Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی،‌ «هندی ویرات» نویسنده و مجری مشهور ترک اعلام کرد که پایگاه نظامی جدید ترکیه در قطر در نزدیکی پایگاه نظامی «طارق بن زیاد» در دوحه قرار دارد و ساخت آن به پایان رسیده است. 

هاندی ویرات که با گفت‌و‌گوی تلفنی تصویری با «رجب طیب اردوغان»، ‌رئیس جمهوری ترکیه در شب کودتای شکست خورده در جولای ۲۰۱۶  مشهور شده است، تأکید کرد که بر اساس پایگاه جدید تعداد سربازان ترک در قطر به رقم بزرگی افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «این پایگاه نظامی برای قطر اهمیت بزرگی دارد. آنها از افتتاحی بزرگ در پاییز سخن می‌گویند. انتظار می‌رود که تمیم بن حمد آل ثانی، امیر این کشور به همراه اردوغان مراسم جشن افتتاح پایگاه را اعلام کنند». 

ویرات پس از سفر به دوحه و دیدار از پایگاه نظامی طارق بن زیاد دیدگاه‌های خود را در رونامه «حریت» نوشت.

وی در این باره نوشت که سربازان ترک در چارچوب روابط دو جانبه قطر و ترکیه از سال ۲۰۱۵ در این پایگاه مستقر هستند.

قطر و ترکیه یک توافق نظامی را با یکدیگر امضا کرده‌اند که یک پایگاه کارشناسی سوئد آن را اشغال اقناع کننده یک دولت کوچک و ضعیف توسط یک کشور بزرگ  قوی توصیف کرده است. 

این توافق دو جانبه علاوه بر اینکه دارای خلل‌ها و ابهاماتی در شروط و مفاد آن است، از نظر محتوا نیز بسیار خودسرانه و استبدادی است به گونه‌ای که اندیشه کلی آن چنین وانمود می‌کند که قطر تسلط بر حاکمیت ارضی، فضای اصلی خود و حتی قدرت تصمیم‌گیری را از دست داده است.

برای مثال یکی از بندهای این توافق به رئیس جمهور ترکیه اجازه می‌دهد که با توسل به قدرت خود در ناتو نیروهای دریایی، ‌زمینی و هوایی کشورش را در راستای اهداف و منافع شخصی در قطر به کار گیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ترکیه قطر پایگاه نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۲۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربکان: اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه موشکهای ایران را زد

رهبر حزب دوباره رفاه ترکیه با اشاره به پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی گفت: هدف گیری موشک‌های ایرانی در سایه رادارهای پایگاه هوایی کوره جیک در ترکیه انجام شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، فاتح اربکان رهبر حزب دوباره رفاه در خصوص پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی گفت: حمله موشکی ایران به اسرائیل با 120 موشک بالستیک انجام گرفت که بیش از 90 درصد آنها را سیستم دفاعی اسرائیل مورد هدف  قرار داد.

وی افزود: این هدف گیری ها در سایه رادارهای پایگاه هوایی کوره جیک در ترکیه انجام شد.

طی روزهای اخیر موضوع انتقال اطلاعات پایگاه راداری کورجیک ترکیه به رژیم صهیونیستی و کشورهای حاضر برای دفاع حملات موشکی ایران بحث برانگیز شده بود. نهاد ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص در بیانیه ای اعلام کرد که ترکیه اطلاعات این پایگاه را تنها در اختیار اعضای ناتو قرار می دهد و نه اسرائیل.

آمریکا، انگلیس و آلمان که در عملیات آن شب حضور داشتند از اعضای ناتو هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • رسمی: حمید مطهری در تبریز معارفه شد!
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد
  • اربکان: اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه موشکهای ایران را زد
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • قطر و ترکیه گزارش‌هایی مبنی بر اخراج رهبران حماس از دوحه را رد کردند
  • تداوم موقعیت جنگی تنها راه بقای نتانیاهو در قدرت / کابینه اسرائیل در حال از هم پاشیدن است
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه