Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از مهر، به گفته محققان دانشگاه کارولینای شمالی، دلیل این تاثیر می‌تواند از طریق متیلاسیون DNA ژن‌ها در تومور‌های سینه یا خون پیرامونی قابل توضیح باشد.
متیلاسیون یک تغییر شیمیایی است که در آن، گروه متیل همچون کلید برق در مولکول DNA عمل کرده و موجب قطع یا وصل شدن برخی فعالیت‌های ژنتیکی می‌شود.
در این مطالعه، تاثیر متیلاسیون DNA در بافت‌های تومور سینه و سلول‌های در حال جریان در خون پیرامونی در رابطه بین مصرف آسپرین و نرخ مرگ و میر در زنان مبتلا به سرطان سینه بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم تحقیق داده‌های مربوط به ۱۲۶۶ زن مبتلا به سرطان سینه را بررسی کردند. محققان دریافتند نرخ مرگ بعد از سرطان سینه در بین بیمارانی که حداقل یک بار در هفته قرص آسپرین از ۶ هفته قبل از تشخیص بیماری شان مصرف می‌کردند ۶۷ درصد بیشتر بود و دارای تحریک کننده تومور متیل شده ژن ۱ سرطان سینه موسوم به BRCA۱ بودند.
از سوی دیگر نرخ مرگ در مصرف کنندگان آسپرین با تحریک کننده تومور متیل نشده BRCA۱ و ژن‌های PR، ۲۲ تا ۴۰ درصد کاهش یافته بود.
محققان تاکید می‌کنند افراد قبل از هرگونه تغییر در زوند دارویی شان با پزشک مشورت کنند.



منبع:سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زنان سرطان سینه تومور سرطانی بیماری زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۰۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان آمریکایی ثابت کردند این روغن باعث سلامت قلب و مغز ، مفاصل، چشم‌ها و سیستم ایمنی می شود

یک مطالعه جدید نشان می دهد ممکن است استفاده از مکمل‌های روغن ماهی تاثیری در سلامت قلب و مغز و همچنین مفاصل، چشم‌ها و سیستم ایمنی نداشته باشند.

به گزارش مکتوب نامه، نویسنده مطالعه «جوانا اسدوریان» از دانشگاه آمریکا، گفت: «ما از آزمایش‌های تصادفی و بزرگ اخیر می‌دانیم که مکمل‌های روغن ماهی از بیماری قلبی در جمعیت عمومی پیشگیری نمی‌کنند، اما با این حال یکی از رایج‌ترین مکمل‌هایی هستند که اغلب توسط افرادی که هنوز معتقدند برای قلبشان مفید است، مصرف می‌شود.»

نویسندگان با استفاده از داده‌های برچسب مکمل‌های روغن ماهی موجود در بازار، درباره آنچه این برچسب‌ها واقعاً می‌گویند، تحقیق کردند.

محققان همچنین کل دوزهای روزانه ترکیبی EPA و DHA، اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن ماهی را ارزیابی کردند.

آنها دریافتند که ۲۰۸۲ مورد از ۲۸۱۹ مورد بررسی شده حداقل یک ادعای سلامتی داشتند که تقریباً ۷۴٪ است. و از آن‌ها، تنها ۱۹ درصد ادعای سلامت واجد شرایط مورد تأیید سازمان غذا و دارو آمریکا را ارائه کردند. شایع‌ترین ادعاها اظهارات در مورد ارتقای سلامت قلب و عروق بود.

این مطالعه همچنین تغییرات زیادی را در دوزهای روزانه EPA و DHA نشان داد، به طوری که ۹٪ از مکمل‌ها در میان ۱۶ مارک برجسته حاوی دوز روزانه ۲ گرم یا بیشتر از ترکیب EPA و DHA بودند.

این مطالعه نشان داد که از هر ۵ نفر بالای ۶۰ سال، ۱ نفر مکمل‌های روغن ماهی برای سلامت قلب مصرف می‌کند.

دکتر «آن ماری ناوار»، یکی از نویسندگان این مقاله، گفت: «ممکن است بهتر باشد افراد روی مصرف سبزیجات تازه، عضویت در باشگاه ورزشی یا مصرف داروی درمان فشار خون یا کلسترول تمرکز کنند.»

ناوار گفت: «به عنوان یک متخصص قلب و عروق، به بیمارانم می گویم که اگر روغن ماهی مصرف می‌کنند تا از بیماری قلبی جلوگیری کنند، می‌توانند مصرف آن را متوقف کنند زیرا به آنها کمک نمی‌کند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محققان: سرکه سیب در سه ماه بین ۶ تا ۸ کیلوگرم از وزن شما را کم می‌کند
  • محققان آمریکایی ثابت کردند این روغن باعث سلامت قلب و مغز ، مفاصل، چشم‌ها و سیستم ایمنی می شود
  • هشدار محققان نسبت به تاثیر حذف صبحانه بر زندگی
  • مصرف داروی میگرن احتمال ابتلا به اتیسم را در نوزاد افزایش نمی دهد
  • وجود یک باکتری در دهان ممکن است سرطان روده بزرگ را تسریع کند
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتورهای قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • توسعه ایمنی درمانی سلول‌های تی برای درمان سرطان خون
  • ورزش به زنان در مقابله با سرطان پیشرفته سینه کمک می کند