Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@05:28:45 GMT

اجرای طراحی خلاقانه در حاشیه میدان کاج

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۱۴۶۷

اجرای طراحی خلاقانه در حاشیه میدان کاج

صفدرپور رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت : در بین استان‌های ایران، یزد در محدوده منطقه کویری گرم و خشک واقع شده و شدیدا با کمبود آب مواجه بوده و در تقسیم بندی کشوری جزء استان‌های در معرض تنش آبی شدید قرار گرفته است . 

او ادامه داد : در کنار این کمبود آب، ایجاد فضای سبز برای ارتقای سطح کیفی زندگی مردم از اهمیت بالایی برخوردار است که سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به دنبال راهکار‌ها و رهیافت‌های مقابله با کم آبی و کاهش مصرف آب، مطالعاتی را در سال‌های گذشته آغاز نمود و طی یک سال اخیر به صورت عملی در سطح شهر اجرا نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفدر پور گفت: یکی از کاربردی‌ترین راهکار‌ها بازنگری در فضای سبز با رویکرد طراحی منظر خشک می‌باشد که در این الگوی طراحی، سعی شده از گونه‌های کم آبخواه، روش‌های آبیاری با کارایی بالا، تراکم کاشت کمتر، همزمان با حفظ چشم انداز زیبا با استفاده از اجرام طبیعی مثل سنگ، صخره، چوب استفاده شود که کاهش چشمگیر مصرف آب را بدنبال داشته است.

این مقام مسئول اضافه کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ، بعد از پایان طراحی و اجرای مثلثی‌های چهار راه دولت آباد، جزیره سه راه حکیمیان، مثلثی شهدای محراب، چهار راه سید حسن نصراله، مثلثی ابتدای بلوار آیت الله خامنه ای، حاشیه میدان ریاضی، میدان جهاد، میدان امام حسن عسکری (ع) و طرح گلکاری مجموعه امیرچخماق، حاشیه میدان کاج را با رویکرد منظر خشک، طراحی و اجرا نموده که با ایجاد چشم انداز مناسب و زیبا توانسته رضایت شهروندان را کسب کند .

انتهای پیام /ت

گلکاری حاشیه میدان کاج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناظر زیبا جاذبه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۱۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه

صالحی مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: با توجه به آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس-نسیم شمال- اقبالیه و لزوم جا به جایی درختان واقع در مسیر اجرای این پروژه، با اخذ مجوز از کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز، عملیات انتقال این درختان آغاز شد. 

صالحی افزود: مرحله اول جابجایی و انتقال این درختان که مانع اجرای پروژه عمرانی می‌باشد، هم اینک در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه تاکنون تعدادی از درختچه‌های میدان دفاع مقدس نیز به گلخانه سازمان منتقل شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین یادآور شد: در اجرای تمام پروژه‌های توسعه شهری، چنانچه درختانی در مسیر اجرای پروژه قرار داشته باشد، به هیچ وجه قطع و نابود نمی‌شود، بلکه با رعایت کامل مسائل فنی و ایمنی به گلخانه سازمان منتقل و در اجرای پروژه‌های توسعه فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در اجرای مرحله اول این عملیات حساس و مهم، ۲۵ اصله درخت در دست جابجایی و انتقال قرار دارد و کار جابجایی سایر درختان منتهی به میدان دفاع مقدس (دوراهی همدان) به قوت خود ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • ارتقای روشنایی معابر جهان شهر تاریخی یزد
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران
  • بررسی ظرفیت‌های ِصداوسیمای کرمان برای اجرایِ طرحِ مولدسازی
  • کاشت ۴۰ نوع پیاز گل لاله در اراک
  • فساد در زنجیره تأمین داده‌های فضای مجازی