Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، روزنامه آساهی شیمبون نوشت: ژاپن هرگز نباید از موضع خود برای عدم حضور در ائتلاف نظامی آمریکا کوتاه بیاید و نباید به سمت آمریکا منحرف شود.  

وزیر دفاع ژاپن، در دیدار با همتای آمریکایی خود بر این موضوع تاکید کرد که هرگونه حضور ژاپن در این ائتلاف نظامی نیازمند حفظ روابط ایران و ژاپن و بررسی همه‌جانبه ابعاد مختلف این حضور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتمال‌هایی وجود دارد که ژاپن تعدادی ناو را به سمت خلیج فارس راهی کند و برای توجیه این اقدام، از ایجاد امنیت در خلیج‌فارس استفاده کند که این تنها یک توجیه برای اعزام نیرو به این منطقه محسوب می‌شود. 

دولت ژاپن باید مسیری درست را انتخاب کند. باید قبل از هر چیری سود و ضرر را محاسبه کند. 

هرگونه اعزام نیرو به خلیج فارس صرف نظر از اینکه با چه بهانه‌ای صورت بگیرد، از جانب ایران به عنوان حضور ژاپن در ائتلاف دریایی آمریکا محسوب می‌شود. 

در اینصورت روابط ژاپن با ایران به طور قطع رو به وخامت می‌رود و این ممکن است سرمایه دیپلماتیکی را که ژاپن طی سال‌ها دوستی با ایران ساخته را از بین ببرد.

شینزو آبه پس از سفر به تهران بار دیگر خواهان دیدار با روحانی است.  

ژاپن در موقعیتی است که میان ایالات متحده و ایران میانجیگری کند اگر ژاپن این وضعیت ارزشمند خود را از دست بدهد، نتیجه آن ضرر و زیان برای همه افراد درگیر خواهد بود. 

ایالات متحده هنوز ماهیت دقیق این ائتلاف را مشخص نکرده است. تا به امروز سه جلسه توجیهی برگزار کرده، اما انگلیس تنها کشور بزرگی است که حضور در این ائتلاف را پذیرفته است. آلمان که از توافق هسته‌ای ایران پشتیبانی می‌کند، با این ائتلاف مخالف است.

ژاپن نیز از این توافق حمایت می‌کند و تاکنون فاصله خود را با دولت ترامپ حفظ کرده است.

توکیو به واردات نفت خام از خاورمیانه متکی است و هیچ شکی نیست که امنیت دریایی در منطقه از اهمیت اساسی برای این کشور برخوردار است. با این وجود، ژاپن باید بطور منطقی و عینی منافع خود را تنها در نظر بگیرد. 

باید امیدوار بود که طبق گفته مقام‌های ژاپنی، توکیو تنها خودش برای خود تصمیم بگیرد و منافع خود را تنها در نظر بگیرد. اکنون آزمونی برای ژاپن است که تنها به منافع خود و جامعه بین‌الملل توجه کند و فقط به فکر خوشحال کردن متحد خود یعنی آمریکا نباشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران خلیج فارس ژاپن آمریکا انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی شرکت صبا فولاد خلیج فارس، احسان رسولی اظهار داشت: صبا فولاد خلیج فارس در فروردين ماه سال جاری موفق به تولید ۱۳۱ هزار و ۸۱۱ تن بریکت گرم شد.

معاون بهره برداری شرکت صبا فولاد خلیج فارس ادامه داد: با ثبت این رقم، این شرکت رکورد جدیدی را در تولید ماهانه خود به ثبت رساند و از رکورد قبلی ماهانه این شرکت که ۱۲۹ هزار و ۴۰۰ تن بود، عبور کرد.

دیگر خبرها

  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • چرا از هلدینگ خلیج فارس سهمی به بچه‌های خلیج فارس نرسد؟
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران
  • عکس| استوری معنادار هلدینگ خلیج فارس درباره مالکیت استقلال
  • تحرکات دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود
  • نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کند
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی