Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@15:38:32 GMT

آگهی‌های جنسی در پوشش استخدام منشی +عکس

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۱۴۶۸

آگهی‌های جنسی در پوشش استخدام منشی +عکس

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها با فراگیر شدن کمبود شغل و فشار‌های اقتصادی، فضای مجازی به عنوان بازویی قدرتمند به کمک افراد جویای کار و شرکت‌ها آمده تا هرچه زودتر نیروی مورد نیاز را به شرکت نیازمند متصل کند. حالا دیگر کمتر کسی را می‌بینید که در گوشه و کنار پارک‌های شهر روزنامه را ورق بزند و به دنبال شغل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کافی است فقط کمی سایت‌های انتشار آگهی را بالا و پایین کنید تا با انبوهی از شرکت‌های عمومی و خصوصی روبرو شوید که به دنبال نیروی کار هستند. اما این بستر هم مانند خیلی فضا‌های دیگر از دسترس سودجویان در امان نمانده و با جستجوی ساده در این محیط، می‌بینیم که آگهی واقعی و غیر واقعی چه تفاوتی با یکدیگر دارند.

مثلا آگهی‌های زیادی در سایت‌ها و نرم‌افزار‌ها برای استخدامی منتشر می‌شود که در آن از افراد متقاضی می‌خواهد اطلاعات شخصی خود را ارسال کند. سوال‌هایی که برای استخدام نه تنها عجیب که غیر ضروری به نظر می‌رسند.

برخی از نمونه‌هایی که افراد منتشر کردند را می‌توانید ببینید.

در آگهی زیر شرکتی به دنبال یک منشی می‌گردد که در متن آگهی به خصوصی بودن منشی، همراهی مدیرعامل در مسافرت‌های کاری اشاره کرده و در آخر از متقاضیان خواسته تا عکس خود را برای مدیرعامل شرکت ارسال کنند. بدیهی است که هیچ شرکت معتبری این چنین و به این صورت اقدام به جذب نیرو نمی‌کند.

یکی از متقاضان کار در پستی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با انتقاد از این آگهی‌ها که نهایتا به آزار جنسی منجر می‌شود، نوشته است: «چند ماه پیش دنبال کار بودم که آگهی یک دندان پزشک رو توی دیوار دیدم و بهش پیام دادم. بعدا متوجه شدم جز من خیلی از دخترای دیگه هم همین حرفا رو ازش شنیده و خدا میدونه چند دختر ساده فریبش رو خوردن. توی آگهی نوشته بود دندان پزشکم، منشی میخوام. حقوقشم نسبت به تایم کاریش بالا بود. منم شک داشتم و پیام دادم که اینجور از آب دراومد. تو محل کارم از همکارام شنیدم که به اونا هم گفته اگه هر کاری بخوام انجام بدین استخدام میکنم. واقعا نمیدونم ما دخترا چه ظلمی مرتکب شدیم که هرجا میریم کار کنیم باید چشم صدتا آدم بی وجدان رومون باشه.»

بدیهی است تا زمانی که مرجعی برای نظارت بر این حوزه وجود ندارد، انتشار این دست آگهی‌ها ادامه دارد. آگهی‌های استخدام کاذب و قلابی این روز‌ها افراد زیادی را به دردسر انداخته‌اند. افرادی که نه تنها شغل متناسب با توانایی‌های خود پیدا نکرده‌اند، بلکه حالا در حال پایین و بالا رفتن دادگاه‌های شهر هستند. کافی است گذری به دادسراها، دادگاه‌ها یا پلیس آگاهی داشته باشید تا ببینید اعتماد به شرکت‌ها و افرادی که هیچ شناختی از آن‌ها نیست، چگونه مردم را به دام انداخته و حتی در مورادی کانون زندگی آن‌ها را متلاشی کرده‌اند.

باید توجه داشت به صرف آگهی نمی‌توان به فعالیت افرادی که مدعی ایجاد شغل برای دیگران هستند، اعتماد کرد. اعتماد بدون تحقیق از گام‌های اولیه برای ایجاد فرصت برای افراد شیاد است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آگهی استخدام فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت

جزئیات دریافت امریه سربازی و شرایط جدید معافیت و خرید خدمت سربازی مشمولان مازاد خدمت اعلام شد.

شاهپور آذروند افزود: نداشتن غیبت و کسر خدمت، عدم رابطه متقاضیان به‌عنوان بستگان سببی و نسبی با کارکنان استانداری و همچنین بومی بودن، از جمله شرایط «سرباز روستایی» است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل تصریح کرد: مدت خدمت سربازی روستایی ۲۴ ماه بوده و ثبت‌نام متقاضیان مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری در دفاتر امور روستایی و شورا‌های استانداری امکان‌پذیر است.

آذروند گفت: اعزام مشمولان برای تاریخ یکم تیر ۱۴۰۳ بوده و ثبت‌نام آن از روز چهارشنبه ۱۵ فروردین تا ۲۴ فروردین در سامانه مذکور انجام خواهد شد.

ستاد کل نیرو‌های مسلح با برخورداری کارکنان شرکت‌های خلاق از مزایای امریه سربازی موافقت و دستورالعمل استفاده از خدمت کارکنان وظیفه در این شرکت‌ها را اعلام کرد.

براین اساس مقرر شد در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳، ۲۰۰ نفر از کارکنان شاغل در شرکت‌های خلاق به شرط احراز شرایط، از مزایای تخصصی امریه سربازی برخوردار شوند.

بر این اساس، شرکت خلاق باید از شرایطی همچون برخورداری از اظهارنامه مالیاتی، بهره‌مندی از حداقل سه نفر نیروی شاغل تمام‌وقت براساس آخرین فهرست بیمه مورد تأیید سازمان تامین اجتماعی و برمبنای آخرین گزارش صورت معاملات فصلی فروشی حداقل ۱۰۰ میلیون ریال داشته باشد.

در طرف مقابل، سرباز باید فارغ‌التحصیل و دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری غیرپزشکی بوده و در چهار ماه اخیر از سابقه بیمه تمام‌وقت در شرکت به‌کارگیرنده برخوردار باشد، حداقل ۸۰ امتیاز از جدول فعالیت فناورانه را کسب کرده باشد و همچنین موضوع فعالیت فرد در مدت زمان حضور در شرکت، باید در راستای کالا و خدمات خلاق یا دانش‌بنیان آن شرکت باشد.

با توجه به محدودیت ظرفیت ابلاغی از طرف ستاد کل نیرو‌های مسلح، افراد براساس امتیاز کسب شده در هر دوره اعزام، رتبه‌بندی شده و افراد با بیشترین امتیاز به ستاد کل نیرو‌های مسلح معرفی خواهند شد. در صورت اتمام ظرفیت در هر اعزام، افراد باید تقاضای جدید خود را در دوره بعدی ارسال کنند.

تأیید اولیه افراد که توسط معاونت علمی براساس امتیازبندی صورت می‌گیرد، به منزله تأیید نهایی افراد نیست و پس از بررسی پروپوزال (شرح فعالیت شخص در شرکت) توسط داور فنی، نتیجه نهایی مشخص و اطلاع‌رسانی می‌شود.

دیگر خبرها

  • (عکس) یک آگهی استخدام عجیب: سرمربی تیم ملی ما شوید!
  • کرمانشاه در گازرسانی سبز است
  • شرایط جدید اعزام به خدمت چیست؟
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی در دستورکار استانداری اصفهان
  • ایمیل جنجالی زاکربرگ به کارمندان گوگل!
  • هشدارهای بدون تعارف مجید انصاری /در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم /در گزینش‌های اداری و استخدام زندگی را بر خیلی‌ها دشوار کرده‌اند
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • جزئیات جدید ثبتنام امریه سربازی و شرایط جدید آن
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت
  • این رزومه باعث استخدام یک برنامه‌نویس با حقوق سالانه 300 هزار دلاری در گوگل شد