتیب سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و سازمان نظام پزشکی هستند. در هر یک از این دستگاه‌ها به ترتیب ۲۳.۹ درصد، ۱۴.۴ درصد، ۸.۳ درصد و ۲.۸ درصد از مجموع مجوزهای کاغذی صادره به مجوز الکترونیکی تبدیل شده است.

لازم به ذکر است؛ از (۲۵ اردیبهشت) مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند.آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شأن در ( qr.mojavez.ir) نیست می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه / کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها ( mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

کد خبر 6087925 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند
  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • چه کشورهایی در سال ۲۰۲۴ هفته کاری چهار روزه دارند؟
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری