Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بهداشت مجلس از تشکیل قرارگاهی برای مقابله با امضاءهای طلایی در سازمان غذا و دارو خبر داد. ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

محمدحسن قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه جمعی از نمایندگان اخیراً طرحی را برای تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو تدوین کرده بودند، اظهار داشت: مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد و همچنین بحث امضاء‌های طلایی از محورهای این طرح بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس حامی تولیدات داخلی از جمله دارو/ ضرورت مقابله با مافیای واردات دارودرخواست عضو کمسیون قضائی مجلس از دستگاه‌ قضائی برای برخورد با مافیای داروتشکیل کمیته ویژه برای مقابله با تخلفات دارویی در کمیسیون بهداشت

وی ادامه داد: پس از بحث و گفت‌وگو با طراحان این طرح و مسئولان سازمان غذا و دارو قرار شد تا قرارگاهی با حضور نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون بهداشت مجلس و برخی مسئولان وزارت بهداشت تشکیل شود تا مشکلات در این حوزه برطرف شود.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس با اعلام اینکه فعلاً بحث تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو در کمیسیون مسکوت مانده است، افزود: مسئولان سازمان غذا و دارو تغییر و تحولاتی در این سازمان انجام داده‌اند و قول داده‌اند که روند قبلی را تا چند روز آینده اصلاح کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان داشت: برخی گزارشات به دست نمایندگان رسیده که تخلفاتی در سازمان غذا و دارو رخ داده که تذکرات لازم در این زمینه به مسئولان این سازمان داده شده که امیدواریم هرچه سریعتر با این موضوعات برخورد شود تا مجلس مجبور نشود از اختیارات قانونی خود استفاده کند.

انتهای پیام/

R1373/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۱۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری گفت: بانک مرکزی در تخصیص ارز به دارو در سال گذشته اشکالاتی داشت که در پایان سال توانست به تعهدات خود عمل کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی چهار جلسه نظارتی درباره دارو برگزار کرد، اما هنوز مشکل گرانی و کمبود دارو حل نشده است.

وی افزود: آخرین جلسه مجلس در این‌باره نوزدهم دی سال گذشته برگزار شد که فرصت دوماهه‌ای به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه داده شد، همچنین مقرر شد ۷۰ درصد هزینه دارو را بیمه‌ها و ۳۰ درصد را بیماران بپردازند که این اتفاق رخ نداده و پرداختی از بیمه و بیمار به‌طور تقریبی برابر است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین اشکال در این زمینه به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه بازمی‌گردد، گفت: بانک مرکزی منابع ارزی را برای دارو تأمین نکرده است.

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه ۷۰ همت طلب دارو را پرداخت نکرده و سازمان تأمین اجتماعی نیز طلب دانشگاه علوم پزشکی را نپرداخته است که این موارد باید رسیدگی شود.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: علاوه بر جلسات صحن مجلس، من نیز برای بررسی علل کمبود دارو جلسات جداگانه‌ای را با مسئولان بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان داشتم.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت و درمان درباره دارو مسئولیت دارند، تصریح کرد: بانک مرکزی برای اختصاص ارز دارو در اواخر بهار و ابتدای تابستان اشکالاتی داشت که موجب ایجاد مشکلاتی در توزیع دارو شد، اما پایان سال گذشته توانست به تعهدات خود عمل کند.

کد خبر 747116

دیگر خبرها

  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه
  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس