Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهی، سرپرست اداره کل سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: در حال حاضر در کل دنیا، فناوری اطلاعات در رشد شاخص‌های اقتصادی، علمی، سیاسی و فرهنگی تاثیر گذار بوده و ابزار مهمی جهت ارتقا این حوزه‌ها به شمار می‌آید.

او افزود: توسعه شبکه ملی اطلاعات موجب فراگیری فناوری شده و زمینه گسترش شغل در شهر‌ها و روستا‌ها ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهی  با اشاره به تاثیر مثبت فناوری اطلاعات در رشد و توسعه اقتصاد ادامه داد: ایجاد کسب و کار‌های نو و ارائه خدمات مبتنی بر فاوا در شهر‌ها و روستا‌ها با هدف ارتقا رفاه مردم و ایجاد شغل بر بستر شبکه ملی اطلاعات از مصادیق بارز تاثیرگذاری فناوری اطلاعات بر حوزه اقتصاد است.

او تصریح کرد: تبدیل بازار‌های سنتی به بازار الکترونیکی که خود سبب حذف واسطه و افزایش سهم تولید کننده از سود فروش است از دیگر تاثیرات فناوری اطلاعات بر اقتصاد به حساب می‌آید.

بهی با تاکید بر ظرفیت‌های شبکه ملی اطلاعات و کاربرد آن در صنایع مختلف تصریح کرد: فناوری اطلاعات از جمله ابزار پرکاربردی است که در بسیاری از جنبه‌های زندگی جامعه رسوخ کرده و باعث سهولت و تسریع در انجام امور شده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: استفاده از ظرفیت این فناوری در بخش‌های گردشگری، کشاورزی و صنایع تولیدی مختلف، باعث ارتقاء این بخش‌ها شده و موجب شده دستگاه‌های اجرایی استان نیز نگاه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت ایجاد شده داشته باشند.

او عنوان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف به تامین زیرساخت‌های لازم جهت توسعه شبکه ملی اطلاعات شده است که طی دوسال اخیر توانسته حدود ۸۰ درصد آن را تامین کند و نتیجه آن در استان، اتصال حدود ۶۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات بوده و این میزان تاپایان امسال به ۱۲۰۰ روستا خواهد رسید.

بهی گفت: حمایت از شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات در قالب تسهیلات وام وجوه اداره شده و اجرای طرح نوآفرین با هدف ارائه تسهیلات مالیاتی و بیمه‌ای ویژه‌ی شرکت‌های فعال فناوری اطلاعات است.

انتهای پیام / ط ا

اتصال ۶۰۰ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسهیلات اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۲۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرار گاه استانی نهضت ملی مسکن روستایی در جغتای

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   جلسه قرار گاه استانی نهضت ملی مسکن در جغتای با حضور مدیر طرحهای هادی بازنگری و رئیس توسعه طرحهای پایدار منظومه های روستایی خراسان رضوی و دهیاران وروسای شوراهای اسلامی شهرستان جغتای برگزارشد
  رئیس توسعه طرحهای پایدار منظومه های روستایی خراسان رضوی در این مراسم با قدردانی از فرمانداری  و مجموعه بنیاد مسکن شهرستان جغتای که با همت خود در بحث واگذاری توانستند مقام اول واگذاری زمین را  در استان کسب کنند گفت : همه دهیاران  نسبت به ثبت نام افراد بدون مسکن و جوانان ۲۵سال به بالای مجرد برای دریافت زمین اقدام نمایند تا با اجرایی شدن نهضت ملی مسکن دیگر کسی بدون مسکن نباشد .
 مهر افزا گفت : در برخی از روستا که زمین برای ساخت مسکن وجود ندارد ولی در فاصله یک کیلومتری روستا زمین ملی و یا زمین اشخاص وجود داشته باشدمیتوان نسبت به ساخت مسکن اقدام کرد و با این کار در اینده مشکل توسعه روستا وجود نخواهد داشت و بحث مهاجرت وحاشیه نشینی از بین می رود.


در پایان جلسه مهندس مهر افزا مدیر طرحهای هادی بازنگری و رئیس توسعه طرحهای پایدار منظومه های روستایی خراسان رضوی به سوالات دهیاران واعضای شورای اسلامی روستاهای شهرستان جغتای پاسخ داد

دیگر خبرها

  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی
  • کاهش محسوس دما هوا در خراسان جنوبی
  • تشکیل قرار گاه استانی نهضت ملی مسکن روستایی در جغتای
  • خراسان جنوبی رکورددار دادگاه‌های علنی برخط شد
  • شبکه‌سازی کارآفرینان برای ایجاد خطوط تولید فناورانه در تحقق جهش تولید
  • ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • بومی سازی فناوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان فاوا شهرداری مشهد