Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، این روز‌ها بازار لوازم خارجی بسیار گرم است و تبلیغات زیادی هم از سوی افراد عرضه کننده این کالا‌ها صورت می‌گیرد.

این تبلیغات در حالی صورت می‌گیرد که واردات لوازم خانگی از سال گذشته به کشور برای حماتی از تولید داخلی ممنوع شده است و این کالا‌ها از مبادی غیر رسمی وارد کشور می‌شوند و به راحتی به فروش می‌رسند که برای تولید داخل آفت بزرگی محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کالا‌ها از مرز‌های غربی کشور به روش‌های گوناگون وارد می‌شوند البته ناگفته نماند که برخی از کالا‌هایی که به اسم خارجی عرضه می‌شوند، کالا‌های ایرانی هستند که با تغییر برند، به اسم کالای خارجی به فروش می‌رسند.

در این باره مرتضی میری رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درباره عرضه کالای قاچاق در بازار گفت: این موضوع دو بخش دارد، بخش اول مربوط به کالا‌های خارجی است که به صورت قاچاق وارد و عرضه می‌شود و بخش دوم کالا‌هایی هستند که در آن‌ها تقلب صورت می‌گیرد بدین صورت که کالای مرغوب ایرانی را انتخاب کرده و با تغییر برند، آن‌ها را به عنوان کالای خارجی به فروش می‌رسانند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: افراد متخلف در انبار‌هایی که در اختیار دارند برند‌هایی کالا‌ها را تغییر می‌دهند به گونه‌ای که مصرف کننده قادر به تشخیص آن نیست و نکته مهم‌تر این است که جنس ایرانی که قیمت آن ارزان‌تر است را با قیمت بالاتر به اسم خارجی عرضه می‌کنند.

میری درباره اینکه اتحادیه چه برخوردی با متخلفان کرده است گفت: بسیاری از این کالا‌ها از طریق پیامک و فضای مجازی به فروش می‌رسد که ما هیچگونه دسترسی به فروشندگان آن‌ها نداریم و برخورد با آن‌ها نیازمند عزم ملی دستگاه‌های مختلف است.

وی با اینکه اگر این کالا‌ها در سطح فروشگاه‌های مجاز عرضه شود حتما با آن‌ها برخورد می‌کنیم، ادامه داد: مردم حتما کالا‌های خود را از فروشگاه‌های مجوز دار و با فاکتور خریداری کنند تا در صورت تخلف به آن رسیدگی شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تاکید کرد: در صورت شکایت از واحد صنفی، فروشنده موظف است کالای اصلی را به خریدار تحویل دهد در غیر این صورت به تعزیرات معرفی و ۲ تا ۴ برابر قیمت کالا جریمه می‌شود.

میزان

انتهای پیام/

20 / 20 لوازم خانگی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی بازار لوازم خارجی فروش کالای ایرانی با برند خارجی مرتضی میری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: لوازم خانگی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی بازار لوازم خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی

رضا قربانی مدیرکل گمرک پرویزخان گفت : پارسال در مجموع ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ مسافر عراقی و ایرانی از مرز رسمی پرویزخان تردد کردند که از این تعداد ۱۱۸ هزار و ۶۹۲ نفر ایرانی و ۳۲۰ هزار و ۲۸۶ نفر عراقی بود.

وی اظهار کرد: از مجموع تردد‌های صورت گرفته از مرز رسمی پرویزخان، ۲۳۳ هزار و ۱۹۰ مسافر وارد کشور و ۲۰۵ هزار و ۷۸۸نفر عراقی بودند که تعداد مسافران خارجی در هم سنجی با سال قبل آن از نظر مسافر خارجی ورود به کشور شاهد رشد ۱۳۶ درصدی هستیم.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: مقصد مسافرانی که از کشور عراق و حوزه اقلیم کردستان وارد کشور می‌شوند بیشتر شهر‌های زیارتی کشورمان، پیگیری امور درمان و پزشکی و سفر سیاحتی به شهر‌های شمالی کشورمان است.

قربانی اضافه کرد: پرویزخان به دلیل هم مرز بودن با حوزه اقلیم کردستان عراق و قرابت‌های دینی، قومی و زبانی که با شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه دارد همواره از اهمیت خاصی برخوردار است و از مرز‌های مهم است و مسیر امن و ایمنی برای تردد مسافر و ترانزیت کالا است.

وی گفت: تمهیدات لازم هم در این راستا لحاظ شده و برنامه ریزی برای تردد خودرو‌های سواری عبور موقت نیز در کنار سایر نهاد‌ها از جمله گمرک و پلیس راهور صورت گرفته است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • کشف تعداد ۱۶۶ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در همدان
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • زیان ۳۵ درصدی پوشاک قاچاق به تولیدکنندگان در بازار شب عید
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • هشدار به فعالان بازار لوازم چاه ارت! افزایش قیمت ملزومات چاه ارت ۱۴۰۳
  • قاچاقچی لوازم خانگی در دام پلیس کبودراهنگ
  • کشف انبار ۱۰ میلیاردی بلور قاچاق در جنوب تهران