Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین ، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه شب مدعی شد که وابستگی این کشور به نفت و گاز غرب آسیا پایان یافته است.

ترامپ که در گردهمایی «رشد انرژی و تولید» در شهر «موناکا» پنسیلوانیا صحبت می‌کرد، در مورد روابط آمریکا با غرب آسیا در حوزه انرژی، گفت: «هیچ وقت نمی‌گذاریم که تأمین‌کننده‌های خارجی انرژی بر ما مسلط باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین خاطر هم هست که دارند با ما مبارزه می‌کنند. آن‌ها نمی‌خواهند ما [تولید] انرژی عظیمی داشته باشیم. آن‌ها از فروختن انرژی به ما کلی پول به دست آورده‌اند.»

وی سپس در مورد تنگه هرمز، گفت: «احتمالا دیده‌اید که در تنگه‌ها چه خبر است. قایق‌های آمریکایی زیادی آنجا نیست... من از آن توافق خارج شدم و کار خوبی هم کردم. [ایران] الان کشور کاملا متفاوتی است. اما آن‌ها دارند قایق‌های کشورهای دیگر را می‌گیرند. قایق‌های ما را نمی‌گیرند. یکی از موضوعاتی که به درستی و دقیق در رسانه‌ها مطرح شد، این است که دیگر قایق‌های زیادی از ما به آنجا نمی‌رود، چون ما نفت و گاز خودمان را داریم.»

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «ما دیگر به [نفت و گاز] خاورمیانه نیازی نداریم. به همین خاطر هم هست که ما نه فقط استقلال انرژی  می‌خواهیم... [بلکه] ما دنبال تسلط آمریکا بر [بازار] انرژی هستیم. تسلط. به جای آنکه بر کشورهای خارجی وابسته باشیم، الان به تولیدکنندگان آمریکایی اتکا می‌کنیم. ما بر کارگران آمریکایی اتکا می‌کنیم تا آینده خودمان را درست همین جا، در خاک آمریکا، بسازیم.»

ترامپ پیش از این هم بارها از اینکه این کشور به رتبه نخست تولیدکنندگان نفت در جهان رسیده با افتخار یاد کرده و آن را یکی از دستاوردهای خود معرفی کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا در ماه‌های گذشته چندین قانون محیط زیستی مربوط به دوره دولت سابق این کشور را به بهانه کمک به صنعت نفت و گاز آمریکا، لغو کرده است. منتقدان ترامپ این اقدامات را برای محیط زیست آمریکا مخرب توصیف کرده و می‌گویند لغو این مقررات تحت تأثیر لابی صنعت سوخت فسیلی صورت گرفته است. خروج از توافق آب و هوایی پاریس یکی از اولین تصمیمات ریاست‌جمهوری ترامپ بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خاورمیانه گاز نفت آمریکا دونالد ترامپ تولید نفت نفت و گاز خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۱۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا خواستار «کاهش تنش مطلق» در خاورمیانه است

آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا امروز جمعه پس از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شهر اصفهان واقع در مرکز ایران، خواستار "کاهش تنش مطلق" بین اسرائیل و ایران شد. 

تاجانی با بیان اینکه شهروندان ایتالیایی در ایران در امنیت هستند، گفت: از همه دعوت می‌کنیم محتاط باشند تا از تشدید تنش جلوگیری کنند. 

وی به رای نیوز گفت: «این منطقه‌ای است که در آن تنش شدید و وضعیت بسیار حساسی در دریای سرخ وجود دارد. باید از ترافیک بازرگانی محافظت کنیم و تضمین کنیم که ایتالیا می‌تواند محصولات خود را صادر کند.

«وزیر خارجه و معاون نخست وزیر ایتالیا که ریاست نشست وزرای خارجه کشور‌های گروه هفت در جزیره کاپری را برعهده دارد، با این اعتقاد که پاسخ اسرائیل به حمله ایران تمام شده است گفت: گروه «هفت» به دنبال کاهش تنش در منطقه است و در تلاش است تا از حمله اسرائیل به رفح در جنوب نوار غزه جلوگیری کند. 

پیش از این، وبسایت خبری آکسیوس گزارش داد که برخی مسئولان آمریکایی گفتند که دولت آمریکا به اسرائیل نسبت به تشدید تنش با ایران هشدار دادند. دولت آمریکا به اسرائیل هشدار داده است که تشدید تنش تل آویو با ایران به نفع منافع آمریکا و اسرائیل نیست.

چین نیز در واکنش به وقایع شب گذشته در ایران هرگونه تنش در خاورمیانه را محکوم و مخالفت خود را با آن اعلام کرد.

انگلیس نیز اعلام کرد پیام ما به همه در منطقه، از جمله اسرائیل، این است که کاهش تنش واقعا مهم است. 

رسانه‌های ایرانی از مشاهده اشیاء مشکوک در آسمان استان اصفهان در روز جمعه حدود ساعت ۰۳:۰۰ به وقت محلی (۰۲:۳۰ به وقت مسکو) خبر دادند. بر اساس گزارش تلویزیون دولتی ایران، سه پهپاد توسط سامانه‌های پدافند هوایی در آسمان اصفهان سرنگون شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، هیچ حمله موشکی به خاک ایران انجام نشد. شبکه پرس تی وی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که شهر‌های ایران و نیروگاه‌های اتمی مورد هیچ حمله‌ای قرار نگرفته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • ایتالیا خواستار «کاهش تنش مطلق» در خاورمیانه است
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • مقاومت طرح «خاورمیانه جدید» آمریکا را ازبین برد