Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون جهانی بسکتبال برای هواداران این رشته فرصتی را مهیا کرده که بتوانند به ستاره مورد علاقه خود برای کسب عنوان ارزشمندترین بازیکن رای بدهند.

در ۱۷ روز مانده به جام جهانی بسکتبال فدراسیون جهانی این سوال را مطرح کرده که چه کسی می‌تواند ارزشمندترین بازیکن جام جهانی ۲۰۱۹ چین شود.

تاکید فدراسیون جهانی بر روی جیانیس آنتتوکونمپو از یونان،‌ مارک گسول از اسپانیا و نیکولا جوکیچ از صربستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارک گسول می‌تواند با کسب این عنوان باعث شود که او و برادرش اولین برادران بسکتبالیستی باشند که این عنوان را کسب می‌کنند و آنتتوکونمپو و جوکیچ به دنبال کسب این عنوان هستند تا اولین بسکتبالیست‌های کشورشان باشند که به این موفقیت می‌رسند.

در 2 دوره گذشته همانطور که آمریکا به قهرمانی رسیده بازیکنان این تیم نیز توانسته‌اند عنوان ارزشمندترین بسکتبالیست را کسب کنند.

برای جام جهانی ۲۰۱۹ چین، تیم ملی آمریکا با ترکیبی متفاوت وارد رقابت می‌شود. همه ستاره‌های این تیم تصمیم گرفته‌اند در چین به میدان نروند و مدافع عنوان قهرمانی با ترکیبی جوان در این رویداد مهم شرکت می‌کند.

کامبا واکر ستاره امسال آمریکا است که جزو مدعیان کسب عنوان ارزشمندترین بازیکن نیز به حساب می‌آید اما رقبای قدری در این راه دارد.

در این میان چند ستاره از کشورهای دیگر هم به دلیل مصدومیت فرصت حضور در جام جهانی را از دست داده‌اند که پائو گسول از اسپانیا و جی جی باره‌آ از پورتوریکو اصلی‌ترین آنها هستند.

باره‌آ که تیم ملی کشورش باید در اولین مسابقه برابر تیم ملی ایران صف‌آرایی کند در دوره گذشته امتیازآورترین بازیکن جام جهانی بود و امسال به دلیل مصدومیت نمی‌تواند به میدان برود.

تاکنون بازیکنان یوگوسلاوی سابق بیشتر از همه کشورها توانسته‌اند عنوان ارزشمندترین بسکتبالیست جام‌جهانی را کسب کنند و اگر در این دوره یک آمریکایی این عنوان را کسب کند بازهم به رکورد این کشور نمی‌رسد.

بازیکنانی که در ادوار گذشته جام جهانی ارزشمندترین بسکتبالیست تورنمنت شده‌اند، به شرح زیر هستند:

۱۹۵۰ – اوسکار فورلانگ از آرژانتین

۱۹۵۴ – اوسکار مونگیلیا از اروگوئه

۱۹۵۹ – آمائوری پاسوس از برزیل

۱۹۶۳ – ولامیر مارکوس از برزیل

۱۹۶۷ – ایوان دانئو از یوگوسلاوی

۱۹۷۰ – سرگی بلوو از شوروی

۱۹۷۴ – دراگان کیکانوویچ از یوگوسلاوی

۱۹۷۸ – دراژن دالیپاجیک از یوگوسلاوی

۱۹۸۲ – رولاندو فریزز از پاناما

۱۹۸۶ – دراژان پتروویچ از یوگوسلاوی

۱۹۹۰ – تونی کوکوک از یوگوسلاوی

۱۹۹۴ – شکیل اونیل از آمریکا

۱۹۹۸ – بوژان بودیروگا از یوگوسلاوی

۲۰۰۲ – دیرک تونزیکی از آلمان

۲۰۰۶ – پائو گسول از اسپانیا

۲۰۱۰ – کوین دورانت از آمریکا

۲۰۱۴ – کایری ایروینگ از آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون بسکتبال بسکتبال جام جهانی بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۹۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقدماتی جام جهانی | پیروزی ازبکستان با گلزنی ستاره پرسپولیس

آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه دیدار‌های گروه E مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۱۸ امروز تیم‌های ازبکستان و هنگ‌کنگ در ورزشگاه ملی تاشکند به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با برتری ۳ بر صفر شاگردان سرتکو کاتانچ تمام شد.

الدور شاهمرادف (۲۰) خاجی مراد ارکینوف (۶۳) و اوستون اورونوف (۷۰) برای ازبک‌ها گلزنی کردند.

جلال الدین ماشاریپوف، بازیکن استقلال ۹۰ دقیقه در زمین حضور داشت و پاس گل دوم تیمش را ارسال کرد. اورونوف، ستاره پرسپولیسی ازبکستان نیز از ابتدای نیمه دوم وارد بازی شده و گل سوم تیمش را وارد دروازه هنگ کنگ کرد.

ازبکستان با این نتیجه ۱۰ امتیازی شد و تا قبل از اتمام دیدار ایران مقابل ترکمنستان به صدر جدول رسید تا حضورش در مرحله سوم مقدماتی و صعود به جام ملت‌های ۲۰۲۷ عربستان را قطعی کند.

دیگر خبرها

  • حرف‌های تلخ ستاره ملی‌پوش؛ در گوگل در مورد مرگ جستجو می‌کردم!
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • محمد غلوم: مادحین برای تولید اثر جهانی فکر کنند / امروز خیلی‌ها در دنیا فارسی یاد می‌گیرند که صحبت‌های رهبری را متوجه شوند+فیلم
  • محمد غلوم: مادحین برای تولید اثر جهانی فکر کنند / امروز خیلی‌ها در دنیا فارسی یاد می‌گیرند که صحبت‌های مقام معظم رهبری را متوجه شوند+فیلم
  • نرخ پایین بلیت موزه‌های ایران در مقایسه با قیمت‌های جهانی
  • مقدماتی جام جهانی | پیروزی ازبکستان با گلزنی ستاره پرسپولیس
  • آمار فوق‌العاده ستاره پرسپولیس در انتخابی جام جهانی!
  • برنامه جدید فرمانده سپاه در آستانه روز قدس
  • رنکِ نخست تنیس روی میز دنیا همچنان در اختیار نوجوان ایرانی
  • رنکِ اول تنیس روی میز دنیا همچنان در اختیار نوجوان ایرانی