Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:43:35 GMT

نامزدهای بخش کودک و نوجوان جایزۀ شهید اندرزگو اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۲۰۵۶

نامزدهای بخش کودک و نوجوان جایزۀ شهید اندرزگو اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری نخستین دورۀ جایزۀ ادبی و مردمی «شهید اندرزگو»، اسامی نامزدهای بخش داستان کودک و نوجوان این رویداد به شرح زیر است:

«باغ خرمالو» نوشتۀ هادی حکیمیان/ انتشارات شهرستان ادب

«دو روایت از یک عکس» نوشتۀ ابراهیم حسن‌بیگی/ انتشارات سورۀ مهر

«رؤیای بعدازظهر» نوشتۀ نیلوفر مالک/ انتشارات سورۀ مهر

«ظلمت سفید» نوشتۀ سجاد خالقی/ انتشارات کتابستان معرفت

«موهای تو خانۀ ماهی‌هاست» نوشتۀ محمدرضا شرفی خبوشان/ انتشارات شهرستان ادب

نامزدهای اعلامی بخش کودک و نوجوان، از میان کتب داستانی ارزیابی‌شده توسط داورانِ منتخب معرفی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامزدها به قسمت آرای نخبگانی راه یافته‌اند و قرار است هفت نفر از نخگبان حوزۀ ادبیات کودک و نوجوان این آثار را بررسی کنند و به رأی بگذارند. دو اثری که بیشترین آراء را از آنِ خود کنند، به‌عنوان اثر برگزیده انتخاب خواهند شد.

اولین دورۀ جایزۀ ادبی و مردمی «شهید اندرزگو» با محوریت مبارزۀ ادبی با تحریف تاریخ معاصر و همچنین بیان حقایق و روشنگری دربارۀ رژیم پهلوی، در سه بخش داستان بلند، رمان و شعر بزرگ‌سال، داستان کودک و نوجوان و نیز روایت تاریخ در دستور برگزاری است.

همچنین آثار تولیدی اعم از نشر و بازنشر در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ که دارای درون‌مایۀ مدنظر جایزه بوده‌اند، در این دوره از جایزه شرکت داده شده و به رقابت پرداخته‌اند.

این جشنواره به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با حمایت و همکاری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا، انجمن قلم ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حوزۀ هنری انقلاب اسلامی و مؤسسۀ فرهنگی شهرستان ادب برگزار و طی مراسمی نیز سوم شهریور در حوزۀ هنری برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

برگزیدگان جایزۀ شهید اندرزگو در آیین سالانۀ اهدای این جایزه معرفی و تجلیل خواهند شد و به برگزیدگان، علاوه بر جوایز نقدی، معنوی و فرهنگی، لوح یادبود و نشان جایزۀ شهید سیدعلی اندرزگو اهدا می‌شود.

کد خبر 4692294 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران مجمع ناشران انقلاب اسلامی انجمن قلم ایران کتاب و کتابخوانی رایزنی فرهنگی گردشگری ادبیات معرفی کتاب روز خبرنگار ادبیات جهان ترجمه بازار نشر خانه کتاب معرفی نشریات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اصحاب رسانه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز

به‌مناسبت هفته بزرگداشت سعدی شیرازی، کارگاه آموزشی «بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودکان و نوجوان معاصر» ویژه کتابداران، فعالان فرهنگی حوزه کودک و نوجوان و اعضای نونگاه و نوجوان کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

این نشست با حضور و تدریس فرهاد حسن‌زاده و مژگان شیخی دو نویسنده مطرح ادبیات کودکان و نوجوان اجرا خواهد شد.

کارگاه آموزشی «بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودکان نوجوانان معاصر» امروز دوشنبه، ۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ در سالن کتابدار کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی شهر شیراز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این دوره آموزشی را به صورت زنده از طریق پیوند Skyroom.online/ch/researchpl/fars مشاهده کنند.

این دوره آموزشی به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با همکاری اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • فوت یک کودک در پی موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله
  • موتورسواری مرگبار نوجوان ۱۳ ساله در اصفهان / مرگ کودک ۶ ساله
  • بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز