Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی کواکبیان شامگاه سه شنبه در مراسم تقدیر از خبرنگاران استان سمنان با بیان اینکه رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند اما امروز شاهدیم که به مانند دیگر ارکان دموکراسی در کشورمان آنچنان که باید و شاید رشد کیفی و لازم را نداشته است، ابراز کرد: رکن چهارم دموکراسی باید جدی‌تر دیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بسیاری مواقع قوانین نیز اجازه رشد را به رسانه‌ها نمی‌دهد، افزود: برای مثال امروز در تمام کشورها حتی کشورهای خلیج فارس تلویزیون‌ها خصوصی هستند اما در ایران اینگونه نیست و در نتیجه باید به سمتی حرکت کنیم که انحصار رادیو و تلویزیون شکسته شود تا بیشتر به سمت دموکراسی پیش برویم.

امنیت شغلی دغدغه خبرنگاران

عضو خانه ملت با بیان اینکه طرح اصلاح سیستم رسانه ها و صدا و سیما به مجلس آمد اما فوریت آن متاسفانه رای نیاورد، تاکید کرد: این امر در دستور کار مجلس وجود دارد تا ان شاالله بتوانیم به طور همه جانبه بحث رسانه ها و مطبوعات را در کشور جدی بگیریم.

کواکبیان با بیان اینکه حداقل ۱۰ مشکل در بین خبرنگاران وجود دارد که باید برای رفع آن دست به دست هم داد، ابراز داشت: صرف یک تقدیر در روز خبرنگار نمی تواند چاره ساز این قشر باشد.

وی افزود: جایگاه خبرنگاران رفیع است و صرفا یک تقدیر مشکلی از آنان برطرف نخواهد کرد برای مثال امروز امنیت شغلی مهمترین مسئله خبرنگاران است که نمی دانند در شش ماه آتی اصلا در رسانه حضور دارد یا خیر آیا رسانه تعطیل می شود یا خیر که این واقعا دغدغه فکری یک خبرنگار محسوب می شود.

اتهام امنیتی به خبرنگاران زده نشود

عضو خانه مطبوعات کشور گفت: برخی اوقات اتهاماتی به خبرنگاران زده می شود که بلافاصله برای این قشر پرونده های امنیتی درست می شود که البته در استان سمنان خوشبختانه چنین چیزی رخ نداده است لذا باید گفت خبرنگار حتی اگر اشتباه کرده، باید دانست که او هم کشورش را دوست دارد و نمی خواهد مخل نظام امنیتی کشور باشد اما برخی اوقات انگ های سیاسی به خبرنگاران زده می شود و امیدواریم رئیس قوه قضائیه برای این امر چاره ای بیندیشند.

کواکبیان با تاکید بر اینکه اتهام امنیتی به خبرنگاران معنی ندارد، بیان کرد: خبرنگار نباید نگران این باشد که اگر اختلاسی را در یک دستگاه اداری و دولتی و ... بیان کرد بعدا برایش در دستگاه قضایی با اتهامات امنیتی روبرو شود لذا ما معتقد هستیم خبرنگاری که دل به دریا می زند و ناعدالتی ها و رانت خواری ها را افشا می کند، اتفاقا باید دستش را بوسید و از وی تقدیر کرد.

وی افزود: وقتی یاشار سلطانی املاک نجومی را برملا کرد ما در مجلس به این امر واکنش نشان دادیم که نباید این بحث امنیتی برای وی ایجاد شود چرا که او خبرنگار است و مسائلی را مطرح کرده که می بایست به آن رسیدگی کرد.

کد خبر 4691965

منبع: مهر

کلیدواژه: دستگاه قضایی صدا و سیما خانه مطبوعات مصطفی کواکبیان سمنان روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان سانحه تصادف بیرجند آتش سوزی ایلام مجلس شورای اسلامی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۷۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است

رسانه‌های صهیونیستی از تدارک ارتش رژیم صهیونیستی برای شروع عملیات نظامی در شهر رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، روزنامه «یسرائیل هیوم» امروز سه شنبه نوشت ارتش رژیم صهیونیستی برای شروع عملیات نظامی در شهر رفح در «آینده بسیار نزدیک» آماده می‌شود.

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد ارتش در حال آماده شدن برای ورود به رفح است و سازمان‌های بشردوستانه با همکاری تعدادی از کشورها در حال برپا کردن چادر هستند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی روز دوشنبه نیز گزارش کرد ارتش رژیم در راستای آمادگی برای عملیات نظامی زمینی در رفح، به طور قابل توجهی در حال گسترش منطقه امن ایجاد شده در نوار غزه است.

به گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، منطقه امن از المواصی تا اردوگاه النصیرات گسترش خواهد یافت و این منطقه می‌تواند حدود یک میلیون آواره را در خود جای دهد و ۵ بیمارستان صحرایی نیز در آنجا ایجاد شده است.

پیشتر «دنیل هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود رئیس ستاد کل ارتش طرح‌هایی برای ادامه عملیات در جبهه جنوبی نوار غزه را تایید کرده است.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر تهدید به حمله زمینی به شهر رفح در جنوب غزه کرده بود، جایی که بیش از ۱.۵ میلیون نفر در آن پناه گرفته‌اند.

پیرامون فرایند عملیات رژیم صهیونیستی در رفح، مقامات مصری که از برنامه‌های کابینه رژیم صهیونیستی مطلع هستند به روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گفتند دو تا سه هفته اول عملیات به تخلیه غیرنظامیان با همکاری آمریکا، مصر و دیگر کشورهای عربی اختصاص خواهد داشت.

قرار است غیرنظامیان به شهر «خان‌یونس‌» در مجاورت رفح و همچنین دیگر مناطق اطراف منتقل شوند. ادعا شده پناهگاه‌هایی که با چادر درست شده‌اند به همراه غذا و تجهیزات پزشکی در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.

بعد از آن نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به تدریج وارد شهر رفح شده و «مناطقی که گمان می‌رود سران و نیروهای حماس در آنجا مخفی شده‌اند» را هدف قرار خواهد داد.

رژیم صهیونیستی که تا کنون در تحقق اهداف جنگی خود در غزه ناکام مانده ادعا می‌کند رفح اصلی‌ترین مقر گردان‌های باقی‌مانده حماس در غزه است. تل‌آویو ادعا می‌کند پیروزی در جنگ بدون رفح امکان‌پذیر نیست.

ارتش رژیم صهیونیستی علاوه بر این معتقد است بسیاری از اسرای باقی‌مانده اسرائیلی که در روز ۷ اکتبر به اسارت گرفته شدند در رفح نگهداری می‌شوند.

مقام‌های مصری به وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند انتظار می‌رود حمله به رفح ۶ هفته به طول بینجامد، اگرچه هنوز درباره زمان‌بندی این عملیات ابهام‌های فراوانی وجود دارد.

یک مقام امنیتی صهیونیستی که اشاره‌ای به نام او نشده گفت: ارتش اسرائیل «برنامه عملیاتی بسیار فشرده‌ای خواهد داشت چون شرایط در آنجا بسیار پیچیده است.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عضو کابینه جنگ اسرائیل : وارد رفح خواهیم شد حملات رژیم اسرائیل به رفح (عکس)

دیگر خبرها

  • رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است
  • رادیو باسابقه‌ترین رسانه در صداوسیمای سیستان و بلوچستان
  • مردم پنج دهه از صدای اسکویی خاطره دارند
  • پوشش‌دهی موج FM در استان کرمان ارتقا یافت
  • ۸۴ سالگی صدای دوست داشتنی
  • ۸۴ بهار با رادیو
  • چند نکته درباره رادیو در ۸۴ سالگی
  • ویژه‌برنامه‌های رادیو برای ۸۴ سالگی
  • مسعود فروتن: فکر می کردم صداهایی که از جعبه رادیو می شنوم صدای آدم کوچک هاست! +فیلم
  • ببینید | ادعای امنیتی کارشناس تلویزیون روی آنتن درباره مبدا پرواز ریزپرنده‌های اسرائیلی!