Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وضعیت اکران در سینما همواره مورد نقد بسیاری از فیلمسازان سینما بوده است، اکران در سال جاری نیز منتقدان فراوانی داشته و بسیاری از فیلمسازان یا از وضعیت اکران آثارشان راضی نیستند یا به کل هنوز پشت صف اکران مانده‌اند. تاریخ انتشار: 09:37 - 23 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۱۴۰۷

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، وضعیت اکران در سینما همواره مورد نقد بسیاری از فیلمسازان سینما بوده است، اکران در سال جاری نیز منتقدان فراوانی داشته و بسیاری از فیلمسازان یا از وضعیت اکران آثارشان راضی نیستند یا به کل هنوز پشت صف اکران مانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این میان عدم اکران آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر همواره یکی از مهمترین مشکلات چرخه اکران بوده است، جشنواره فیلم فجر به عنوان ویترین سینمای ایران بهترین تولیدات یکسال سینما را در خود جای می دهد، اما مشخص نیست چرا بهترین آثار سینما در سال در چرخه اکران مورد بی مهری قرار می گیرند. 

فیلمبرداری فیلم سینمایی ۲۳ نفر به تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده و کارگردانی مهدی جعفری از جمله مهمترین آثار بازمانده از جشنواره فیلم فجر است، این فیلم با توجه به قراردادهای بسته شده سینما تا آبان ماه اکران نمی شود و هنوز مشخص نیست چه زمانی بر پرده نقره ای نقش خواهد بست. 

نکته جالب توجه اینجاست که این فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم از جشنواره فیلم فجر از نگاه ملی را از آن خود کرد و مشخص نیست چرا بهترین فیلم از نگاه ملی همچنان باید در صف انتظار اکران ایستاده و به نوعی بهترین زمان های اکران را از دست بدهد. 

فیلم سینمایی ۲۳ نفر اقتباسی از خاطرات گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند. این گروه کم سن و سال بین ۱۳ تا ۱۷ سال سن داشتند و خاطرات‌شان از دوران اسارت پیش‌تر در قالب کتاب بیست و سه نفر توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده بود.

مهدی جعفری کارگردان فیلم سینمایی ۲۳ نفر پیش از این بیشتر در مقام فیلمبردار در سینما فعالیت داشته و تصویربرداری فیلم سینمایی "به‌وقت شام" از کارهای متأخر او محسوب می‌شود.

مجید پتکی، سعید آلبوعبادی، رضا نوری، عبدالحلیم تقلبی، محمد رشنو از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند، علاوه بر بازیگران بزرگسال این فیلم، بازیگران نوجوان اثر که تعداد کمی هم نداشتند در این فیلم مورد تمجید اهالی سینما قرار گرفتند. 

فیلمبرداری فیلم سینمایی ۲۳ نفر به تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده و کارگردانی مهدی جعفری با حضور سردار قاسم سلیمانی به تاریخ پانزدهم مهر ماه امسال آغاز شد و فیلمبرداری آن نزدیک به سه ماه در تهران و آبادان به طول انجامید.

تصویربرداری یکی از سکانس‌های فیلم با حضور سردار سلیمانی صورت گرفت و در حاشیه آن مجتبی فرآورده در مقام تهیه‌کننده و نیز مهدی جعفری در مقام کارگردان به طرح نکاتی پرداختند.

سردار سلیمانی در این بازدید طی سخنانی کوتاه به اهمیت توجه به خاطرات دفاع مقدس و نیز ویژگی بارز گروه نوجوان اسیری که خاطراتشان در کتاب "بیست و سه نفر" روایت شده است، پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آن بیست و سه نفر 23 نفر مهدی جعفری اخبار سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۹۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران فیلم سینمایی مست عشق به تعویق افتاد

 فیلم سینمایی مست عشق به کارگردانی حسن فتحی که محصول مشترک ایران و ترکیه است قرار بود از فردا، به‌صورت همزمان در ایران و ترکیه اکران شود اما نمایش این فیلم سینمایی حداقل به مدت یک هفته به تعویق افتاد.

اگرچه دلیل خاصی برای این تعویق عنوان نشده اما شنیده می‌شود، هماهنگی‌ها برای اکران همزمان ایران و ترکیه، دلیل اصلی این رخداد باشد. فیلم قرار بود از چهارشنبه هفته گذشته و در قالب اکران عیدفطر به روی پرده برود اما هماهنگی‌ها برای اکران همزمان، سبب تاخیر یک هفته‌ای اکران این فیلم شد. به همین دلیل اکنون نیز احتمال می‌رود که طولانی شدن پروسه هماهنگی، اکران این فیلم را دست‌کم یک هفته دیگر به تعویق انداخته باشد.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که مست عشق، ماه‌هاست که به شکلی کامل آماده شده و هیچ مشکل و عقب‌ماندگی فنی در مراحل پس‌تولید نداشته است.

مست عشق به دلیل حالت مشارکتی خود با طرف ترک، بارها در حین تولید، مشمول حاشیه‌هایی شد که روند تولید این اثر و البته اکران آن را متوقف کرده بود.

در فیلم سینمایی مست عشق که به کارگردانی حسن فتحی، نویسندگی فرهاد توحیدی و تهیه‌کنندگی مهران برومند ساخته شده، شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، حسام منظور، هانده ارچل، ابراهیم چلیک‌کول، سلما ارگچ، بنسو سورال، بوراک توزکوپاران و بوران کوزوم بازی کرده‌اند.

داستان این فیلم، همزمان با دوران زندگی مولانا و شمس تبریزی اتفاق می‌افتد. در مست عشق، شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی، پارسا پیروزفر در نقش مولانا و هانده ارچل در نقش کیمیاخاتون حضور داشته‌اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • پوران درخشنده و پرویش نظریه در میان داوران جشنواره ملی فیلم اقوام
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • تأخیر در اکران «مست عشق»/ دوری شمس و مولانا از پرده نقره‌ای طولانی شد
  • اکران فیلم سینمایی مست عشق به تعویق افتاد
  • فرزاد موتمن :سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • بیش از ۱۶ هزار همدانی در تعطیلات نوروز به سینما رفتند
  • به سینمای تازه‌ای نیاز داریم / باید امنیت پلتفرم ها بیشتر شود
  • اکران مستندی از یک پرونده جنجالی و قضایی