Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش رژیم صهیونیستی رزمایش‌های نیروهای ذخیره خود از جمله نیروهای زمینی که قرار بود اواسط سال میلادی جاری انجام شود را به دلایل مربوط به بودجه لغو کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه هاآرتص اسرائیل نوشت: افسران ارشد ارتش در جریان لغو این رزمایش‌ها از جمله رزمایشی که قرار بود یگان‌های زمینی در نوار غزه داشته باشند، قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی احتمال می‌دهند لغو این رزمایش‌ها به دلیل تغییراتی باشد که آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش این رژیم در پیش گرفته است و نیز از دلایل دیگر آن عدم شفافیت برنامه‌های بودجه و عدم وجود دولت ثابت تا به این لحظه باشد.

هاآرتص نوشت: در حال حاضر برخی رزمایش‌های دیگر لغو و برخی رزمایش‌ها نیز به افسران محدود شده است و ارتش لغو رزمایش‌های نیروهای ذخیره توپخانه‌ای را هم در دست بررسی دارد.

سخنگوی ارتش این رژیم گفت: لغو رزمایش‌ها به تصمیمات کوخاوی برمی‌گردد که از زمان برعهده گرفتن سمت ریاست ستاد ارتش، هزینه‌های سنگینی را برجای گذاشته و دلیل دیگر این اقدام عدم وجود بودجه پنج سال آتی است.

وی افزود: آمادگی‌ها برای جنگ با غزه که کوخاوی خواستار آن است بسیار بیشتر از حد انتظار بود.

سخنگوی ارتش ادامه داد: برخی از رزمایش‌ها به صورت جزئی و براساس اولویت ادامه خواهند داشت.

روزنامه مذکور نوشت: تصمیم لغو رزمایش‌ها با این احتمال که این اقدام روی آمادگی یگان‌های نظامی برای جنگ تاثیر گذار نخواهد بود، گرفته شده است اما افسران ارشد می‌گویند، یگان‌هایشان در سال جاری رزمایشی نداشتند و این مساله به توانایی‌های تیم‌های عملیاتی آسیب می‌زند.

بودجه چند ساله رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ پایان می‌یابد و به دلیل انتخابات جدید دولت هنوز با طرح بودجه پنج سال آتی موافقت نکرده است و در صورتی که پیش از آغاز ۲۰۲۰ بر سر این بودجه توافق صورت نگیرد، بودجه نظامی اسرائیل به صورت ماهانه پرداخت خواهد شد و این مساله برنامه ریزی برای فعالیت‌های طولانی مدت را برای ارتش این رژیم دشوار می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش نظامی اسرائیل رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ تکلیف جذب کادر درمان مشخص شد

به گزارش تابناک، نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت امروز سه‌شنبه 28 فروردین ماه 1403 با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد  و داوود منظور با اشاره به لزوم کاهش تکیه بر درآمدهای ناپایدار که در نوسان و عامل کسری بودجه نیز هستند بیان کرد: دولت افزایش درآمد پایدار را در بودجه ۱۴۰۳ در نظر گرفته است و این درآمدها از ۴۵ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۵۲ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده و برنامه برای رسیدن به ۶۰ درصد در سال ۱۴۰۳ است.

 

وی ادامه داد: امیدواریم هرچه سریعتر قانون برنامه هفتم توسعه را دریافت کنیم چراکه ظرفیت ها و رویکردهای جدیدی در این برنامه درنظر گرفته شده است. در اولین جلسه مجلس در سال جدید بخش دوم بودجه تحویل داده شده است و مجلس هم فورا بررسی را آغاز کرد.


منظور گفت: یکی از مطالبات مهم مردم اعطای اعتبارات بیشتر به بخش فرهنگ، گردشگری، ورزش و جوانان است و در بودجه امسال شاهد افزایش ۴۵ درصدی بودجه این بخش بوده ایم و بخش ورزش افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه داشته است. همچنین در بخش سلامت شاهد افزایش ۳۰ درصدی بودجه بوده ایم و امسال ۲۵ هزار کادر درمان و ۱۸۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه های علوم پزشکی جذب خواهد شد.

دیگر خبرها

  • گره‌گشا نبودن وام مسکن برای خانه‌دارشدن مردم
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • عذرخواهی در پی حادثه امروز در رژه ارتش در مشهد
  • رزمایش هوایی ارتش چین
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • آینده غرب آسیا به محور مقاومت بستگی دارد
  • عملیات «وعده صادق» تحلیل گران سیاسی و نظامی را مات و مبهوت کرد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ تکلیف جذب کادر درمان مشخص شد