Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@11:49:41 GMT

اداره اوقاف گتوند از شوشتر مستقل شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۸۷۹۷

اداره اوقاف گتوند از شوشتر مستقل شد

به گزارش ایرنا، پیگیری ها و نشست ها با مدیران اداره کل اوقاف و امورخیریه استان خوزستان درخصوص راه اندازی اداره اوقاف مستقل در گتوند بعد از ارتقا از بخش به شهرستان صورت گرفته بود که هر بار به بهانه هایی راه اندازی آن به تاخیر می افتاد.
پیش از این، امور مربوط به اداره اوقاف و امورخیریه گتوند به صورت همزمان در اداره شوشتر انجام می شد و مردم شهرستان گتوند به ناچار برای انجام امور خیریه به شوشتر مراجعه می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان شوشتر و گتوند با توجه به حجم بالای کار، توانایی اداره ۲ شهرستان را به صورت همزمان نداشت و این باعث مشکلاتی برای اماکن مذهبی و مساجد شهرستان گتوند در این سال ها شد.
اما پس از گذشت این سال ها با تلاش ها و پیگیری های فرماندار، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی، اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان امروز سه شنبه با حضور فرماندار، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان خوزستان و جمعی از مسئولان محلی به صورت رسمی راه اندازی شد.
فرماندار شهرستان گتوند در حاشیه افتتاح اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گتوند به ایرنا گفت: با همکاری اداره کل پست استان خوزستان، ساختمانی در این شهرستان برای این اداره در نظر گرفته شد که با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر گتوند برای اداره اوقاف آماده سازی شد.
عبدالرضا احسانی نیا افزود: مستقل شدن اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گتوند باعث ترویج فرهنگ وقف و تسهیل در امور خیریه می شود ضمن اینکه این اداره در کنار دیگر دستگاه های فرهنگی می تواند برنامه های فرهنگی اجرا کند.
وی درخصوص مشکلات مساجد شهرستان گتوند گفت: با راه اندازی اداره اوقاف مشکلات مساجد با جدیت بیشتری پیگیری می شوند و اداره اوقاف در حد توان بخشی از این مشکلات را رفع می کند.
فرماندار شهرستان گتوند افزود: اداره اوقاف  و امور خیریه گتوند رویکرد ایجاد اشتغال در برنامه های خود دارد و قرار است اقداماتی در راستای اشتغالزایی در مناطق مختلف شهرستان انجام دهد.
به گزارش ایرنا، پس از افتتاح اداره اوقاف و امورخیریه گتوند، مصطفی عباس نژاد از نیروهای غیربومی به عنوان رئیس اداره مذکور این شهرستان معرفی شد.
پیش از این جمعی از شهروندان، هیات امنای مساجد و فعالان اجتماعی شهرستان گتوند در نشست هایی با مسئولان شهرستانی و استانی خواستار مستقل شدن اداره اوقاف و امورخیریه و انتصاب یک مدیر بومی برای مدیریت اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان گتوند شدند.  
گتوند شهرستانی با تعداد بالای موقوفه ها و اماکن مذهبی است که به دلیل تخصیص پیدا نکردن اعتبارات و مستقل نشدن اداره اوقاف و امور خیریه مساجد و اماکن مذهبی این شهرستان وضعیت نامناسبی دارند که نیازمند تخصیص اعتبار قابل توجهی برای ساماندهی این اماکن است.  
شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان دارای ۲ بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، ترکالکی، جنت مکان، سماله، صالح شهر و ۴۵ روستا است.  
این شهرستان با بیش از ۳۵ مکان مذهبی در ۲ بخش مرکزی و عقیلی در شمال استان خوزستان واقع شده است.
۷۴۶۷/۳۰۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گتوند اوقاف و امور خیریه وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۸۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با عاملان کشتار‌های غیرمجاز و کنار جاده‌ای در شوشتر

علی حسنکی پور رئیس اداره دامپزشکی شوشتر گفت: همزمان با اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی استان، اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری وسایل و ابزار متخلفین اقدام می‌نماید.

 کشتار غیرمجاز دام را عاملی برای تهدید سلامت جامعه انسانی دانست و ادامه داد: صحت و سلامت این دام‌ها مورد تایید دامپزشکی نمی‌باشد و کشتار آنها بصورت کاملا غیر بهداشتی انجام می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شوشتر گفت: کشتار غیر مجاز دام و عرضه‌ی غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و امنیت غذایی محسوب می‌گردد و دامپزشکی با تمام توان در راستای مقابله با مخاطرات بهداشتی، به طور جدی با هر نوع کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام‌ها برخورد می‌نماید.

به گفته او از اماکن توزیع گوشت که پروانه صنفی دارند و کشتارگاه‌های زیر نظر دامپزشکی در قالب اکیپ‌های نظارتی، بازدید به عمل آمده و افرادی که تهدید کننده سلامت مردم هستند از طریق دستگاه قضائی با آنها برخورد می‌شود و ابزارآلات و لاشه کشتار ضبط شده و مورد برخورد قضایی و بازدارنده قرار می‌گیرند

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۴۱ بقعه متبرکه هرمزگان
  • ۲۰۰۰ بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی آذربایجان‌شرقی توزیع شد
  • مصر خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین از سوی انگلیس شد
  • برپایی افطاری ساده در ۷۴ امامزاده مازندران
  • ۲۰۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان آذربایجان شرقی توزیع شد
  • رییسی: خیرین شریک راهبردی دولت هستند
  • برخورد با عاملان کشتار کنار جاده‌ای دام در شوشتر
  • اجرای طرح‌های «ضیافت الهی» و «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه آمل
  • توزیع۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آب لوله بیرجند بین نیازمندان
  • برخورد با عاملان کشتار‌های غیرمجاز و کنار جاده‌ای در شوشتر