Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، كمال اكبری، معاون مشاركت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت كشور سه شنبه شب، 22 مردادماه در جمع خبرنگاران استان یزد اظهار کرد: استان یزد از شهر‌های افتخار‌آمیز کشور است که در مشارکت اجتماعی سرآمد بوده‌ و از قدیم تاکنون مردم شریف یزد مشارکت‌های چشمگیری داشته‌اند.

اکبری با اشاره به اینکه مشارکت‌های اجتماعی یکی از محوری‌ترین موضوعات مرتبط با توسعه‌ پایدار است افزود: همه بر این نکته متحد هستند که توازن منطقی در جامعه نیازمند مشارکت‌های اجتماعی مردم است و بهترین نوع آن مشارکت سازمان‌های مردم نهاد است که به صورت داوطلبانه، غیرسیاسی و غیرانتفاعی اداره می‌‌شود و در این سازمان‌ها در جهت مسائل جامعه اقدامات مناسبی صورت می‌گیرد و همه در این سازمان و در کنار هم برای نفع جمعی و ارائه خدمات در کنار هم جمع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه‌ داد: سازمان‌های مردم نهاد به هیچ وجه جهت‌گیری حزبی ندارند و به هیچ عنوان نباید در راستای گروه سیاسی خاصی در سازمان مشغول باشد و در خصوص مسئله انتخابات به هیچ عنوان اجازه تبلیغ را ندارند و باید به اصل انتخابات و مشارکت سیاسی مردم اقدام نمایند.

اکبری گفت: ۲۰ هزار سازمان مردم نهاد در حوزه‌های مختلف از جمله رسیدگی به نیازمندان و فقراء، بهداشت و درمان، حفاظت از محیط زیست، میراث فرهنگی و در حوزه‌های عمومی نیاز‌های کشور اعم از ورزش و جوانان، خانواده و فضای مجازی فعالیت می‌کنند.

معاون مشاركت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت كشو با اشاره به رویکرد‌هایی که در دستور‌ کار سازمان مردم نهاد در جهت توسعه جامعه اقدام شده‌ است گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۴۰۰ برنامه آموزشی در سطح ملی و شهرستانی برای توانمند‌سازی سازمان‌های مردم نهاد برگزار شده است.

وی ادامه‌ داد: استقرار نظام رتبه‌بندی سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها در دستور کار است که سبب آگاهی از جایگاه سمن‌های فعال می‌شود و از این طریق دستگاه‌ها می‌توانند با افرادی که مجوز رسمی، فعال و به روز دارند آشنا شده و به همکاری با آن‌ها مشغول شوند.

اکبری اظهار‌ کرد: برای افزایش اعتماد مردم به سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت‌های بیشتر مردم، نظارت کیفی بر سمن‌ها صورت خواهد گرفت که توسعه شبکه‌های موضوعی سمن‌ها در راین راستا انجام و هم اکنون ۱۸ شبکه ملی وجود دارد و زیر نظر شبکه‌های ملی و مستقر در استان‌ها فعالیت می‌کنند.

اکبری افزود: با فعال سازی خانه سازمان‌های مردم نهاد در توسعه فعالیت‌های اجتماعی، خیر اجتماعی و همکاری بیشتر مردم در توسعه جامعه و فعال‌تر کردن سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد اقدام خواهیم کرد.

وی تصریح‌ کرد: خوشبختانه سازمان‌های مردم نهاد نقش خوبی در بحران سیل که در کشور اتفاق افتاد ایفا‌ کرد و در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به سیل‌زدگان ۴ استان اصلی اختصاص داده‌ شد.

معاون مشاركت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت كشور گفت: در حال حاضر برخی از اعضای سازمان‌های مردم نهاد در حال ارائه‌ بازتوانی به سیل‌زدگان هستند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد استانداری یزد مشارکت اجتماعی سمن ها یزد نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۷۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش تعاونی‌ها در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم

مرتضی عزتی، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره نقش تعاونی‌ها در تحقق شعار سال اظهار کرد: در اکثر کشور‌های دنیا، تعاونی‌ها فقط در بخش‌های خاصی می‌توانند موفق باشند و اگر خارج از آن بخش‌هایی که اقتصاد توصیه کرده توسعه یابند و در این بخش سرمایه‌گذاری شود و امکانات کشور را صرف آن کنیم موجب ناکارآیی‌های اقتصادی خواهد شد و رشد اقتصادی را نه‌تن‌ها افزایش نمی‌دهد بلکه عکس آن اتفاق می‌افتد.

وی افزود: یک بخش‌هایی در همه جای دنیا وجود دارد که در آن تولیدکنندگان کوچک، کالا‌های همگن تولید می‌کنند مانند بخش کشاورزی که همه گندم تولید می‌کنند و اگر اینها بتوانند تعاونی‌هایی را راه اندازند که مواد اولیه مورد نیازشان را از این طریق تأمین کنند و بتوانند در بستر آن کالا‌های تولیدشده را به فروش برسانند یا بنگاه‌های حاشیه‌ای را در تعاونی‌ای که تشکیل داده‌اند ایجاد کنند، می‌توان گفت تشکیل تعاونی در رشد این واحد‌ها مؤثر است.

فعالیت‌های تولیدی بزرگ در قالب تعاونی موفق می شوند

این کارشناس اقتصادی بیان کرد:، اما در بخش‌های دیگر مانند بخش صنعت، تعاونی نمی‌تواند موفق شود. اصلاً امکان ندارد بخش قابل توجهی از فعالیت‌های تولیدی بزرگ در قالب تعاونی موفق شوند حتی ممکن است ناکارآیی را در این بخش‌ها افزایش دهد.

عزتی ادامه داد: اگر می‌خواهیم تعاونی‌ها را توسعه دهیم و رشد اقتصادی را هدف قرار دهیم فقط باید در بخش‌هایی مانند کشاورزی، شیلات، دامپروری، دامداری و مشابه این‌ها سرمایه‌گذاری و ورود پیدا کرد و خارج از این‌ها به ندرت پیش می‌آید که تعاونی‌ها موفق باشند و بتوانند به رشد اقتصادی کمک کنند.

وی با بیان مثالی تأکید کرد: به عنوان مثال در کشور ما تعاونی‌های تأمین نهاده‌های تولیدات کشاورزی توانسته‌اند اثرگذار باشند و وضعیت هزینه‌ای کشاورزان را بهینه کرده‌اند ولی در مقابل اکثر تعاونی‌هایی که در بخش صنعت فعالیت داشته‌اند تعطیل شده‌اند. پس تعاونی در بخش صنعت نمی‌تواند موفق ظاهر شود.

از مالکیت بخش دولتی بکاهیم

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: تعاونی‌ها ابزار مناسبی در تولید هستند ولی نه در همه بخش‌های تولیدی و اگر بیش از پیش در همه بخش‌ها مورد استفاده قرار گیرند امکان دارد بازدهی اقتصادی را کاهش دهند. پس باید به این موضوع مهم توجه شود تا در راستای تحقق شعار سال خیلی همه چیز را به تعاونی‌ها نسپاریم و بیشتر تلاش‌ها بر تقویت بخش خصوصی متمرکز شود و از مالکیت بخش دولتی بکاهیم. به طور کلی تعاونی‌ها در کنار بخش خصوصی در تحقق شعار سال مثمر ثمر خواهند بود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست شورای امنیت درباره فعالیت آنروا در نوار غزه
  • برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت نهاد امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی
  • «وقف رضوی» راهکاری برای تحقق شعار سال 1403
  • ضرورت رسیدگی سریع‌تر به سیل‌زدگان مناطق جنوبی کشور
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد
  • نقش تعاونی‌ها در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم
  • توسعه فعالیت های تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر عامل جهش تولید است