Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: سال گذشته 1870 موکب در اربعین حسینی فعالیت داشتند که پیش بینی می‌شود امسال بالغ بر 2000 موکب خدمات خود را به زائرین حسینی ارائه دهند
یوسف افضلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات دو ماموریت دارد که جمع آوری نذورات مردمی و هزینه کرد آن در اعتاب مقدسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افضلی با بیان اینکه اقدامات فنی و مهندسی در وحله اول نوسازی و به سازی اعتاب مقدسه بوده است،افزود: بیش از 150 پروژه از قبیل تعویض سنگ ها، درب ها، کاشی کاری انجام شده است.
وی در ادامه به احداث صحن شبستان حضرت زهرا(س) با 220 هزار مترمربع زیربنا اشاره و خاطرنشان کرد: زیربنای حرم امام علی (ع) که 11 هزار متر بود که اکنون بیش از 20 برابر شده و 100 هزار متر مربع آن خدماتی و مابقی زیارتی است که بخش‌هایی از آن بازگشایی شده و تا پایان سال به طور کامل به بهره برداری می‌رسد.
معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: در حرم امام حسین(ع) صحنی با نام حضرت زینب(س) با متراژ 144 هزار متر مربع در مقدس ترین زمین جهان در میدان کارزار، گودی قتلگاه را به تل زینبیه وصل می‌کند و 40 درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده است که امسال نیز پیش بینی می‌شود 25 تا 30 هزار نفر از زائرین اربعین حسینی در کربلا از طرفیت این صحن استفاده نمایند.
افضلی اظهار داشت: در سوریه نیز طرح جامعی در دست بررسی است و استان خوزستان به عنوان استان معین، اقدامات زیرساختی را آغاز کرده است.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما در خصوص برنامه‌های سازمان عتبات عالیات کشور پیرامون اربعین حسینی امسال گفت:،کمیته مشارکت ها، اسکان و تغذیه یکی از کمیته‌های وزرات کشور در ستاد اربعین هستیم، به موک داران در سامانه موکب داری اطلاع رسانی کرده ایم و تا 15 شهریور می‌توانند ثبت نام کنند.
دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه اربعین حسینی با بیان اینکه بالغ بر دو هزار و 200 موکب تا کنون در سامانه ثبت نام کرده اند، عنوان کرد: به زودی پروانه و مجوز فعالیت آنها صادر می‌شود.
افضلی تعداد موکب‌های ثبت نامی دراربعین سال گذشته را 2008 موکب عنوان و خاطرنشان کرد:از این تعداد یک هزار و 870 موکب عملیاتی و مشغول شدند.
وی گفت: امسال نیز پیش بینی می‌شود که تعداد 2500 موکب ثبت نام کنند و بالغ بر 2000 موکب خدمات رسانی را انجام دهند.
معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات از عملیاتی کردن طرح لاغر سازی ستون‌ها ی حرم امام حسین(ع) سخن گفت و اظهار داشت: با توجه به ازدحام جمعیت در اربعین حسینی و کاهش فضا، با اجرای این طرح تا 4 متر فضای زیارتی بیشتر نسبت به گذشته فراهم است.
افضلی در پایان گفت: طرح ترفیع هفت و نیم متری گنبد امام حسین (ع) نیز اجرایی شده و سازه آن در استان کرمان ساخته شده است که بر روی گنبد فعلی نصب می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۰۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از افزایش ۳۲ درصد اعزام زائران عتبات در دوره‌های نورزی و ماه رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ثبت‌نام عتبات نوروزی و ماه مبارک رمضان از روز 8 اسفندماه در سامانه عتبات آغاز و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دور جدید اعزام زائران به عتبات از 23 اسفند شروع شد. 

روند اعزام زائران نوروزی تا 9 فروردین و اعزام‌های ماه مبارک رمضان تا 21 فروردین ادامه داشت.

در دوره نوروزی اعزام زائران، ظرفیت‌سازی برای اعزام 32 هزار زائر درقالب 111 کاروان زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت صورت گرفته است.

حمیدرضا محمدی؛ معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در این باره اعلام کرد: اعزام زائران در دوره‌‌های نوروزی و رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد افزایش داشته است. 

ارز مسافرتی 1000 یورویی به زائران هوایی عتبات هم تعلق می‌گیرد

به گفته وی، برای اعزام در فروردین تاکنون 51300 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که بخش عمده آنها اعزام شده‌اند و برای اردیبهشت ماه نیز ظرفیت‌سازی درحال انجام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • حجامت بیمه شد
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا