Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@23:03:50 GMT

ایران باعث تنهایی آمریکا در عرصه بین‌المللی شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۰۶۳۸

به گزارش ایلنا به نقل از ایندیپندنت، ایران توانسته است تا حد زیادی آمریکا را در عرصه بین‌المللی منزوی  کند. اما ایالات متحده به دنبال آن است تا بتواند هر طور که شده از این انزوا خارج شود؛ اتفاق‌هایی در این میان رخ داده است که آمریکا را امیدوار کرده که به زودی از تنهایی خارج شود. نزدیکی انگلستان به  ایالات متحده با روی کار آمدن بوریس جانسون تقریبا مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیس هنوز هم متعهد به حفظ برجام است اما حضور نظامی انگلستان در خلیج فارس نوعی تایید فشار نظامی بر ایران است. 

ائتلاف نظامی آمریکا می‌تواند بحران را تشدید کند. وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت که آمریکا از بیش از ۶۰ کشور درخواست کرده تا به این ائتلاف بپیوندند. تنها اسرائیل به این درخواست پاسخ مثبت داده، فرانسه و آلمان نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز هنوز اعلام آمادگی نکرده‌اند. بنابرلاین این ائتلاف تاکنون با استقبالی مواجه نشده است. 

از سوی دیگر هم ایرانی‌ها می‌خواهند در خلیج فارس مدیر باشند و حضور نظامی غرب در خلیج فارس را یک تهدید می‌دانند. 

چیزی که مشهود است این است که اروپا خواهان درگیری نظامی نیست. اروپا در واقع نگران آن است که این ائتلاف نظامی به چه چیزی منجر خواهد شد و از محاسبات نظامی اشتباه که ممکن است به یک درگیری ختم شود، هراس دارد. 

امیدواریم که جانسون به جای اینکه تمایلات جنگ‌طلبانه ترامپ را تقویت کند تلاش کند تا بتواند از صمیمیت با ترامپ استفاده کرده و بحران را حل کند. اتفاقی که تاکنون رخ نداده است و جانسون ترامپ را تنها عاملی برای نجات برگزیت می‌داند.  

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران خلیج فارس آمریکا انگلستان اروپا برجام ترامپ تنش میان ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!

تعداد بازدید : 196 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 1104 کارشناس عراقی در مناظره با یک کارشناس صهیونیست، در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه عراقی درباره جنگ تمام عیار ایران و پیرامون حمله به مراکز هسته‌ای ایران گفت: «اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!» مواضع این کارشناس عراقی را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • اختلافات جمهوریخواهان بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر