Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرو شکایت مردمی مبنی بر فروش مواد مخدر در یک واحد عطاری، بازرسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به محل مراجعه و پس از کشف اقلام مخدر و غیر مجاز با اخطار قبلی، محل مورد نظر را پلمپ کردند.

از این عطاری که بدون کسب جواز از صنف فعالیت می‌کرد، مقادیری قرص و شربت متادون و مکمل‌های تغذیه‌ای و محصولات چاق کننده کشف شد و پرونده تخلف جهت بررسی بیشتر به مراجع قضائی ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که تخلفات این قبیل عطاری‌ها فقط به تهران محدود نمی‌شود، به طوری که با پیگیری‌های کارشناسان واحد فرآورده‌های طبیعی، طب سنتی و مکمل دانشکده علوم پزشکی آبادان، در بازدید نامحسوس از دو عطاری، مقادیری محصولات غیرمجاز و داروی مخدر کشف و ضبط شد.

در همین حال، پیمان قجر بیگی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، با عنوان این مطلب که در قزوین ۲۳۰ عطاری وجود دارد که فقط ۱۴۲ مورد آن‌ها مجوز دارند، گفت: در برخی از آن‌ها فعالیت بادکش، تجویز دارو بر اساس مشاهده «ام آر آی»، فروش انواع داروی ترک اعتیاد و مواد آرایشی قاچاق، ماساژ درمانی، فروش دارو‌های دست ساز، استفاده از ورقه فلزی آهن جهت درمان کم خونی دیده شده است.

متاسفانه تخلفات در برخی عطاری‌ها به اندازه‌ای مشهود و نگران کننده است که اگر اقدام ضرب العجلی در برخورد با این تخلفات صورت نگیرد، می‌تواند سلامت شهروندان را تا حد مرگ تهدید کند. زیرا، محصولات و فرآورده‌هایی در این قییل مکان‌ها عرضه می‌شود که به هیچ وجه در حیطه کاری این صنف نبوده و تنها به صرف کسب درآمد بیشتر، این قبیل محصولات و فرآورده‌های ممنوعه را عرضه می‌کنند.

یکی از مشکلات وزارت بهداشت در برخورد با عطاری ها، صدور مجوز آن‌ها است که در اختیار وزارت بهداشت نبوده و در نتیجه روند نظارت بر این قبیل محل‌های عرضه محصولات سلامت محور، با مشکل همراه شده است. البته تیم‌های نظارتی و بازرسی وزارت بهداشت، از اختیارات خود برای برخورد با تخلفات در عطاری‌ها استفاده می‌کنند. اما، آنچه مسلم است اینکه اهرم‌های قانونی برای جلوگیری از عرضه فرآورده‌های ممنوعه در عطاری ها، چندان قوی نیست که همچنان شاهد بروز انواع تخلفات در برخی از این قبیل مکان‌ها هستیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت عطاری فروش مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۹۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف، ضبط و معدوم سازی ۱۹ تن مواد خام دامی در نهاوند

حسن توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اسفند ماه بیش از ۶ هزار و ۵۵۲ واحد بازرسی و ضبط معدوم سازی حدود ۱۹ تن انواع مواد خام دامی از مراکز تولید، نگهداری، حمل و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان نهاوند صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه مواد خام دامی فاسد کشف شده شامل انواع گوشت قرمز و مرغ گرم و منجمد بوده است، افزود: هنگام بازرسی و نظارت کارشناسان بر مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی شهرستان، این مواد جمع‌آوری و ضبط شده است که از شهروندان درخواست می‌شود از خرید هرگونه مواد خام دامی فله‌ای و یا در بسته‌های بدون مشخصات و برچسب خودداری کنند و در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای محصولات توجه کنند.

توکلی در ادامه اظهار داشت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد پروتئینی از ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ در سطح مراکز توزیع و عرضه انواع مواد خام دامی در شهرستان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در این طرح ۲ اکیپ ثابت و ۲ اکیپ سیار شامل کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی از ۳۵۰ واحد مراکز تولید، توزیع، نگهداری، حمل و عرضه انواع فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان در دو نوبت صبح و عصر به صورت مستمر بازدید و نظارت صورت می‌گیرد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند گفت: از همشهریان محترم تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۸۱۳۳۴۲۹۱۲۶ یا به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی گزارش دهند.

کد خبر 6062879

دیگر خبرها

  • کشف، ضبط و معدوم سازی حدود ۱۹ تن انواع مواد خام دامی
  • ۱۸۰۰ کیلوگرم فرآورده های دامی فاسد در مازندران معدوم شد
  • معرفی دو عطاری متخلف به مراجع قانونی در ارومیه
  • کشف، ضبط و معدوم سازی ۱۹ تن مواد خام دامی در نهاوند
  • کشف و معدوم‌سازی ۱۹ تن انواع مواد خام دامی در نهاوند
  • انواع داروی مخدر از یک عطاری کشف و ضبط شد
  • تخفیف ۲۰ درصدی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در کرمانشاه
  • کشف و ضبط انواع داروی مخدر از یک عطاری
  • کشف انواع دارو‌های مخدر از یک عطاری
  • ۲۵۰۰ بازدید بهداشتی دامپزشکی از مراکز عرضه بوشهر