Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@20:19:48 GMT

نوشیدن یک فنجان قهوه اضافه سردردهای میگرنی می آورد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۹۴۹۸

نوشیدن یک فنجان قهوه اضافه سردردهای میگرنی می آورد

ساعت 24-قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌هاست. با این حال مصرف بیش از اندازه آن برای قلب مضر است. دانشمندان همواره به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستند که نوشیدن چه میزان قهوه برای سلامت انسان بی‌خطر است.

میزان مصرف قهوه در سراسر جهان افزایش یافته است. براساس گزارش‌های موجود در سال گذشته تنها در ایالات متحده بیش از یک و نیم میلیارد کیلو قهوه به مصرف رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمارها نشان می‌دهد که نیمی از جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله و سه چهارم افراد بالای ۲۵ سال به طور مرتب قهوه می‌نوشند. مصرف متعادل قهوه می‌تواند به سلامت مغز، افزایش طول عمر و کاهش برخی سرطان‌ها منجر شود با این همه دانشمندان اما به این نتیجه رسیده اند که مصرف بیش از اندازه قهوه زیان هایی برای بدن انسان دارد. به طورمثال محققان دانشگاه هاروارد در آخرین تحقیقات خود دریافته‌اند که مبتلایان به سردردهای میگرنی برای پیشگیری از بروز سردرد باید میزان نوشیدن قهوه و سایر آشامیدنی‌های کافئین‌دار را کنترل کنند.نتایج مطالعات دانشمندان حاکی از آن است که نوشیدن حتی یک فنجان اضافه قهوه می‌تواند حملات میگرنی را آغاز و یا تشدید کند.میگرن یکی از اختلالات دستگاه عصبی است که مشخصه اصلی آن سردردهای ملایم یا شدید پی‌درپی است. اغلب این سردردها ضربان‌دار هستند و ممکن است با تهوع، استفراغ و حساسیت به نور، صدا یا بو همراه شوند. همچنین این دردها با فعالیت بدنی بدتر می‌شوند.این پژوهشگران از ۹۸ داوطلب مبتلاء به میگرن که ماهانه دو تا ۱۵ سردرد را تجربه می‌کنند خواستند که حداقل به مدت شش هفته عادات روزانه خود را از جمله مصرف کافئین و الکل، میزان فعالیت بدنی و سطح استرس یادداشت کنند.در پایان این دوره تحقیقاتی حدود ۶۶ درصد از مشارکت‌کنندگان اعلام کردند روزانه یک تا دو فنجان قهوه نوشیده‌اند. در ادامه ۲۰ درصد از آنان نیز گفتند که به طور معمول هیچ نوشیدنی کافئین داری نمی‌نوشند. باقی داوطلبان نیز اعلام کردند که روزانه سه تا چهار وعده نوشیدنی‌های کافئین‌دار مصرف می‌کنند. در مجموع شرکت کنندگان در این آزمایش ۸۲۵ مورد سردرد میگرنی را در طی ۴۶۴۶ روز مطالعه گزارش کردند.نتیجه این تحقیق نشان داده است که نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه در بروز سردردهای شدید نقش ندارد اما مصرف بیشتر قهوه و دیگر نوشیدنی‌های کافئین‌دار در بروز علائم میگرن موثر است.الیزابت مستوفسکی، مدیر این گروه تحقیقاتی در این باره گفت: «نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه در روز در مبتلایان به میگرن آسیب رسان نیست اما یک فنجان اضافه‌تر می‌تواند سبب بروز سردردهای شدیدی شود.»وی به افرادی که سابقه سردردهای میگرنی دارند توصیه کرده است که میزان قهوه خود را به یک یا دو فنجان در روز محدود کنند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۹۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • سوالات عجیب گوگل هنگام مصاحبه کاری
  • چگونه می‌توان قهوه نوشید و بی‌خواب نشد؟
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سوالات عجیب گوگل هنگام استخدام کارکنان خود
  • ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید