Web Analytics Made Easy - Statcounter

نبود شبکه فاضلاب شهری از یک سو و بی توجهی شهرداری به ساماندهی آب‌های سطحی سبب ایجاد مشکلات بهداشتی جدی در مناطق پایین دست شهرک امام حسین(ع) و مناطق اطراف آن شده است. ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، در حالی که شهر یاسوج یکی از مهاجرچذیرترین شهرهای کشور محسوب می‌شود، فقدان برنامه ریزی لازم بری توسعه زیرساخت‌ها و عدم خدمات رسانی مطلوب در مناطق حاشیه شهر  و شهرک‌های تازه تاسیس این شهر نوپا سبب ایجاد صحنه‌های نازیبا و معضلات متعددی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یکی از این معضلات عدم ساماندهی روان آب‌ها و فاضلاب‌های سطحی  در برخی  از مناطق از جمله شهرک امام حسین(ع)، دولت آباد، شهرک جهاد و شهرک امام علی(ع) است.

نبود شبکه فاضلاب  شهری از  یک سو و  بی توجهی شهرداری به  ساماندهی آب‌های سطحی رسبب ایجاد مشکلات بهداشتی جدی در مناطق پایین دست شهرک امام حسین(ع) و  مناطق اطراف آن شده است.

 این امر سبب شده در فصل زمستان و با آغاز بارش‌ها منازل مسکونی این شهرک دچار آبگرفتگی شوند و در تابستان نیز با تجمع فاضلاب‌های سطحی شاهد بوی بد نامطبوع فاضلاب باشیم به گونه‌ای که پس از غروب آفتاب شهروندان شهرک‌های امام حسین(ع) و شهرک جهاد به جای استفاد از خنکای نسیم باید بوی شدید فاضلاب را تحمل کنند.

این مشکل چند سالی است که اهالی این مناطق را با مشکلات جدی بهداشتی مواجه کرده است به گونه‌ای که تعداد زیادی از مردم  در تلاش هسسند تا با فروش خانه‌های  خود به زیر قیمت بازار فرار را  بر قرار ترجیح دهند.

گذشته از این اتصال فاضلاب‌های سطحی به  آب کشاورزی سبب  شده برخی  از کشاورزان  با همین آب اقدام به کشت برنج، گندم و حتی صیفی جات کنند موضوعی که سلامتی مردم  و شهروندان را نشان رفته است و جا دارد که مسئولان  امر  برای جلوگیری از فاجعه بهداشتی و مخاطراتی که سلامتی  شهروندان را  تهدیدی می‌کند، وارد عمل شوند.

فاضلاب تصفیه‌نشده عامل نابودی تالاب انزلی است/ بایوجمی، سم دوست‌داشتنی مسئولان ناآگاه!نشت گاز فاضلاب در خیابان ظفر بیرجند/‌اعضای خانواده 4 نفره جان باختند‌/‌5 آتش‌نشان ‌مسموم شدند + تصاویریاسوج| دلیل تاخیر در بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب توریستی ترین شهر جنوب ایران اعلام شد

البته جای سئوال دارد که چرا وقتی با سلامتی مردم بیخ گوش مسئولان بازی می‌شود تا کنون اقدامی عاجل صورت نگرفته است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ساکن شدن فاضلاب‌های سطحی در پایین دست سبب تولید مواد بودار بویژه هیدروژن سولفوره می‌شود.

گودرزی در مورد دلیل انتشار  بوی نامطبوع در هنگام شب و پس از غروب آفتاب نیز توضیح داد و گفت:  صعود گازها در هوای گرم بصورت عمودی بوده و شب هنگام که هوا رو به خنکی می‌رود  حرکت گازها بصورت افقی است و همین مسئله سبب می‌شود گازها توسط باد به سمت منازل مسکونی و محلات اطراف آن هدایت شوند.

وی با تشریح دلایل ایجاد بوی  نامطبوع در مناطق پایین دست و غربی شهر یاسوج افزود:  فاضلاب‌های سطحی رها شده در پائین دست این شهرک‌ها و سپتیک شدن آن ‌در نهایت سبب ایجاد بو بد بویژه در هنگام شب می‌شود.

 

 

انتهای پیام/ن

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)

علیرضا نقوی مدیرمنطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان این که بررسی‌های اولیه از فرونشست زمین میدان امام حسین (ع) نشان از یک مسیر متروکه فاضلاب بود، گفت: مرمت و اصلاح فرونشست از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شد.

وی افزود: زیرگذر امام حسین (ع) ورودی شهید باهنر به بلوار دانشجو که شب گذشته بر اثر بارندگی دچار فرونشست شده بود، با همکاری شرکت آب و فاضلاب و پلیس راهور و تلاش نیرو‌های منطقه مرمت و اصلاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)
  • این مستند تقدیم به همه کسانی که در پرونده خون‌های آلوده از حق خود گذشتند
  • عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد یاسوج اجرایی شد
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • شلیک 35 موشک از جنوب لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیستی