Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@07:17:31 GMT

ائتلاف دریایی آمریکا تنها با 2 عضو

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۲۷۷۷

ائتلاف دریایی آمریکا تنها با 2 عضو

شبکه خبری سی بی اس نیوز آمریکا در گزارشی از تنگه هرمز، جریان نفت در این منطقه را برای اقتصاد جهانی حیاتی دانست و گفت فقط انگلیس و رژیم صهیونیستی برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا اعلام آمادگی کرده‌اند.

شبکه خبری سی بی اس نیوز آمریکا در گزارشی از تنگه هرمز، جریان نفت در این منطقه را برای اقتصاد جهانی حیاتی دانست و گفت فقط انگلیس و رژیم صهیونیستی برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا اعلام آمادگی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اهمیت تنگه هرمز برای جهان

خبرنگار این شبکه روز سه شنبه از عرشه یک لنج ایرانی در تنگه هرمز، گزارشی درباره اهمیت تنگه هرمز مخابره کرد و افزود: ارزش روزانه نفت خامی که از این منطقه عبور می کند معادل 1.3 میلیارد دلار است.

وی ادامه داد این رقم بسیار بالایی است که پای منافع بسیاری را به میان می‌کشد. آنها می‌خواهند که صدور نفت از این منطقه ادامه داشته باشد.

خبرنگار این تلویزیون آمریکایی اضافه کرد: ترامپ در برابر تهدیدها در این منطقه خواستار تشکیل یک ائتلاف دریایی شده است. فعلا تا اینجا بریتانیا گفته است به این ائتلاف می پیوندد. چند روز پیش هم اسراییل گفت آماده است که در این ائتلاف مشارکت کند.

ناظران سیاسی می گویند اعلام آمادگی تنها انگلیس و رژیم صهیونیستی برای مشارکت در ائتلاف دریایی ضد ایرانی، نشان تازه ای از انزوای دیپلماتیک آمریکا در عرصه بین المللی است.

دولت آلمان گفته است که به این ائتلاف نخواهد پیوست و خود را درگیر ماجراجویی دولت آمریکا نخواهد کرد.

این موضع آلمان خشم شدید مقام های دولت ترامپ را به دنبال داشته است.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاذبه تنگه «کفنه لا»در شهرستان بدره

دریافت 40 MB کد خبر 6086843

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • جاذبه تنگه «کفنه لا»در شهرستان بدره
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • مذاکره مستقیم ایران و آمریکا صحت دارد؟
  • (ویدئو) اظهارات عجیب بهاره رهنما در آمریکا