Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@14:01:45 GMT

۱۵ هزار ماسک بین مردم توفان زده سیستان توزیع شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۹۶۸۸

۱۵ هزار ماسک بین مردم توفان زده سیستان توزیع شد

رسول راشکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای هلال احمر همزمان با بروز توفان و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان با حضور در منطقه خدمات رسانی به مردم را آغاز کردند به طوریکه بیشترین توزیع ماسک با ۱۲ هزار عدد در زابل بوده است.

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان روز گذشته به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید که میزان ذرات معلق در هوای منطقه را به ۱۱ برابر حد مجاز رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راشکی از حضور ۱۱ کاروان سلامت در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: از ۱۵ مرداد تا پایان شهریور در قالب مرحله دوم طرح« ملی نذر آب »۱۱ کاروان سلامت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی از سراسر کشور در این استان حضور دارند.

وی بیان کرد:تاکنون ۲ کاروان سلامت در جنوب و شمال سیستان و بلوچستان مستقر و به ارائه خدمات بهداشتی درمانی و فرهنگی به مردم روستایی استان پرداخته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت طرح ملی « نذر آب» گفت: سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی برای کاهش آلام مردم دچار خشکسالی سیستان و بلوچستان مرحله نخست این طرح را در تابستان سال گذشته در قالب سه طرح توزیع تانکر آب، سبد غذایی و اعزام کاروان های سلامت به اجرا در آورد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی ۲ دهه و وزش بادهای موسمی ۱۲۰ روزه سیستان و مونسون (بادهایی که شبیه به نسیم دریا بوده، اما سرعت وزش در آنها شدیدتر و هماهنگ تر است و در زمان های خاصی از سال در دریای عمان و سواحل چابهار جریان دارند) همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار روبه رو است که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از ۲۰ برابر حد استاندارد می شود.
این استان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا معمولا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پرسنل امور برق شهرستان دشتیاری در خصوص هشدار هواشناسی

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان: پرسنل امور برق شهرستان دشتیاری با بازگشایی مسیر آب و خاک ریزی پای تیر‌های برق جهت پیشگیری و جلوگیری از خسارت به شبکه توزیع برق این منطقه اقدام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برق ۳۶۶ روستای ‌سیل‌زده بلوچستان وصل شد
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • پایدار شدن برق ۲۸ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • قطع برق ۲۲۸ روستای سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب
  • آمادگی پرسنل امور برق شهرستان دشتیاری در خصوص هشدار هواشناسی
  • تعیین وضعیت پزشکی۹۷ درصد از زائران حج در سیستان و بلوچستان
  • جذب و توزیع هدفمند اعتبارات، مبنای عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان باشد
  • اعزام سه کاروان از سیستان و بلوچستان به حج عمره