Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@16:09:07 GMT

مداخله مجدد آمریکا در امور هنگ‌کنگ

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۱۰۷۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود روز سه‌شنبه گفت که آزادی بیان و آزادی تجمع در هنگ‌کمگ باید مورد حمایت قرار بگیرد.

وی در مداخله آشکار در امور هنگ‌کنگ گفت آزادی بیان و آزادی تجمع ارزش‌های اصلی هستند که با مردم هنگ‌کنگ به اشتراک می‌گذاریم و از این آزادی‌ها باید حفاظت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چین بارها به آمریکا و انگلیس درباره دخالت در امور هنگ‌کنگ و دیدار با سران معترضان هنگ‌کنگی اعتراض کرده است.

وزارت امور خارجه چین شنبه هفته جاری نیز به دولت انگلیس در خصوص دخالت در امور داخلی خود تذکر داد.

هفته گذشته و در ادامه ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ علی‌رغم هشدارهای چین، معترضان پرچم‌های «انگلیس» و «آمریکا» را در خیابان‌های این منطقه تحت حاکمیت پکن، در دست گرفتند. شنبه گذشته معترضان با تشکیل جمعیتی چند هزار نفری در نقاط مهم ناحیه «مونگکوک» پرچم آمریکا و انگلیس را بالای سر برافراشتند.

«کاری لام» رئیس منطقه هنگ‌کنگ نیز روز سه‌شنبه گفت: ‌«خشونت، خواه استفاده از خشونت یا اینکه تحریک به خشونت باشد، موجب می‌شود که هنگ‌کنگ در مسیر بدون بازگشت قرار گیرد و جامعه هنگ‌کنگ را در وضعیت نگران‌کننده و خطرناکی سوق می‌دهد.»

هنگ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره بریتانیا بوده است، اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با بریتانیا، به جمهوری چین پیوست. این منطقه، بیش از هفت میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۱۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

می‌خواهیم اقدام اسرائیل در قبال ایران با کمترین تنش‌ها همراه باشد

وزیر امور خارجه انگلیس در سفر به اراضی اشغالی گفت :این کشور مایل است پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به عملیات «وعده صادق» ایران، با کمترین گسترش تنش‌ها همراه باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس که در پی پاسخ تلافی‌جویانه ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، به اراضی اشغالی سفر کرده است، در جمع خبرنگاران گفت: واضح است که اسرائیلی‌ها در حال تصمیم‌گیری برای اقدام هستند. ما امیدواریم که آن‌ها به نوعی این کار را انجام دهند که در کمترین حد ممکن باعث گسترش تنش‌ها در این وضعیت شود.

او با اشاره به جنگ غزه افزود: اما آنچه واقعاً ضرورت دارد، تمرکز دوباره روی حماس، روی گروگان‌ها، کمک‌رسانی و ایجاد وقفه‌ای در درگیری‌ها در غزه است.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که کامرون همچنین گفت، انگلیس مایل است شاهد اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران باشد.

او با نادیده گرفتن حق مشروع ایران برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی گفت: باید پیام صریحی از جانب گروه هفت به آن‌ها داده شود.

وزیر امور خارجه انگلیس می‌گوید، به اراضی اشغالی سفر کرده است تا «پس از حمله هولناک ایران ابراز همبستگی کند.»

به گزارش ایمنا، ایران، شامگاه شنبه با حملات گسترده پهپادی و موشکی به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق پاسخ داد. این عملیات که «وعده صادق» نام داشت، در چارچوب بند ۵۱ منشور سازمان ملل و پاسخی مشروع به تجاوزات این رژیم عنوان شد.

کد خبر 745474

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه آمریکا: اولویت ما کاهش تنش در منطقه است
  • مداخله آمریکا در خاورمیانه؛ دغدغه جدید رأی دهندگان آمریکایی برای انتخابات ۲۰۲۴
  • لیست داوران جام حذفی انگلیس؛ مایکل اولیور داور دیدار منچسترسیتی - چلسی
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تقویم نجومی امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • می‌خواهیم اقدام اسرائیل در قبال ایران با کمترین تنش‌ها همراه باشد
  • بایدن این بار در زادگاهش با معترضان جنگ غزه مواجه شد
  • بعد از حمله سپاه معترضان سال ۱۴۰۱ و ۸۸ هم شادی کردند | ۱۲ موشک هایپرسونیک ما به هدف خورد
  • سفر وزرای خارجه انگلیس و آلمان به سرزمین اشغالی