Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۳۳۰۰ نفر از طریق آزمون استخدامی در آموزش و پرورش جذب خواهند شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رییس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان گفت: امسال ۳ هزار و۳۰۰ نفر از طریق آزمون استخدامی در آموزش و پرورش جذب خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  منصور نیک پناه اظهار کرد: جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری نسبت به سال گذشته حدود ۶۰درصد افزایش پیدا کرده است.

وی از کمبود ۱۶ هزار معلم در سال جدید در استان خبر داد و گفت: امسال ۳ هزار و۳۰۰ نفر از طریق آزمون استخدامی در آموزش و پرورش جذب خواهند شد که این تعداد نسبت به افراد جذب شده در سال گذشته با رشدی حدود۹۰ درصدی بالاترین نرخ جذب در کشور را داراست که این افراد پس از گذراندن یک سال دوره مهارت آموزی در این دانشگاه از مهرماه ۹۹ در کلاس درس حاضر خواهند شد.

نیک پناه بیان کرد:با توجه به تضمین استخدامی پس از فارغ التحصیلی و پرداخت حقوق حدود یک میلیون تومانی در حین تحصیل به دانشجویان عزیز، خانواده‌ها رغبت زیادی به ادامه تحصیل فرزندان خویش در این دانشگاه نشان می‌دهند به گونه‌ای که در سال گذشته ۵نفر رتبه زیر۱۰۰ از میان متقاضیان کنکور سراسری جذب دانشگاه فرهنگیان استان شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان نشست خبری با اصحاب رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۸۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نوبت اول کنکور کارشناسی ۱۴۰۳ روز‌های پنج شنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. 

هزینه ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال معادل ۲۰۸ هزار تومان بوده است که داوطلبان پس از تکمیل اطلاعات در سامانه بایستی نسبت به پرداخت آن به صورت الکترونیکی اقدام می‌کردند.

هر داوطلب مطابق ضوابط آزمون می‌تواند در یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی (شامل گروه‌های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) و همچنین یکی از گروه‌های آزمایشی (هنر و یا زبان‌های خارجی) شرکت کند.

چنانچه داوطلبی تمایل به ثبت‌نام در ۲ گروه آزمایشی (یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی شامل گروه‌های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان‌های خارجی) را داشت، باید به ازای هر گروه آزمایشی، مبلغ ۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال معادل ۲۰۸ هزار تومان پرداخت می‌کرد. 

متقاضیانی که فقط تمایل به شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در دانشگاه فرهنگیان را داشتند، مبلغ ۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال معادل ۲۰۸ هزار تومان و برای متقاضیانی که تمایل به ثبت‌نام در هر دو آزمون (آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم) را داشتند باید علاوه بر پرداخت هزینه شرکت در آزمون سراسری، نسبت به خرید کارت اعتباری به صورت جداگانه برای آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم نیز اقدام می‌کردند. 

اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های دانشگاه‌های پیام نور و مؤسسات غیرانتفاعی در مرحله انتخاب رشته (نیمه دوم مرداد ۱۴۰۳) انجام خواهد شد.
متقاضیان پذیرش در رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی نیز می‌توانستند با پرداخت مبلغ ۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال معادل ۲۰۸ هزار تومان در یکی از دو نوبت اول یا دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳، مانند سایر داوطلبان، ثبت‌نام کرده و بدون شرکت در جلسه آزمون‌های مذکور، در دهۀ سوم مرداد ۱۴۰۳، نسبت به انتخاب این گونه رشته‌ها اقدام می‌کردند. 

نکاتی درخصوص آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان

داوطلبانی که در زمان ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول)، نوع آزمون خود را «فقط متقاضی شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم هستم» انتخاب کردند، در صورت قبولی و یا عدم قبولی در آزمون پذیرش دانشجو - معلم حق انتخاب رشته در رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را نخواهند داشت.

داوطلبانی که در زمان ثبت نام، نوع آزمون خود را «متقاضی شرکت در آزمون سراسری و همچنین آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم هستم» انتخاب کرده بودند، در صورت قبولی نهایی در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم حق انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را ندارد. 
گفتنی است؛ اعلام نتیجه نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در سال ۱۴۰۳ قبل از انتخاب رشته متقاضیان آزمون سراسری اعلام خواهد شد و به قبولین نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم، کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته در آزمون سراسری داده نخواهد شد.

پس از اعلام نتایج نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در سال ۱۴۰۳، مهلت چند روزه به این دسته از داوطلبان داده می‌شود که چنانچه از قبولیِ خود در دانشگاه فرهنگیان منصرف شدند، امکان انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را داشته باشند. این دسته از داوطلبان لازم است در فرصت تعیین شده که از طرف سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد درخواست انصراف خود را قبل از صدور کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته، به آموزش و پرورش ارائه دهند.

 دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر و همچنین دانشجویان دارای تعهد به دستگاه‌های اجرایی کشور و بورسیه، مجاز به ثبت‌نام در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم نیستند.

متقاضیان آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم برای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان نمی‌توانند متقاضی استفاده از سهمیه بهیاری در گروه آزمایشی تجربی شوند.

متقاضیان استفاده از سهمیه بهیاری در گروه آزمایشی تجربی نمی‌توانند متقاضی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم برای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان شوند.

سایر شرایط و ضوابط مهم:

داوطلبانی که متقاضی گزینش با نمرات اختصاصی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ هستند لازم است جهت انتخاب رشته و گزینش در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ حداقل در یک نوبت از آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کنند. این دسته از داوطلبان نیازی به شرکت در جلسه آزمون و پاسخ‌گویی به سوالات آزمون را ندارند.

 به دلیل هم‌زمانی نوبت برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، داوطلبان منحصراً مجاز به ثبت‌نام در یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان‌های خارجی هستند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • اطلاعیه هم‌زمانی آزمون تخصصی حفظ و استخدامی آموزش و پرورش
  • آخرین جزئیات آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش ۱۴۰۳ + لینک سایت گزینش و مدارک
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • جزئیات اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری و حضور در مراحل مختلف استخدام
  • پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش چه اقداماتی انجام دهند؟
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • نارضایتی دبیران و آموزگاران از پرداخت شهریه جهت گذراندن دوره‌های مهارت آموزی
  • در مصاحبه با پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری نظر شخصی اعمال نشود