Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز به نقل از پایگاه خبری «ATW» (دنیای حمل و نقل هوایی)؛ شرکت ایران‌ایر در حال حاضر ۱۳ فروند هواپیمای توربوپراپ از نوع ATR 72-600 در ناوگان حمل و نقل هوایی خود در اختیار دارد. 

دولت آمریکا پیش از این به شرکت‌ها، از جمله شرکت‌های هواپیمایی درباره هر گونه معامله با طرف‌های ایرانی بدون اخذ مجوز از دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته پایگاه خبری ATW، خزانه‌داری آمریکا چند ماه پیش این مجوز را به شرکت ATR اعطا کرده، اما این مسئله رسانه‌ای نشده است. 

 

یک سخنگوی خزانه‌داری آمریکا گفت: «در آوریل ۲۰۱۹، به ATR مجوزی برای پشتیبانی از ناوگان هوایی ایران‌ایر داده شد. این مجوز به ATR اجازه می‌دهد  جهت اطمینان از فعالیت ایمن هواپیماها اقدام به صادر کردن قطعات، ابزار و لوازم، به‌روزرسانی نرم‌افزارها و تأمین فناوری‌های لازم برای این هواپیماها کند.»

مقام خزانه‌داری آمریکا مدعی شده این مجوز ۳۰ آوریل سال ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد. 

 

طبق گزارش پایگاه ATW، شرکت «ایران‌ایر»، فوریه سال ۲۰۱۶ قراردادی با شرکت ATR برای خرید ۲۰ فروند هواپیما امضا کرد. ۵ فروند از این هواپیماها اندکی قبل از اعمال تحریم‌ها علیه ایران در سال گذشته تحویل «ایران‌ایر» شدند. 

 

برنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: شرکت هواپیمایی تحریم آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۹۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کد خبر 846802 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران