Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@10:47:16 GMT

شرایط معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۸۰۱۳

سرهنگ سید مهدی تقوی معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره معافیت تحصیلی پشت کنکوری‌ها اظهار کرد: در این معافیت تحصیلی شرایط خاصی وجود دارد و مشمول وظیفه نباید غیبت کنند.

اخبار اجتماعی- معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: فرد مشمول بعد از مقطع دانش‌آموزی که حداکثر تا سن ۲۰ سالگی اجازه تحصیل دارد، یک سال فرجه معرفی به خدمت خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ تقوی بیان کرد: اگر افراد در این یک‌سال در دانشگاه قبول شوند، می‌توانند از معافیت تحصیلی در مقطع خودشان استفاده کنند.

وی بیان کرد: بعضاً دانش آموزان، چون  در حال  تحصیل اند، نمی‌توانند در سال اول رتبه خوبی را کسب کنند، نیاز به شرکت در کنکور سال بعدی را هم دارند.

سرهنگ تقوی ادامه داد: چنانچه اعزام این دسته از افراد با اعلام نتایج کنکور همزمان باشد و مشمولان در مرحله اول اعلام نتایج پذیرفته شده باشند، می‌توانند در خواست تمدید برای شهریور یا مهرماه بدهند و سازمان با درخواست آنان در صورت احراز پذیرش موافقت می‌کند.

گفتنی است؛ درخواست تمدید این دسته از مشمولان سربازی بایستی با ارائه کارنامه کنکور از طریق دفاتر پلیس +۱۰ ثبت شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تحصیل کنکور دانش آموزان سربازی کنکور مهدی تقوی معافیت تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۸۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبهای قدر قلب ماه رمضان است/هدف از ماه رمضان، رسیدن به تقوی الهی است

ایسنا/یزد خطیب موقت جمعه یزد تاکید کرد: باید جمهوری اسلامی را به عنوان یک هدیه الهی در دنیای تاریک و پر از جهل امروز که نمونه جنایات آن را در سکوت دنیای به اصطلاح متمدن و مدعی حقوق بشر در غزه شاهدیم، قدر بدانیم.

آیت الله «سید محمدرضا مدرسی» امروز دهم فروردین ماه مصادف با هیجدهم ماه رمضان و در آستانه شبهای قدر در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه دارالعباده یزد در محل مسجد ملااسماعیل، هدف از ماه رمضان را رسیدن به تقوی الهی خواند و گفت: بخش اعظمی از ماه مبارک رمضان سپری شده و باید خود را از این حیث ارزیابی کنیم تا در این فرصت ارزشمند باقیمانده که تا یک سال آینده تکرار نخواهد شد، بهترین استفاده را ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت مجاهدت مردم یزد در روز دهم فروردین ماه در دوران ظلم ستمشاهی در چهلم کشتار مردم تبریز توسط رژیم ددمنش پهلوی اشاره و در ادامه اضافه کرد: در هفته آینده شبهای قدر را در پیش داریم و باید بدانیم که شب قدر قلب ماه رمضان است و اگر تاکنون نتوانسته‌ایم آنچه شایسته بود را انجام دهیم و به دست آوریم، حتماً در این شبها باید برای کسب و درک این شب‌ها همت گماریم.  

امام جمعه موقت یزد با اشاره به شب ضربت خوردن امیرالمومنین(ع)، بر درک این حادثه تاکید کرد و گفت: چقدر این دنیا با انسانها بازی می‎کند و شیطان انسانها را فریب می‌دهد که سید الاوصیاء را در این ماه مبارک و در حین نماز در مسجد بزرگ کوفه به شهادت می‌رسانند.

وی به تفاوت قائل نشدن برخی از روشنفکرنماها در طول تاریخ بین شر و جهل با نیکی و علم در برخی اتفافات دنیا اشاره کرد و گفت: امروز نیز در فضای مجازی که بخش عمده آن تحفن فرا گرفته است، برخی همانند خوارج به نوعی متعهد شده‌اند که جمهوری اسلامی را با تحلیل‌های متعفن خود، بکوبند و تخریب کنند.

آیت الله مدرسی با اشاره به مناسبت دوازدهم فروردین که روز جمهوری اسلامی نامیده شده است، تاکید کرد: باید این هدیه الهی را در این دنیای تاریک و پر از جهل امروز که نمونه جنایات آن را در سکوت ملل به اصطلاح متمدن در غزه شاهدیم، قدر بدانیم.

خطیب موقت جمعه یزد افزود: استبداد همواره تلاش دارد حاکمیت جهان را با جهل و فساد با تکیه بر فضای مجازی به دست بگیرد ولی جمهوری اسلامی که ندای قران و اسلام سر می‌دهد، در این وضعیت دخالت نکند لذا باید بصیر باشیم و با عمل به وظیفه خود، قدر این جمهوری اسلامی را بدانیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شبهای قدر قلب ماه رمضان است/هدف از ماه رمضان، رسیدن به تقوی الهی است
  • جزئیات مهم و فوری از سربازی ۱۴۰۳/ کسر خدمت سربازی به ۱۴ ماه برای چه کسانی است؟
  • این افراد از خدمت سربازی معاف شدند
  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • تشریح مشوق‌های قانونی سربازان وظیفه از زبان معاون فراجا | جزئیات کسر خدمت و معافیت ها
  • آنچه که باید از کنکور ۱۴۰۳ بدانیم
  • آنچه که باید از کنکور ۱۴۰۳ بدانیم/ مهمترین تغییر آزمون امسال
  • کشف ۱۵ تُن آرد قاچاق در اردبیل
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • ۱۱ مرحله ثبت نام نوبت دوم کنکور