Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، رضا قره‌خانلو رییس آکادمی ملی المپیک طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص طرح بورسیه ورزشی ستاره‌ها و امیدها بیان کرد: 25 نفر از دختران جوان که امیدها و ستاره‌ها محسوب می‌شوند در 10 رشته در طرحی به نام بورسیه ورزشی ستاره‌ها و امیدها شرکت کردند. این‌ها اکثرا استعدادهای برتری هستند که همین الان هم مقام ورزشی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم برای المپیک 2022 جوانان و برای مسابقات دیگر پرچم پرافتخار کشورمان را برافراشته کنند. این جوانان به همین دلیل طی 3 روز میهمان آکادمی هستند تا از نظر فیزیولوژیکی، سنجش عملکرد روانشناسی پزشکی، ورزشی و ارزش‌های المپیک، تمرینات آبی و از تمام ابعادی که یک قهرمان نیاز دارد این جا زیر نظر بهترین و متخصص‌ترین مربیان و کارشناسان دوره بینند. این طرح با هماهنگی فدراسیون‌ها انجام شده است و خودشان گزینش افراد را بر عهده داشتند. این برنامه تا پایان سال 98 برای همین گروه تکرار خواهد شد.

وی افزود: ما هفته گذشته شبیه همین طرح را برای پسران داشتیم و آن‌ها هم دوره خود را با موفقیت پشت سر گذاشتند. حدود 25 نفر از 8 رشته شرکت کرده بودند و همه دارای مقامات کشوری و بعضا بین‌‌المللی بودند. قهرمانان ما بایستی با مسائل علمی، فنی و روان‌شناختی آشنا شوند تا بتوانند از پس رقبای خود بر  بیایند.

قره‌خانلو عنوان کرد: برای هر کدام از این ورزشکاران یک پرونده در بخش‌های مختلف تشکیل می‌شود، به این معنا که کار این بچه‌ها ادامه پیدا خواهد کرد و بنابراین حتی وقتی از این دوره خارج می‌شوند تا دوره بعدی، از طریق تلفن، ایمیل و حضوری می‌توانند مشاوره بگیرند و اگر مشکلی داشتند زنگ بزنند و این ارتباط را داشته باشند.

رییس آکادمی ملی المپیک در خصوص دوره تربیت ذهنی بانوان اظهار داشت: آن دوره بسیار ارزشمند بود و حدود 400 ساعت در طول سال 98 باید برگزار شود. 100 ساعت اول که دوره تئوری و برگزاری کلاس‌ها بود با موفقیت پشت سر گذاشته شد. 300 ساعت بعدی دوره تئوری عملی و کارورزی است که عملا مرکز روانشناسی ما این 20 خانم روانشاس را وارد این دوره کرده است. بنابراین از الان تا آخر سال 98 این 300 ساعت را در کنار تیم‌های مختلف، باشگاه‌ها و فدراسیون‌های مختلف کارورزی می‌کنند و گزارش می‌دهند و آخر سال 98 امیدمان این است که 20 روانشناس ورزشی  خانم در سطح خیلی خوب خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: مأموریت اصلی‌ ما کار روی قهرمانان المپیک و تیم‌های ملی است. اما اگر باشگاه‌هایی باشند که  بخواهند دوره‌ی علمی و آموزشی برای آن‌ها برگزار شود با ما ارتباط برقرار کنند ما دست رد به آن‌ها نمی‌زنیم. معمولا باشگاه‌هایی که از ما درخواست دوره می‌کنند با آن‌ها وارد مذاکره می‌شویم و دوره را برگزار می‌کنیم. برخی از باشگاه‌های بسکتبال ما همیشه به طور مرتب سالی 1 بار به این جا می‌آیند و از ورزشکاران خود تست می‌گیرند.

قره‌خانلو در پایان گفت: ما این جا روزی 80 تا 100 نفر قهرمان را به طور مستمر و مرتب پذیرا هستیم، این نفرات اکثرا در جهت آماده‌سازی برای المپیک 2020 یا برای مسابقات بین‌المللی دیگر می‌آیند. بنابراین این ورزشکاران ما از 8 مرکزی که داریم استفاده می‌کنند. علاوه بر آن ما برای سال 98، 53 دوره را  پیشبینی کردیم و تا آخر سال تقریبا هر هفته یک یا دو دوره مثل بدنسازی، تستی، روانشناسی، پزشکی و ... خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خبرگزاری برنا آکادمی ملی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه هماهنگی با فدراسیون‌های کاندیدای اعزام به بازی‌های داخل سالن

نخستین جلسه هماهنگی با فدراسیون‌های کاندیدای اعزام به بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی-تایلند برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو،به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک نخستین نشست هماهنگی با فدراسیون‌های کاندیدای اعزام به ششمین دوره بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنر‌های رزمی (تایلند ۲۰۲۴) با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌ها و انجمن‌های مختلف در کمیته ملی المپیک برگزار شد.

این جلسه با حضور سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک، سید نصراله سجادی مشاور رئیس، محمد تابع رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و نماینده امور بین‌الملل کمیته به‌طور مجزا با حضور روسا، دبیران فدراسیون‌ها و سرپرستان تیم‌های ملی بولینگ و بیلیارد، اسکیت، انجمن‌های ورزشی (سپک تاکرا، فلوربال و جوجیتسو)، شطرنج، فوتبال (فوتسال)، هاکی (سالنی)، موی تای، اسکی (رولر اسکی)، همگانی (ورزش‌های الکترونیک)، بسکتبال ۳ نفره، دوچرخه‌سواری، بدمینتون، شنا (شنا ۲۵ متر) برگزار شد و طی آن مسئولان و سرپرستان فدراسیون‌ها، انجمن‌ها و تیم‌ها به تشریح وضعیت تیم‌های خود برای اعزام به این دوره از بازی‌ها پرداختند.

پس از بررسی وضعیت تیم‌های ملی رشته‌های مختلف و پرسش و پاسخ‌های مطرح شده در این زمینه، مقرر گردید تا در نهایت بعد از بررسی وضعیت تیم‌های ملی با توجه به میزان حضورشان در رقابت‌های بین‌المللی پیش‌رو و شانس مدال‌آوری‌شان در این دوره از بازی‌ها، در جلسات بعدی در خصوص رشته‌های نهایی اعزامی به این رقابت‌ها تصمیم‌گیری‌های لازم صورت پذیرد.

این بازی‌ها به دلیل پاندومی کرونا بار‌ها به تعویق افتاده بود تا این‌که در نهایت از سوی شورای المپیک آسیا و کمیته برگزاری بازی‌ها مقرر شد طی روز‌های ۲۱ لغایت ۳۰ نوامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آبان لغایت ۱۲ آذر ۱۴۰۳) به‌طور مشترک در دو شهر بانکوک و چونبوری تایلند برگزار شود.

در این دوره از بازی‌ها، ورزشکاران آسیایی در ۳۶ رشته اصلی و ۲ رشته نمایشی و در قالب ۳۶۵ رویداد به مصاف هم می‌روند.

این جلسات با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک، به‌طور مجزا با دیگر فدراسیون‌ها و انجمن‌های کاندیدای حضور در این دوره از رقابت‌ها طی روز‌های آینده در سالن جلسات کمیته ملی المپیک برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور فرانسه، رئال مادرید را تهدید کرد!
  • دیدار وزیر ورزش با کاپیتان‌های تیم‌های ملی/ برگزاری دوره آموزشی در جزیره قشم
  • دوره‌های تحصیلات تکمیلی فقط در دانشگاه‌های تهران برگزار شود
  • استعداد‌های برتر بورسیه می‌شوند؛ فرجی می‌تواند به طلای المپیک برسد
  • مسابقات «اسکای رانینگ» به میزبانی کامیاران برگزار می‌شود
  • هاشمی: استعدادهای برتر ورزش بورسیه می‌شوند
  • کیومرث هاشمی: استعدادهای برتر ورزش بورسیه می‌شوند
  • برگزاری جلسه هماهنگی با فدراسیون‌های کاندیدای اعزام به بازی‌های داخل سالن
  • برگزاری نخستین جلسه هماهنگی برای بازی‌های داخل سالن آسیا
  • شرکت ۷۰۰ ورزشکار در جشنواره ورزشی جام مولای عرشیان نوش‌آباد