Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@10:59:26 GMT

خوراکی هایی که خانم ها حتما باید بخورند!

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۸۱۹۸

نتایج یک بررسی جدید نشان داده است، خوردن مرغ به جای استیک و کالباس باعث کاهش قابل توجه ریسک بروز سرطان سینه در زنان می‌شود.

اخبار اجتماعی- این پژوهش تأکید می‌کند، زنانی که گوشت قرمز زیاد مصرف می‌کنند، ۲۳ درصد بیشتر احتمال ابتلا به سرطان سینه را دارند.

به گفته کارشناسان، افرادی که مرغ مصرف می‌کنند ۱۵ درصد کمتر در معرض خطر بیماری تهاجمی قرار دارند، این درحالیست که مصرف گوشت قرمز با ابتلا به سرطان مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعه موسسه ملی سرطان ایالات متحده رژیم‌های غذایی بیش از ۴۲ هزار زن را بررسی کرده و آن‌ها را به مدت هشت سال تحت نظر خود قرار داده است.

کسانی که گوشت قرمز بیشتری مصرف کرده بودند، تقریباً یک چهارم بیشتر از کسانی که کمترین مصرف را داشتند، دچار سرطان سینه شده بودند.

مشخص شده است که گوشت قرمز حاوی ترکیبات ایجاد کننده سرطان است، در حالی که طیور با فعالیت کم جهش زایی مرتبط است، استرس را کاهش می‌دهد و کمتر باعث آسیب به DNA می‌شود.

دیل سندلر، نویسنده مطالعه گفت: گوشت قرمز به عنوان یک سرطان‌زای احتمالی شناخته شده است.

وی تأکید می‌کند: «مطالعه ما شواهدی را ارائه داده که براساس آن اگر مرغ جایگزین گوشت قرمز شود ممکن است باوجود اینکه یک تغییر ساده است، اما کاهش بروز سرطان سینه را در پی داشته باشد».

آمار‌ها بیانگر آن است که یک زن از هر هشت زن در ایالات متحده و انگلیس در یک دوره از زندگی ابتلا به سرطان سینه را تجربه می‌کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سرطان سینه سرطان ابتلا به سرطان استرس زنان سرطان سینه گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۸۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان

احمد اسماعیل زاده٬ مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مردم باید اهمیت زیادی به تغذیه خود بدهند تا بروز چاقی، دیابت و پر فشاری خون در بین آن ها کاهش پیدا کند. 

 وی بیان کرد: وزارت بهداشت در حوزه تغذیه سالم سیاست‌های مختلفی از جمله نان کامل را دنبال می‌کند تا نان حاوی فیبر در اختیار مردم قرار بگیرد. مصرف نان فاقد فیبر می‌تواند سبب بروز سرطان در مردم شود.

اسماعیل زاده ادامه داد: آموزش‌های تغذیه در مراکز بهداشتی ارائه شده و کارشناسان تغذیه در خانه‌های بهداشت روستایی مستقر خواهند شد. 

وی افزود: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت پیگیری توزیع شیر در مدارس و کاهش قند در نوشیدنی‌های شیرین است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد: اکنون مرگ و میر‌های زیادی مربوط به بیماری‌های مزمن و غیر واگیر هستند و عامل اول ابتلای افراد به بیماری‌های غیر واگیر، موضوع تغذیه است. 

اسماعیل زاده اضافه کرد: مطالعات نشان می‌دهند که تغذیه سالم نقش پررنگی در پیشگیری از بروز بیماری‌های غیر واگیر دارد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: مصرف زیاد مغزها و آجیل در مقادیر بیشتر از نیاز بدن، به دلیل این که دارای چربی بالایی هستند، می‌تواند انرژی زیادی را وارد بدن فرد کند و در نهایت منجر به افزایش وزن شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟