Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از برنامه‌ریزی برای نصب سامانه توزین در محورهای مواصلاتی استان سمنان خبر داد و گفت: این مهم با هدف با ثبت تخلفات وسایل نقلیه سنگین در جاده‌های استان سمنان اجرایی می‌شود. ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، احسان منصور کیایی صبح امروز در جمع خبرنگاران به اهداف و کارکرد راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند در محورهای مواصلاتی استان سمنان اشاره کرد و اظهار داشت: باید فضای مراقبت جاده‌ای در کشور ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح نصب سامانه‌های هوشمند در محورهای مواصلاتی استان سمنان را ثبت و شناسایی وسایل نقلیه سنگین متخلف عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان اضافه تناژ برخی از وسایل نقلیه سنگین را موجب ایجاد مشکلات ایمنی برای رانندگان و کاربران جاده‌ای برشمرد.

نسخه ویژه پنجره واحد هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای رونمایی شد/ کاهش 18 درصدی حمل یک سر خالی کالاتجهیزات پلیس در استان مرکزی هوشمندسازی می‌شوددوربین‌های هوشمند ثبت تخلف رانندگی در شهر رشت افزایش می‌یابدثبت 4.3 میلیون تخلف رانندگی توسط سامانه‌های هوشمند

منصور کیایی گفت: این تخلفات در تخریب راه‌ها و ابنیه موجود و تحمیل هزینه‌های هنگفت از سوی متخلفان نقش مهمی دارد؛ بنابراین وجود و نصب سامانه‌های هوشمندی که به‌صورت مداوم رانندگان وسایل نقلیه را زیر ذره‌بین خود داشته باشد و رانندگان نیز از آن مطلع باشند؛ بسیار ضرورت دارد.

وی ایجاد نظم در جاده‌ها، انضباط در عبور و مرور، کاهش استفاده از سوخت، کاهش آلودگی هوا، صرفه‌جویی در زمان به دلیل نظمی که در حوزه راه ایجاد می‌شود را ازجمله مزایای وجود سامانه‌های هوشمند برشمرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان گفت: بدون شک حوزه راه یکی از سرمایه‌های مهم ملی محسوب می‌شود و در توسعه اجتماعی و اقتصادی هر کشوری اثرگذار است.

منصور کیایی نصب سامانه‌های هوشمند توزین در محورهای مواصلاتی استان را به‌عنوان یک تکنولوژی جدید در دنیا مهم و ضروری دانست و گفت: زیرساخت‌های جاده‌ای با نصب این تکنولوژی نوین با آسیب‌های کمتری مواجه خواهند شد.

وی کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی در راه‌ها را از دیگر مزایای راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند توزین در راه‌های ارتباطی استان سمنان عنوان کرد.

انتهای پیام/ ع

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه

سرهنگ فارسی اظهار داشت: طرح برخورد با خودرو‌های شوتی ، آلودگی صوتی و دارای تخلفات حادثه‌ساز با هدف ارتقای امنیت اجتماعی، انتظام بخشی و جلوگیری از بروز تخلفات و هنجارشکنی و همچنین آلودگی صوتی در شهرستان مراغه با همکاری پلیس راهور و یگان‌های انتظامی به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی اضافه کرد: در قالب اجرای این طرح ۲۳ دستگاه انواع خودرو و ۴ دستگاه موتورسیکلت که با نصب تجهیزات و دستکاری غیرمتعارف وسیله نقلیه خود اقدام به آلودگی صوتی و مزاحمت برای شهروندان می کردند و همچنین رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز بودند در سطح شهرستان توقیف و روانه پارکینگ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح علاوه بر توقیف ۲۷ دستگاه وسیله نقلیه، تعداد ۴۰۰ دستگاه وسیله نقلیه  دارای تخلف نیز اعمال قانون شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • ◄ عملیات بندری وسایل نقلیه در بنادر شرق هرمزگان هوشمند سازی شد
  • نیمه کاره رها شدن پروژه فیبر نوری و دردسر‌های آن برای شهروندان شاهرودی + تصویر
  • میکروموبیلیتی؛ پتانسیل جدید حمل‌ونقل در شهرها
  • کشف ۴ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی در مراغه
  • ثبت ۵۷ میلیون تردد جاده ای سال قبل در مازندران
  • ثبت بیش از ۳ میلیون تردد وسایل نقلیه از راه های استان قزوین
  • کاهش تصادفات در طرح تعطیلات نوروز نسبت به سال گذشته
  • ثبت بیش از ۵۷ میلیون تردد بین مازندران و استان‌های مجاور در سال ۱۴۰۲
  • کمبود وسایل نقلیه عمومی در ایذه