Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شینهوا، این رزمایش مشترک در راستای اجماع رهبران دو کشور و با هدف مبارزه با تندروی، افراط و تروریسم در شمال چین، با مشارکت نیروهای دو کشور برگزار شد.

این رزمایش به طور موثری فرماندهی و نبرد عملیاتی مشترک را در زمینه مبارزه با تروریسم تقویت کرده و توانایی های واقعی جنگی دو طرف را ارتقا داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزمایش مشترک ضد تروریستی چین و قرقیزستان با هدف مقابله با تهدیدات مشترک تروریستی و به عنوان مبارزه با جنایات تروریستی خشونت آمیز برگزار شده است.

حدود 300 افسر و سرباز از دو کشور در این رزمایش شرکت داشتند.

چین در حال انجام تمرینات مبارزه با تروریسم با کشورهایی است که با این کشور مرز مشترک دارند تا اجازه ندهد نیروهای افراط گرا وارد مناطقی از چین شوند.

چین در منطقه خود مختار سین کیانگ دارای پنج هزار و 700 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای دیگر است که می تواند محل ورود اسلحه و تروریست ها به داخل چین باشد. 

وزارت امنیت عمومی چین در بیانیه ای که خبرگزاری شین هوا منتشر کرده آورده است که برگزاری این تمرینات نظامی عزم راسخ چین را برای مبارزه با افراط گرایی و انشعاب طلبی و تروریسم نشان می دهد. 

منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غرب چین اصلی ترین محل نفوذ افراطی ها محسوب می شود و بخصوص از سال 2008 میلادی به این طرف کانون شورش ها و درگیری ها بوده است مقامات چین می گویند از سال 2014 میلادی تا کنون حدود 13 هزار تروریست را در این استان بازداشت کرده اند.

آنها همچنین می گویند در این مدت یک هزار و 588 گروه و باند خشونت طلب و تروریستی را در سین کیانگ نابود کرده اند. 

بر اساس این گزارش همچنین در این مدت در منطقه سین کیانگ چین دو هزار و 52 دستگاه انفجاری کشف و ضبط شده است، 30 هزار و 645 نفر به دلیل ارتکاب جرم مجازات شده اند و 345 هزار کتاب دینی غیرقانونی هم مصادره شده است. 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۸۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش هوایی ارتش چین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ارتش خلق چین رزمایش پدافند هوایی را از امروز در مرز چین و میانمار برگزار می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


فرماندهی ارتش خلق چین روز چهارشنبه اعلام کرد که بر اساس برنامه آموزشی سالانه، واحد‌های ارتش و نیروی هوایی را برای اجرای رزمایش آتش زنده پدافند هوایی در سمت چینی مرز چین و میانمارسازماندهی خواهد کرد.
روزنامه ارتش خلق، همچنین در مقاله‌ای تأکید کرد که ارتش چین کنترل گشت زنی و حفاظت امنیتی در مرز چین و میانمار را تقویت و قاطعانه از حاکمیت و مرز‌های ملی محافظت خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم
  • بوکس بین المللی قرقیزستان| اعلام برنامه مبارزات بوکسور‌های ایران در بیشکک/ شه‌بخش نرفت، ۲ نفر جا ماندند
  • اعلام برنامه مبارزات بوکسور‌های ایران در بیشکک
  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • سامورایی‌ها با شمشیر کند به آسیا آمدند/ شکست ژاپن برابر قرقیزستان
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • رزمایش هوایی ارتش چین
  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان