Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@18:26:21 GMT

عرضه نفت سفید امروز در بورس انرژی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۹۲۱۰

عرضه نفت سفید امروز در بورس انرژی

«نفت سفید» در راستای تامین خوراک و حمایت از صنایع داخلی در بورس انرژی عرضه می‌شود. ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱ اقتصادی بازار سهام | بورس نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در راستای سیاست‌های جدید شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و همچنین تقویت و حمایت از صنایع داخلی از طریق توسعه معاملات فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی ایران، امروز(چهارشنبه) حجمی برابر با 500 تن نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای عرضه در بازار داخلی روانه میز فروش بورس انرژی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عرضه مطابق با برنامه هفتگی اعلام شده از سوی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران صورت می‌گیرد که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در روزهای دوشنبه با عرضه گاز مایع و نفت سفید خوراک و روزهای سه‌شنبه نیز عرضه بنزین سوپر، بنزین یورو 4، بنزین معمولی، نفت گاز یورو 5 و نفت گاز PPM5000 در رینگ‌های داخلی و بین‌الملل بورس انرژی دنبال می‌شود.

در روزهای چهارشنبه نیز تمامی فرآورده‌های نفتی مذکور در رینگ‌های داخلی و بین‌الملل بورس انرژی عرضه می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: تامین خوراک اولیه و کشف قیمت رقابتی در کنار مزیت‌هایی همچون دسترسی به کالای استاندارد و بدون واسطه در حالی در بورس انرژی همواره مورد توجه صاحبان صنایع داخلی و معامله‌گران این بازار قرار گرفته که شرکت‌های کارگزاری فعال در بورس انرژی نیز با تنوع محصولات مختلف در بازار فرآورده‌های نفتی بورس انرژی، برای جذب خریداران داخلی و خارجی بویژه صاحبان صنایع پایین دستی برای تامین خوراک مصرفی خود به تکاپو افتاده اند.

بر این اساس در روزجاری در رینگ داخلی بورس انرژی در حالی خریداران بر سر عرضه 5000 تن نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به قیمت پایه هر تن 62 میلیون و 111 هزار و 495 ریال به رقابت خواهند پرداخت که تسویه معاملات بصورت اسناد خارج از پایاپای از دیگر مزیت های این عرضه است.

به این ترتیب امکان تسویه نقدی وجود نداشته و خریداران می‌بایست 10 درصد پیش پرداخت خرید را قبل از شروع عرضه پرداخت کنند.

5 هزار میلیارد تومان اوراق سلف نفت خام در بورس انرژی پذیره‌نویسی می‌شودفراخوان 70 کارگزاری برای فعال شدن در بورس انرژی

انتهای پیام/

R32365/P/S7,84/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بورس انرژی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بورس انرژی بورس انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۹۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه‌های امروز بورس کالا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | روز سیمانی‌ها

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، تالار سیمان در بورس کالا امروز؛ یکشنبه ۲۶ فروردین میزبان عرضه یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۶۷۴ تن انواع سیمان از سوی ۶۷ شرکت سیمانی است. از کل عرضه های امروز سیمانی ها در بورس کالا، یک میلیون و ۶ هزار و ۴۹۴ تن سیمان از نوع تیپ ۲، ۱۱۲ هزار و ۴۵۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۴۲۵، ۸۷ هزار و ۳۹۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۳۲۵ و ۹ هزار و ۳۴۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۵۲۵ خواهد بود. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IqV

دیگر خبرها

  • قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی
  • آخرین جزئیات از عرضه پساپ در بورس انرژی اعلام شد
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | روز سیمانی‌ها
  • قدردانی استاندار سیستان و بلوچستان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای ساخت شبکه بزرگراهی
  • افزایش ۳۴ درصدی مصرف سوخت جت در منطقه ارومیه
  • قدردانی استاندار خراسان رضوی از نحوه سوخت‌رسانی نوروزی
  • قدردانی استاندار از خراسان رضوی از نحوه سوخت‌رسانی نوروزی
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی