Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حج و زیارت درباره عدم بازگشت گوشت قربانی حجاج ایرانی به کشور توضیح داد. ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ اجتماعی سفر نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علیرضا رشیدیان سه شنبه شب در پایان عملیات انتقال حجاج از منا اظهار کرد: امسال همزمان با روز دهم و یازدهم ذیحجه 86 هزار رأس گوسفند از سوی حجاج ایرانی قربانی شد که کار ذبح همه آنها توسط ذابحین ایرانی ستاد حج و زیارت و با نظارت دقیق ناظران بعثه مقام معظم رهبری انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه از مدافعان انتقال گوشتهای قربانی زائران ایرانی به داخل کشور است، گفت: همان ابتدای پیگیری مباحث حج امسال، نظرمان را برای انتقال گوشت های قربانی به داخل مطرح کردیم و حین مذاکرات مربوط به حج قصد مذاکره در رابطه با انتقال گوشت های قربانی به کشور را هم داشتیم اما عده‌ای که کم هم نبودند و سایت‌ های مربوطه با این قضیه مخالفت کردند با این عنوان که "این گوشت ها صدقه است و آیا ملت ما آنقدر فقیر شده که می‌خواهید گوشت صدقه به آنها بدهید".

وی اظهار کرد: به آنها توضیح دادیم که این گوشت‌ها با پول حجاح ایرانی خریداری و در بهترین و مقدس‌ترین سرزمین ها قربانی می‌شود و گوشتی خوب بوده و از بعد برکت و تبرک به کشور منتقل و در اختیار بخشی از خانواده ها قرار می‌گیرد اما زمانی که پیگیر مباحث اجرایی این قضیه بودیم دامپزشکی تاکید داشت که این گوشت‌ها باید استانداردهای مربوط به این سازمان را داشته باشد و باید همه گوسفندها را قبل از ذبح معاینه و تایید کنند و بعد از آن نیز بر مراحل ذبح و آماده کردن و فریز کردن و مراحل بعدی انتقال کاملا نظارت داشته باشند تا اجازه ورود آن را به داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران بدهند.

وی افزود: بخشی از این کار را دنبال کردیم و با دامپزشکی به توافقاتی رسیدیم اما در بخش دوم که مربوط به سردخانه‌ها، تدارک کشتی سردخانه‌دار و اجاره آن جهت انتقال گوشت از بندر جده به بندرعباس بود با مشکلاتی مواجه شدیم.

رشیدیان با بیان اینکه موضوع کشتی سردخانه‌دار حل نشد و انتقال این گوشت‌ها با هواپیما هم به هیج وجه مقرون به صرفه نبود، تصریح کرد: باتوجه به این شرایط وقتی دیدیم امکان انتقال گوشتهای قربانی در سال جاری به کشور میسر نیست به ناچار در نشستی با رییس بانک توسعه اسلامی به وی اعلام کردیم طبق روال سنوات گذشته، گوشت را با هماهنگی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای محروم اسلامی ارسال کند.

رشیدیان تصریح کرد: حجاج همه کشورها امسال در مجموع دو میلیون و 500 هزار راس گوسفند قربانی کردند که یک ثروت بیکران برای مسلمانان است و حیف است چنین ثروت بزرگی هدر برود. باید تلاش کنیم از این ثروت عظیم استفاده درست و مناسبی صورت گیرد.

گفتنی است ذبح گوسفندهای قربانی توسط 64 ذابح ایرانی در کشتارگاه صنعتی المعیصم در مکه مکرمه صورت گرفت. 

حج تمتع 98| آغاز بازگشت حجاج به ایران از 25 مردادحج تمتع 98| تردد حجاج ایرانی در مسیرهای رفت‌وبرگشت رمی جمرات+فیلمحج تمتع 98| ذبح 85 هزار قربانی برای حجاج ایرانیحج تمتع98| حدود 70 هزار حاجی ایرانی امروز صبح عازم جمرات می‌شوندحج تمتع 98| فلسفه انجام «رمی جمرات» چیست؟

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,1416/CT12 واژه های کاربردی مرتبط حج98 حج تمتع سال 98

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حج98 حج تمتع سال 98 حج98 حج تمتع سال 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 

حجت الاسلام تقوی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: طرح ملی توزیع «گوشت قربانی مشارکتی» توسط مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) قم و خیران برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان افزود: بر این اساس با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خانواده‌های جامعه هدف شناسایی شدند و هزار بسته گوشت قربانی در بین این خانواده‌های عزتمند در مناطق محروم توزیع شد.

وی بیان کرد: دستگیری از دیگران در روایات مختلف در دین اسلام مورد تأکید است که امیدواریم این اقدام که گامی هرچند کوچک در کمک به معیشت محرومان است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • بهره‌مندی ۵ کاروان حج تمتع استان سمنان از مدیران جوان
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟
  • حداقل و حداکثر مدت حضور حجاج ایرانی در عربستان
  • مدت زمان حضور زائران عمره و تمتع/ تأمین ارز حجاج
  • ۱۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۵ کاروان اهل سنت از استان کرمانشاه عازم حج تمتع می شوند