Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@17:50:00 GMT

حذف ارز 4200 از صنعت دارویی نیازمند شرایط خاص است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۹۴۰۳

محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو درخصوص موضع سازمان غذا و دارو درخصوص حذف ارز دولتی از صنعت دارو اظها رداشت: سیاست ما توانمندسازی بیمار و سازمان‌های بیمه‌گر برای خرید و تامین داروهای مورد نیاز است. 

اخبار اجتماعی- وی افزود: حذف ارز 4200 از صنعت دارویی نیازمند شرایط خاص خود است و ما به این شرط با این موضوع موافقیم که مابه‌التفاوت آن به سازمان‌های بیمه‌گر و صنعت دارو تخصیص داده شود تا هزینه‌ای اضافی به مردم تحمیل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون وزیر بهداشت  تصریح کرد: اگر قرار باشد نرخ ارز دولتی تغیر کند و پوشش و حمایتی از بیماران در قالب ارائه مابه‌التفاوت آن به سازمان‌های بیمه‌گر ارایه نشود این موضوع برای مردم مشکل‌ساز خواهد بود و ما مخالف این اقدام هستیم. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صنعت دارویی نرخ ارز ارز پوشش سازمان غذا و دارو صنعت صنعت دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۹۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، ضرورت تولید مواد اولیه دارویی خصوصاً داروهای استراتژیک و صادرات داروهای ساخت داخل را ضروری عنوان کرد و گفت: با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب داروی ساخت داخل، به نظر می‌رسد تسهیل شرایط صادرات دارو از کریدورهای قانونی راهکار مناسبی برای توسعه مارکت‌های فراسرزمینی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضرورت دسترسی به فرمولاسیونی در حوزه مکمل‌های دارویی را خواستار شد و افزود: نیازمند پژوهش‌هایی متناسب با نژاد ایرانی در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: امروزه مکمل‌ها از بحث‌های فانتزی عبور کرده و چنانچه پیوست علمی داشته باشد اثرگذاری بالایی خواهد داشت.

زالی، نسبت به مصرف غیرمنطقی و خودسرانه مکمل‌های دارویی انتقاد کرد و افزود: استفاده افراطی این داروها نه تنها باعث بهبود شرایط بدن فرد نمی‌شود بلکه در برخی موارد آسیبی که به کبد و کلیه می‌رساند بسیار خطرناک است.

کد خبر 6079074 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بازی با جان، تجارت پرسود برخی عطاری‌ها
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید
  • حمایت از تولید داخل باعث رشد نیازهای جدید دارویی در کشور می شود
  • خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی
  • کمک بلاعوض ۴۵۰ میلیون تومانی جمعیت هلال احمر بردسکن به بیماران نیازمند
  • بیش از ۱۹۲ میلیارد تومان مابه التفاوت دیه مرد و زن توسط صندوق خسارت بدنی پرداخت شد+ فیلم
  • کاهش کمبود‌های دارویی به ۱۱۲ قلم
  • داروخانه یک ساختار بین‌المللی و قانونی برای ارایه خدمات سلامت است
  • پیام معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی بمناسبت روز ملی منابع انسانی