Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@11:54:50 GMT

حج لوکس ۲۵هزاری دلاری در هتل مشرف به کعبه! +تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۸۲۵۷

حج لوکس ۲۵هزاری دلاری در هتل مشرف به کعبه! +تصاویر

عصرایران: هتل‌های لوکس و ۵ ستاره مکه با ویوی مقدس‌ترین مکان دنیای اسلام و با بسته‌های (پکیج) ویژه حج، مشتریان ثروتمند را جلب می‌کنند تا مکه را به عنوان پایتخت برتر گردشگری مذهبی معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بهترین هتل‌های مکه با زیباترین سنگ‌های مرمر، با کیفیت‌ترین چوب و لوستر‌های بسیار بزرگ و خیره‌کننده برای ثروتمندترین مسافران جهان ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یکی از کلیدی‌ترین شعار‌های این هتل‌ها برای جذب مشتری "نمای مشرف به کعبه" است.

یکی از هتل‌داران در این باره گفت: "رویای زائران تماشای ۲۴ ساعته و هر روزه کعبه است".

در یکی از اتاق‌های طبقه ۲۹ هتل، مسافران آقا برای نماز و تماشای مستقیم مسجدالحرام دور هم جمع شدند.

حدود ۲.۵ میلیون مسلمان برای مراسم حج امسال به مکه سفر کردند. حج یکی از ۵ رکن اصلی اسلام به شمار می‌آید - و همزمان با مراسم جشن عید قربان- پایان می‌یابد.

روحتان را جلا دهید

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود نوشت: در هتل لوکس و شیک دیگری، "منطقه زیارتی" به زائران ارائه می‌شود تا با تماشای "حرم مقدس‌ترین نقطه جهان اسلام" روح خود را جلا دهند.

اتاق هتل با چشم انداز کعبه/ حاجیان عاشق دیدن کعبه به صورت ۲۴ ساعته هستند

در سال‌های اخیر هتل‌های مجلل مانند قارچ و در قالب آسمانخراش‌های بزرگ در مجاورت مسجد‌الحرام می‌روید که اکثر آن‌ها نمای ۳۶۰ درجه به حرم مقدس (مسجدالحرام) دارند.

این هتل‌ها به صورت ویژه برای مراسم حج همان سال و سال بعد رزرو می‌شوند.

نرخ پرداختی برای این اتاق‌ها در شلوغ‌ترین فصل زیارت به شبی ۱۰۰۰ دلار می‌رسد.

جذاب‌ترین هتل‌های مکه در آسمان‌خراش‌های بزرگ "ابراج البیت" یا برج‌های کعبه واقع شده است. این هتل‌ها در سال ۲۰۱۲ برای پذیرایی از مهمانان افتتاح شد.

رستوران یک هتل لوکس در مکه

این برج احتمالا بزرگترین برج جهان (از لحاظ حجم) به شمار می‌آید و دارای بزرگترین ساعت چهاروجهی جهان معروف به "ساعت مکه" است. با این اوصاف این ساختمان در ابعاد از برج "ملکه الیزابت لندن" معروف به "بیگ بن" پیشی گرفته است.

این برج توسط گروه پیمانکاری "بن‌لادن" ساخته شده است که با خانواده رهبر کشته‌شده "القاعده" یا همان "اسامه بن لادن" نسبت دارند. آن‌ها برای اجرای طرح خود قلعه تاریخی "عثمان اجیاد" را تخریب کردند. تخریب این قلعه باعث بروز مشکلات دیپلماتیک بین عربستان سعودی و ترکیه شد.

برخی از کارشناسان اعلام کردند که حدود ۹۵ درصد ساختمان‌های تاریخی مکه برای ساخت و ساز‌های مدرن تخریب شده‌اند.

زیارت استثنایی

با وجود شرایط لوکس برای زائران ثروتمند، بسیاری از زایران در مناطق معمولی و کمتر بهداشتی اقامت دارند.

با این وجود در بخش‌های لوکس، شماری از عوامل آژانس‌های زیارتی بسته‌های "زیارت استثنایی" را برای اتاق‌های مشرف به کعبه با قیمت چند هزار دلاری ارائه می‌دهند.

یک منبع آگاه در عربستان سعودی در این خصوص گفت: قیمت پکیج‌های ویژه و VIP گاهی به ۲۵ هزار دلار برای چند شب می‌رسد.

هتل مشرف به کعبه در شب/ برخی از مسافران با این چشم‌انداز نماز می‌خوانند

لوک چانتر نویسنده چند کتاب در باره مکه معاصر در این باره گفت: از دهه ۱۹۳۰ به بعد، مراسم حج به یک گردشگری مذهبی تبدیل شده است.

وی افزود: رشد زیرساخت‌های مکه در راستای فعالیت‌های غیر مذهبی مانند خرید، گردشگری مذهبی و گشت و گذار در مناطق طبیعی در این امر مهم بوده است.

پادشاهی عربی سعودی در راستای چشم‌انداز اصلاحات اقتصادی ۲۰۳۰ قصد دارد وابستگی خود به نفت را کاهش و درآمد‌های غیرنفتی خود را افزایش دهد.

آن‌ها در این برنامه قصد دارند ۵۰ جزیره در دریای سرخ را به اقامتگاه‌های لوکس تبدیل کرده و یک پارک جذاب تفریحی در ریاض افتتاح کنند.

جذابترین این هتل‌ها در برج "ابراج البیت" معروف به "برج ساعت مکه" قرار دارد

/

اما قوانین سخت‌گیرانه حاکمیتی محدودیت بزرگی برای تبدیل این کشور به مرکز بزرگ گردشگری محسوب می‌شود.

گردشگری مذهبی به عنوان یک صنعت بالقوه گردشگری دیده می‌شود و عربستان انتظار دارد بیین سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۳۰ از بیش از ۳۰ میلیون نفر استقبال کند.

این دو زیارت سالانه میلیارد‌ها دلار برای عربستان به همراه دارند.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: هتل کعبه تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۸۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها

احمد قویدل گفت: رئیس سازمان غذا و دارو در اطلاع رسانی اخیر خود در رابطه با داروی امیسیزومب، فقط به اثربخشی بسیار بالای آن نسبت به داروهای موجود اشاره کرد، در صورتی که این دارو علاوه بر اثربخشی بالا، برای بیماران هموفیلی با کمبود فاکتور ۸ که مبتلا به مهار کننده شدید هستند، برای دولت نیز کاملاً صرفه اقتصادی دارد. بی تردید اشاره رئیس سازمان غذا و دارو به این مزیت دارو می‌تواند در ایجاد انگیزه در شورای عالی بیمه برای تحت پوشش قرار دادن این دارو به شدت مؤثر باشد.

وی افزود: بر اساس مطالعات اقتصاد دارویی که در سازمان غذا و دارو و معاونت درمان وزارت بهداشت انجام شده است هزینه اثربخشی اقتصادی آن نیز تأیید شده و هزینه‌های این گروه از بیماران برای دولت حداقل یک سوم و در مواردی به نصف کاهش می‌یابد. مدیر عامل سازمان بیمه سلامت و رئیس صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج نیز در موارد متعدد درباره صرفه اقتصادی این داروی نوین اطلاع رسانی کرده اند.

قویدل ادامه داد: از دیگر محاسن مهم این دارو قابلیت تزریق زیر پوستی است که اساساً بیماران مبتلا به مهار کننده به خصوص کودکان را از رگ گیری های متعدد رها می کند.

وی افزود: رئیس سازمان غذا دارو در همین اطلاع رسانی اخیر از امکان تولید این دارو در داخل کشور نیز خبر داده که بی تردید این خبر هم موجی از امیدواری در جامعه هموفیلی ایران جهت بهره مندی از این دارو به وجود آورده است. اما متأسفانه تلاشی برای تحت پوشش بیمه قرار دادن این دارو شاهد نیستیم. این سازمان اختصاص بودجه‌های دارویار را در گرو تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آن می‌داند، اما با دادن آدرس اشتباه، شائبه لوکس بودن این دارو را ایجاد می کند.

مشاور مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: وظیفه سازمان غذا و دارو است که نتیجه تحقیقات اقتصاد دارویی و نتیجه تحقیق هزینه اثربخشی این دارو را منتشر کند و شورای عالی بیمه را تشویق نماید برای صرفه جویی در هزینه‌های دولت نسبت به تحت پوشش بیمه قرار دادن این دارو اقدام فوری کند.

وی افزود: در حال حاضر برای بیش از ۱۱۰ بیمار هموفیلی مبتلا به مهار کننده شدید، این دارو تهیه و در شرکت‌های پخش موجود است و در مواردی دستور پخش نیز گرفته است. اما تأمین هزینه‌های آن در گرو تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این دارو است که متأسفانه تا کنون توسط شورای عالی بیمه محقق نشده است. کانون هموفیلی ایران در این رابطه نامه‌ای قبل از سال جدید به شورای عالی بیمه ارسال کرده که متأسفانه تا کنون پاسخی داده نشده است.

قویدل در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تأمین این دارو چقدر هزینه دارد و منبع تأمین آن از چه ردیفی است، گفت: بر اساس اطلاعات ما رئیس صندوق بیمه بیماران خاص و صعب العلاج در نامه‌ای خطاب به معاون درمان وزارت بهداشت هزینه این دارو را ۵۵۰ میلیارد تومان اعلام کرده است. از آنجا که هزینه‌های دارویی بیماران خاص از سه منبع به صورت مشترک تأمین می‌شود (بیمه‌های پایه سلامت، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح، صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و یارانه دارویار)، بدیهی است که محل تأمین این بودجه در گام نخست باید از محل بودجه‌های داروهای عادی (آریو سون و فایبا) که این بیماران تا کنون استفاده می کرده اند، تأمین شود.

وی افزود: با توجه به روشن بودن مزیت‌های این دارو از نظر اثربخشی و اقتصاد درمان و همچنین سهولت استفاده بیماران از این دارو، هر تردیدی در تحت پوشش قرار دادن دارو به ضرر کشور و بیت المال است. متأسفانه در برخی اطلاع رسانی‌های سازمان غذا و دارو به گونه‌ای مطرح می‌شود؛ انگار این دارو لوکس است و حتی می‌گویند از کسانی که می‌خواهند از این دارو استفاده کنند، باید فرانشیز بگیریم!؟ واقعاً دور از انصاف است برای داروهایی که اثر بخشی کمتری دارند و هزینه‌های بیشتری به دولت تحمیل می‌کنند، بیماران از پرداخت فرانشیز دارو معاف باشند و بر عکس بیمار برای داروی بهتر، که هم اثربخش تر است و هم هزینه کمتری به دولت تحمیل می کند و بی تردید کیفیت زندگی آن ها را بهبود می بخشد، فرانشیز پرداخت کند.

مشاور مدیر عامل کانون هموفیلی ایران در پایان اظهار امیدواری کرد شورای عالی بیمه با تحت پوشش قرار دادن این دارو، موانع دسترسی این گروه از بیماران را به این داروی نوین برطرف کرده و از تحمیل هزینه‌های بیشتر به دولت جلوگیری کند. لازم به تاکید است معاونت اجرایی دفتر ریاست جمهوری در جریان کامل هزینه اثربخشی این دارو قرار دارد و گروه نخست بیماران با کمک این دفتر از این داروی نوین بهره مند شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آیفون ۱۴ رجیستر نمی‌شود، اما اجازه خرید جت شخصی داده می‌شود؟
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • مراحل تولید ساعت‌های لوکس در کارخانه (فیلم)
  • پیوند قرآن و مردم با هوش مصنوعی در قاب شبکه تهران
  • معرفی ۵ مدل قفس پرنده لوکس
  • (ویدئو) خودنمایی پولدارها در دبی با انتقال خودروهای لوکس در سیل
  • شکلات هم کالای لوکس شد
  • (تصاویر) اولین «هتل طلایی» در جهان که همه چیز آن طلای ۲۴ عیار دارد
  • کفی خودروبر تهران