Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-23@18:18:55 GMT

دکتر بسکی، پدر طبیعت ایران درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۰۵۶۵

دکتر بسکی، پدر طبیعت ایران درگذشت

مهر: دکتر «غلامعلی بسکی»، پزشک و هوادار محیط زیست ایرانی و مؤسس بیمارستان بسکی در گنبدکاووس، بامداد چهارشنبه درگذشت.

وی که به دلیل کهولت سن و بیماری ریوی در بیمارستان بستری بود پس از تحمل یک دوره بیماری سخت، بامداد امروز دار فانی را وداع کرد.

دکتر بسکی در چند دهه اخیر فعالیت های گسترده ای را در زمینه حفاظت از طبیعت و محیط زیست انجام داد و به پدر طبیعت ایران معروف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین بنیاد جهانی دکتر بسکی را با عنوان مکتب حرمت حیات با هدف حفظ محیط زیست راه اندازی کرد.

پزشک و فعال محیط زیست بسیاری از اموال خود را صرف امور خیریه کرده بود.

تاسیس بیمارستان و زایشگاه دکتر بسکی، تاسیس مدرسه تیزهوشان و همچنین خانه ریاضی استان گلستان و سرای گاندی (تیزهوشان فقیر در روستاها) و وقف چندین باب منزل مسکونی در مشهد از جمله فعالیت های دکتر بسکی است.

گفتنی است مراسم تشییع پیکر وی روز جمعه ٢۵ مردادماه راس ساعت ١۴ از بیمارستان دکتر بسکی شروع و ساعت ١۵:٣٠ پس از اقامه نماز در آرامگاه ابدی خویش، در روستای تنگراه به خاک سپرده خواهد شد.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دومین پویش نجات طبیعت شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: پویش نجات طبیعت برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی بهاره در مراتع، ارتفاعات و باغ های سبز شیراز  در سه مرحله پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازتوانی اجرا می‌شود.
عبدی پور با بیان اینکه اجرای این پویش پارسال تا حد زیادی بر کاهش آتش سوزی‌های ارتفاعات شیراز تاثیر داشت، افزود: در این پویش سایر دستگاه‌ها از جمله منابع طبیعی، محیط زیست هم مشارکت دارند.
وی از آمادگی کامل ۲۴ ایستگاه عملیاتی آتش نشانی هم خبر داد و گفت: امسال افزون بر۳ میلیارد تومان تجهیزات به این ایستگاه‌ها تزریق شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات شهری شهرداری شیراز بر نقش مهم مشارکت مردم، ثمن‌ها و انجمن‌های مردمی فعال در محیط زیست و کوهنوردان تاکید کرد و افزود: مردم می‌توانند با تماس با شماره ۱۲۵ مناطق پرخطر در ارتفاعات و مراتع شهر شیراز را به آتش نشانی اطلاع دهند. 

دیگر خبرها

  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • روزی جهانی برای پاسداشت محیط زیست
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • هوای زمین را داشته باشیم
  • ما ریشه در زمین داریم
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش های امروزی بشر است
  • جمع آوری زباله های طبیعت توسط دوستدار محیط زیست
  • پاک سازی طبیعت کوهستانی منطقه دربند خوانسار
  • آغاز دومین پویش نجات طبیعت شیراز