Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-18@13:51:58 GMT

سبزیجات بخورید تا دچار بیماری قلبی نشوید!

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۸۱۲۴

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف بیشتر سبزیجات و کاهش مصرف گوشت به میزان قابل توجهی ریسک بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. 

محققان دانشگاه جان‌هاپکینز در تازه‌ترین مطالعات خود دریافتند، پیروی از یک رژیم سالم غذایی که مقادیر زیادی از میوه‌ها و سبزیجات در آن گنجانده شده، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را تا 32 درصد کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این رژیم غذایی خطر مرگ زودرس به هر دلیلی را نیز تا 25 درصد کاهش می‌دهد و سلامتی بهتر افراد را تضمین می‌کند. 

دانشمندان تأکید می‌کنند که مردم نباید کاملاً از مصرف گوشت و لبنیات خودداری کنند، اما آنها باید سهم بیشتری از غذاهای گیاهی را در رژیم غذایی خود داشته باشند.

این پژوهش بیش از 12 هزار نفر را تحت بررسی قرار داد و درنهایت مشخص شد، سبزیجات، غلات سبوس‌دار و آجیل خطر مرگ و میر ناشی از هر علت را به میزان یک چهارم طی 29 سال کاهش می‌دهد.

محققان دانشگاه جان هاپکینز تأکید می‌کنند، مردم اگر می‌خواهند سلامت قلب بهتری داشته باشند، باید بخش بیشتری از رژیم غذایی خود را به مصرف سبزیجات اختصاص دهند.

مصرف سبزیجات در طولانی‌مدت همچنین می‌تواند دیابت نوع 2 ، چاقی و فشار خون بالا را کاهش دهد.

کیسی ربولز، محقق ارشد این مطالعه با بیان اینکه این نخستین مطالعه برای مقایسه اثرات گیاهان با رژیم‌های غذایی مبتنی بر حیوانات در بین عموم است، گفت: مردم باید از یک رژیم غذایی سالم که حاوی مقادیر زیادی از سبزیجات است، پیروی کنند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیماری قلبی رژیم غذایی سبزیجات سلامت قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن

در ادامه به این می‌پردازیم که چگونه یک رژیم غذایی ضد التهابی می تواند متحد قدرتمندی در مبارزه با دردهای مداوم باشد.

التهاب، پاسخ سیستم ایمنی بدن شما به آسیب است که باعث تحریک گلبول‌های سفید و پروتئین‌ها می‌شود تا از شما در برابر مهاجمان خارجی محافظت کند و آسیب را ترمیم کند. هنگامی که التهاب به دلیل اختلالات خود ایمنی، جراحات، استرس یا شرایطی مانند چاقی، مزمن می شود می تواند به طور مداوم مسیرهای درد را فعال کند.

تحقیقات نشان می دهد که کاهش نشانگرهای التهابی می تواند شدت درد مزمن را کاهش دهد.

رژیم غذایی برای کاهش التهاب

برخی از رژیم‌های غذایی ممکن است به کاهش التهاب کمک کند که در ادامه به نقل از «وب ام دی» به چند نکته در این زمینه خواهیم پرداخت.

آنتی اکسیدان ها را فراموش نکنید. این ترکیبات در میوه ها، سبزیجات، چای، ادویه جات و مکمل هایی مانند کورکومین یافت می شوند. آن ها به خنثی کردن رادیکال های آزاد آسیب رسان به سلول کمک می کنند.

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ را افزایش دهید. این مواد در ماهی های چرب، گردو و کتان یافت می‌شوند.

کربوهیدرات های تصفیه شده، قندها و چربی های اشباع شده را کاهش دهید. اینها می توانند قند خون را بالا برده و التهاب را افزایش دهند.

گوشت فرآوری شده و گوشت قرمز را نیز محدود کنید. اینها حاوی چربی های اشباع التهابی هستند.

هیدراته بمانید. روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب مصرف کنید.

الکل نخورید. الکل می تواند پاسخ های التهابی را تحریک و تشدید کند.

انواع میوه و سبزیجات مصرف کنید.

همچنین کمبود برخی مواد مغذی می تواند درد شما را افزایش دهد. کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی می تواند باعث شود که التهاب شما کنترل نشود.

- ویتامین D: این ویتامین برای سلامت استخوان و عضلات شما ضروری است. سطوح پایین ویتامین D با درد اسکلتی عضلانی مرتبط است.

- منیزیم: منیزیم برای ساخت بیش از ۳۰۰ نوع آنزیم مورد نیاز است. کمبود منیزیم با میگرن، اسپاسم عضلانی و فیبرومیالژیا مرتبط است.

- ویتامین های گروه B: اینها به سلامت و عملکرد اعصاب شما کمک می کنند. کمبود این ویتامین ها با درد عصبی و نوروپاتی مرتبط است.

- ویتامین C: این آنتی اکسیدان قوی با رادیکال های آزاد مبارزه می کند.

با دنبال کردن یک رژیم غذایی ضد التهابی، رفع کمبودهای تغذیه ای و مصرف مکمل های هدفمند، ممکن است بتوانید التهاب خود را به طور طبیعی کاهش دهید و به طور بالقوه از درد مزمن خلاص شوید.

با پزشک یا متخصص تغذیه خود همکاری کنید تا یک رژیم غذایی مناسب برای مبارزه با درد برای خود انتخاب کنید. غذا خوردن می تواند به یک لذت واقعی تبدیل شود تا اینکه یک منبع نگرانی و ناراحتی باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • این رژیم غذایی پیری مغز را تسریع می‌کند
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • چاقی و رژیم غذایی پرچرب پیری مغز را تسریع می کند
  • چند باور رایج و غلط درباره ویتامین‌ها
  • راهکارهای علمی و درست برای کاهش وزن
  • جایگاه میوه و سبزیجات در رژیم‌های غذایی
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • اهدای خون احتمال سکته قلبی را کاهش می‌دهد