Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،طراح و کارگردان تئاتر سالمرگی اظهار داشت:تئاتر به سبب زنده،  به‌روز و گذرا بودن شباهت بسیاری به رویدادهای روزمره زندگی دارد، اتفاقی می‌افتد، شخصیت‌ها کنار هم حضور پیدا می‌کنند، دیالوگی برقرار می‌شود و تمام؛ تمام یعنی تکرار نمی‌شود ولی سخن و خاطره آن و تاثیرات فرهنگی و اجتماعیش می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پویان عطایی خاطرنشان کرد: این تئاتر روایت خانواده‌ای است که با مسائل اجتماعی و اقتصادی جامعه دست و پنجه نرم می‌کنند و بینشان کشمکش هایی به وجود می‌آید.

این کارگردان ادامه داد: در گذشته به انتخاب متن دقت نمی‌شد ولی در چند سال اخیر در استان اصفهان ذائقه مخاطب در نظر گرفته می‌شود و عوامل تئاتر سالمرگی آنقدر کیفیت این تئاتر را بالا برده اند که مخاطب عام و خاص آن را بپسندند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در این تئاتر از بازیگران سینما استفاده شده است، افزود:حسن جویره، مهدی تقی پور، رزیتاکروندی، آذربهارلو و احسان شهبازی از جمله بازیگرانی هستند که در این نمایش ایفای نقش می کنند.

سالمرگی از 22 مردادماه تا 15 شهریور هر شب ساعت 20 در تماشاخانه ماه واقع در خیابان استانداری، کوچه سعدی میزبان عموم شهروندان و علاقه مندان به تئاتر است.

علاقه مندان برای تهیه بلیط نمایش "سالمرگی" به نویسندگی اصغر گروسی می توانند به سایت gisheh8.com مراجعه کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اجتماعی و اقتصادی استان اصفهان بازی تئاتر خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۱۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی

به گزارش خبرنگار مهر، روز یکشنبه ۲ اردیبهشت پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج طی خبری از تخریب ساختمان مجاور این مجموعه تئاتری خبر داد و ابراز نگرانی کرد که شرایط پیش‌آمده برای تماشاخانه سنگلج خطرناک است. ضمن اینکه طی «طرح توسعه سنگلج» که در اوایل دهه ۹۰ ارایه شده بود، توافقات اولیه برای الحاق ساختمان تخریب‌شده فعلی به تماشاخانه انجام شده بود.

اتابک نادری مدیر سابق تماشاخانه سنگلج و طراح و مسؤول پیگیری «طرح توسعه سنگلج»، درباره وضعیت پیش‌آمده در مجاورت تماشاخانه به خبرنگار مهر گفت: واقعیت این است که وقتی خبر را شنیدم خیلی متاسف و متاثر شدم چون به این حرکت از ۲ منظر باید نگاه کرد. جامعه تئاتری، تعزیه‌خوان‌ها، هنرمندان آیینی و سنتی و دانشجویان تئاتر از سال ۹۱ که «طرح توسعه سنگلج» مطرح شد، طومارهایی را منتشر کردند و این طرح توسط بزرگان این عرصه نظیر زنده‌یادان عزت الله انتظامی و داود رشیدی با شهردار و شورای شهر وقت تهران مطرح شد. بنده هم طراح و هم مسؤول پیگیری این طرح بودم.

وی یادآور شد: «طرح توسعه سنگلج» به نوعی تصویب شد و آقای قالیباف شهردار وقت تهران به شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری دستور داد تا این طرح اجرا شود.

نادری تاکید کرد: قرار بود طی «طرح توسعه سنگلج» ساختمان مجاور تماشاخانه که اداره حقوقی شهرداری بود به عنوان یک ساختمان کمک‌کننده فعالیت‌های تماشاخانه سنگلج در کنار مجموعه باشد. حتی در این طرح نوشته شده بود که نیازی به تخریب و نوسازی بنا نیست بلکه با انجام یک بازسازی، تبدیل به یک بلک باکس، چند پلاتوی تمرین و گالری موزه تئاتر تهران می‌شود.

مسؤول پیگیری «طرح توسعه سنگلج» اظهار کرد: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی اقدام به تعیین بودجه این طرح کرد اما این طرح متوقف شد. بعد از آن هم پیگیری‌های متعدد انجام شد و مدیران شهری وعده‌های مختلف دادند اما متاسفانه به سرانجام نرسید.

وی تصریح کرد: حرکت فعلی شهرداری تهران در تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج، نادیده‌گرفتن ساعت‌ها کار کارشناساسی و جلسات کارشناسی کمیسیون‌های مختلف شهرداری تهران و همچنین بی‌اعتنایی به خواسته هنرمندان است.

نادری متذکر شد: در تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج یک اقدام غیرقانونی شکل گرفته است چون تماشاخانه در آذر ۱۳۸۸ در فهرست میراث ملی ثبت شد. طبق ضوابط و قوانین، برای بناهای ثبت‌شده باید حریم تعیین شود. طبق قانون حریم در زمان ثبت تعیین می‌شود ولی اگر حریم در نظر گرفته نشود، پلاک چسبیده به ملک حق تخریب و ساخت و ساز ندارد. اگر هم تخریب شود نباید مرتفع‌تر نسبت به ساختمان ثبت‌شده ساخته شود.

این هنرمند عرصه تئاتر یادآور شد: می‌گفتیم خیابان بهشت در منطقه ۱۲ تهران روح زندگی شهری خود را از دست داده است و شهرداری باید به فکر احیای این زندگی باشد. تنها جایی که عصرها به عنوان قلب تپنده فرهنگی در منطقه فعالیت می‌کند تماشاخانه سنگلج است که اگر ساخت و سازهای اداری بیشتر شود، این بنای فرهنگی نیز خفه می‌شود. نظیر اتفاقی که برای تئاترهای قدیمی در لاله‌زار افتاد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در دهه ۶۰ در سمت گیشه، تماشاخانه سنگلج فرونشت داشته است، از مسؤولان و کارشناسان میراث فرهنگی خواست تا نسبت به روشن‌ شدن وضعیت حفاظت و حمایت از تماشاخانه سنگلج اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر 6084430 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • اجرای «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» در اصفهان
  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی
  • از کارگردان و تهیه‌کننده تا منتقد در برابر اتهام بی اخلاقی به هنرمندان سینما
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد
  • اصغر همت با «گنجشک مفرغی» شهرام مکری به تئاتر برمی‌گردد
  •  منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید
  • منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • «یاخته» منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • افسوس بازیگران سینما در سن سیروس (عکس)
  • تئاتر رونق ویژه‌ای پیدا کرده است