Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@08:33:49 GMT

گرانی کاغذ دامن تولیدکنندگان دفتر مشق را گرفت

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۷۹۸۹

گرانی کاغذ دامن تولیدکنندگان دفتر مشق را گرفت

رئیس انجمن تولیدکنندگان نوشت‌افزار کشور با بیان اینکه گرانی کاغذ باعث شده دفترسازان در سال جاری با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند،‌ از دو برابر شدن قیمت دفتر دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته خبر داد.

محمودرضا صنعتکار در گفت‌گو با ایسنا، با بیان اینکه هیچ یک از شرکت‌های عضو این انجمن ارز دولتی یا نیمایی دریافت نکرده‌اند، گفت: صنعت دفترسازی سرمایه آنچنانی ندارد که بخواهد اقدام به واردات کاغذ کند؛ بنابراین واردکنندگان کاغذ بیشتر ناشران بودند که در نهایت کالای وارداتی خود را بالاتر از نرخ آزاد عرضه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قیمت هر بند کاغذ تحریر با نرخ آزاد باید معادل ۳۵۰ هزار تومان باشد، اما دفترسازان امسال این کاغذ را بندی ۵۳۰ هزار تومان خریدند.

به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان نوشت‌افزار کشور، در سال جاری دفترسازان به دلیل گرانی کاغذ با ۲۰ درصد ظرفیت خود فعالیت کردند.

صنعتکار تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر بند کاغذ تحریر نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر شده و به بیش از ۵۰۰ هزار تومان رسیده است که به دنبال آن، قیمت دفتر نیز حدود دو برابر شده است.

پیشتر رئیس اتحادیه صحاف شهرستان تهران نیز اعلام کرده بود وزارت ارشاد برای تولید دفتر مشق کاغذ در اختیار واحدهای تولیدی قرار نمی‌دهد؛ اما به گفته وی فرآیند تولید دفتر مشق از چند ماه گذشته آغاز شده و پیش‌بینی‌ها بر آن است که بازار با کمبودی مواجه نخواهد بود، اما قیمت تمام شده محصولات رشد قابل‌توجهی داشته است.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران نیز اواخر خرداد ماه امسال اعلام کرد که در شش ماهه دوم سال گذشته تولید کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه ناچیز بوده و مهمترین علت آن را مشکلاتی عنوان کرد که تولیدکنندگان در زمینه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده با آن مواجه هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لوازم تحریر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون: اسرائیل به تنش‌ها در خاورمیانه دامن نزند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه انگلیس از رژیم صهیونیستی خواست به تنش ها در منطقه خاورمیانه دامن نزد.

«دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه از رژیم صهیونیستی خواست به تلافی جویی ضد ایران نپردازد و ایده حمله به ایران را کنار بگذارد.

وزیر امور خارجه انگلیس در گفتگوب با شبکه تلویزیونی بی بی سی مدعی شد: تصور می‌کنم کاملاً موجه است که اسرائیل فکر کند که باید پاسخ دهد چون آنها مورد حمله قرار گرفته‌اند ولی ما از اسرائیلی‌ها می‌خواهیم که به صورت منطقی فکر کنند.

در حالی که رژیم صهیونیستی بیش از ۶ ماه است با حمله و تجاوز به غزه هزاران انسان بی گناه را گرفته، کامرون در اظهاراتی ادعایی گفت که از رژیم صهیونیستی می‌خواهد به تنش‌ها در منطقه دامن نزند.

وزیر خارجه انگلیس همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همکاری با متحدانش، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد. کامرون به این رژیم توصیه کرد تمرکز خود را بر توافق آتش بس با حماس قرار دهد.

کد خبر 6079121

دیگر خبرها

  • ماجرای ساخت یک مستند/ دیدگاه غلطی که درباره لالایی‌ها وجود دارد
  • داوران جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • قیمت دینار عراق امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است
  • گلایه تولیدکنندگان از عدم تخصیص سهمیه ارزی از سوی بانک مرکزی/ با دست خودمان تولید را زمین‌گیر نکنیم
  • خاندوزی: ضمانت بانکی و اوراق گام جایگزین مالیات و عوارض نقدی تولیدکنندگان می‌شود
  • اسرائیل به تنش‌ ها در خاورمیانه دامن نزند
  • کامرون: اسرائیل به تنش‌ها در خاورمیانه دامن نزند
  • جزئیاتی از قیمت بلیت کنسرت‌ها در سال جدید