Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ناهنجاری‌های عروق خونی رحم می‌تواند عامل موثری در بروز این عارضه به حساب آید. عدم تعادل هورمونی می‌تواند به نوعی در این عارضه دخیل باشد.

مواد غذایی زیر را در رژیم خود بگنجانید اگر فیبروئید دارید و یا قصد دارید از آن پیشگیری کنید:

مواد غذایی ارگانیک: مصرف این غذا‌ها به کوچک شدن و جلوگیری از فیبروئید کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
آفت کش‌ها می‌توانند استروژن و سطوح دیگر هورمون‌ها را تحت تاثیر قرار دهند. از آنجا که تعادل هورمونی کلید درمان طبیعی فیبروئید است، می‌توانید از محصولاتی که حاوی آفت کش‌ها نیست استفاده کنید.

سبزیجات تیره رنگ: سبزیجات با برگ تیره می‌توانند رشد فیبروئید را در بدن متوقف کنند. این سبزیجات حاوی ویتامین کا برای کمک به لخته شدن خون و جلوگیری از خونریزی شدید ناشی از فیبروئید هستند.

کلم ها: از عملکرد کبد و تعادل استروژن در بدن حمایت می‌کنند. تحقیقات نشان داده که مصرف انواع کلم‌ها بعلاوه گوجه فرنگی و سیب عامل حفاظتی برای فیبروئید‌های رحمی است.

غذا‌های غنی از بتاکاروتن: این غذا‌ها در بدن تبدیل به ویتامین آ. می‌شوند و در رشد بافت‌های سالم و ترمیم بافت که هر دو برای درمان فیبروم مفید است، نقش دارند. هویج، سیب زمینی، کلم پیچ و اسفناج سرشار از بتاکاروتن هستند.

مواد غذایی سرشار از آهن: فیبروئید‌ها گاهی منجر به از دست دادن خون زیاد طی دوران قاعدگی زنان می‌شوند و این روند می‌تواند باعث کم خونی فقر آهن گردد. مصرف غذا‌های غنی از آهن از جمله گوشت قرمز و حبوبات به جایگزینی آهن از دست رفته بدن کمک می‌کند.

غلات سبوس دار، ویتامین ب. کمپلکس روزانه ۵۰ میلی گرم در روز، روغن ماهی، روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم در روز، برای کاهش التهاب در بدن (که می‌تواند علت فیبروئید باشد)، و حفظ تعادل هورمونی موثر هستند.   منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زنان بیماری زنان موادغذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی شود

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، دکتر «دیوید هیل»، نویسنده ارشد این مطالعه و پزشک معالج در بخش آلرژی و ایمونولوژی در بیمارستان کودکان فیلادلفیا، گفت: «ما براساس برخی از مطالعات بسیار خوب در دهه گذشته می‌دانستیم که عفونت‌های ویروسی تنفسی یک عامل خطر برای ایجاد آسم در کودکان هستند.»

وی گفت: «بنابراین منطق خوبی وجود داشت که فکر کنیم عفونت بالقوه کروناویروس می‌تواند خطر ابتلا به آسم را نیز افزایش دهد. اما در واقع متوجه شدیم که هیچ ارتباطی در این زمینه وجود نداشت. هم خطر ابتلا به آسم در کودکان را افزایش نداد و هم خطر ابتلا به آسم را در کودکان کاهش نداد.»

در این مطالعه، تیم داده‌های بیش از ۲۷۰۰۰ کودک را که بین ۱ مارس ۲۰۲۰ و ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ تحت آزمایش واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR) برای کروناویروس قرار گرفتند، تجزیه و تحلیل کردند. آنها طی یک دوره ۱۸ ماهه تحت نظر بودند.

آزمایش بیش از ۳۱۰۰ کودک مثبت و بیش از ۲۴۰۰۰ نفر برای کروناویروس منفی بود.

محققان دریافتند که مثبت بودن تست کروناویروس تأثیر قابل توجهی بر احتمال تشخیص جدید آسم ندارد. این مطالعه تأیید کرد کودکانی که عوامل خطر شناخته شده برای آسم مانند نژاد، آلرژی‌های غذایی، تب یونجه و زایمان زودرس دارند، بیشتر در معرض ابتلا به آسم هستند.

در آغاز همه‌گیری، نگرانی‌های زیادی در مورد اینکه چگونه افراد مبتلا به آسم تحت تأثیر این ویروس قرار می‌گیرند وجود داشت. در اوایل، آزمایشگاه هیل تحقیقاتی انجام داد که نشان داد آسم یک عامل خطر برای پیامدهای بدتر کووید نیست. به گفته محققان، آنها همچنین دریافتند که اگر تست کووید در کودکان مبتلا به آسم مثبت باشد، احتمال تشدید بیماری در آنها بیشتر نیست.

هیل گفت: «از آنجایی که مطالعه صرفاً بر روی کودکان متمرکز شده است، تحقیقات بیشتری برای ارزیابی بیماران در سنین مختلف و در فواصل زمانی طولانی‌تر مورد نیاز است تا تأیید شود که بین کروناویروس و ایجاد آسم طولانی مدت رابطه وجود ندارد.»

کد خبر 6082866

دیگر خبرها

  • کنترل فشارخون می‌تواند از ابتلا به فیبروم رحمی پیشگیری کند
  • کنترل خوب فشارخون می تواند از فیبروم رحمی جلوگیری کند
  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی شود
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی/ از کاهش وزن تا پوست سالم(+روش تهیه)
  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • سالم‌سازی همبرگر با کاهش سدیم
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • همای سعادت بر شانه افعی تهران / در «افعی تهران» تعادل برقرار است
  • رژیم همراه با ورزش؛ ترکیبی کامل برای سلامت و آرامش