Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حسن عباسی برای چندمین بار بازداشت شد. او سال قبل هم مدت کوتاهی بازداشت شده بود. سایت مشرق نیوز نوشته این بار با شکایت وزیر اطلاعات به خاطر اتهاماتی که به وزیر زده بود. «حسن عباسی طی یک سخنرانی، مطالبی درباره وزارت اطلاعات و برخی ارتباطات با آمدنیوز مطرح کرده بود که نهایتاً با شکایت وزیر اطلاعات احضار و بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» این بازداشت البته بازتاب فراوانی در شبکه‌های اجتماعی داشت.

افراد از دیدگاه‌های مختلف نسبت به بازداشت حسن عباسی موضع گیری کردند. از جمله اصولگرایانی که شروع به تمسخر دولت روحانی کردند و گفتند دولتی که گفته بود دهان منتقدان را می‌بوسد، حالا آنان را به زندان انداخته است.

کاربری به نام چمران با هشتک «حسن عباسی تنها نیست» نوشته است: «یکی را دست می‌بندند و آن یکی را زبان. گویا شهر ما شهر کوران است. نه عزیزان ما پیاده نظامان انقلاب همه حسن عباسی و رائفی پور هستم. با اندیشه‌های روییده در جامعه‌ای که آن‌ها برایش روشنگری کرده‌اند و بیراهه‌ها را نشان داده اند چه می‌کنید؟»

این توییت قسمتی از شعر مشهور خسرو گلسرخی است «گیرم که در باورتان به خاک نشسته‌ام/ و ساقه‌های جوانم از ضربه‌های تبرهایتان زخم دار است/ با ریشه چه می‌کنید؟»

علی قلهکی نیز که یکی از رهبران جریان اصولگرایان در فضای مجازی محسوب می‌شود نیز در توئیتی نوشته است «بازداشت حسن عباسی پیغام روشنی برای توده حزب الله و منتقدین دولت دارد! سیاست "مشتِ آهنین" هر چقدر هم سرشناس باشید سراغ شما خواهد آمد. حتی شما منتقدِ عزیز!»

این توییت البته با واکنش‌های جالبی رو به رو شد. از جمله مهدی محمودیان از زندانیان وقایع ۸۸ و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد که نوشت «صد‌ها نفر از شهروندان منتقد در بازداشت هستند بعد یک نفر از دوستانشان به مدت چند ساعت رفته زندان سوک سوک کرده برگشته ببین چه ننه من غریبمی راه انداختن. بازداشت یک نفر می‌شه مشت آهنین بعد بازداشت هزاران نفر از منتقدین میشه ...! نکشید ما رو قهرمانان مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم»

کاربر دیگری نیز با نام مستعار و با وام گیری از ادبیات سردار قالیباف نوشته است «این ارزشی‌ها خیلی پر رو هستند. علیرضا رجایی توی زندان سرطان گرفته و بیماریش عود کرده نصف صورتش را تخلیه کردند. یکیشون نگفت این ظلم است. حالا این ‎حسن عباسی متوهم یه شب بازداشتگاه است. همه‌شان آزادیخواه شدن و از آزادی بیان می‌گویند.»

البته همه اصولگرایان در توییتر از حسن عباسی حمایت نکردند. به خصوص جریانی که در توئیتر به آسید پویان متصل است. آسید پویان ضمن اینکه حسن عباسی را استاد خطاب کرده، نوشته «بعید نیست در هیاهویی که اخیرا ضد انقلاب با هدف مشغول‌سازی و انحراف از مسائل اصلی، علیه جامعه اطلاعاتی کشور ایجاد کرده‌اند، عناصر نفوذی که خود را شاگرد حسن عباسی معرفی می‌کنند، از آب‌گل‌آلود ماهی بگیرند و به دوگانه کاذب حزب‌الله _ واجا دامن بزنند. این دوگانه قطعا مورد تأیید استاد نیست»

به گزارش رویداد۲۴ صادق نیکو نیز سوال مهمی را مطرح کرده و نوشته است «اگر حسن عباسی ادعای خلاف واقع کرده مثل بقیه محاکمه‌اش کنید. وکیل و معلم و خبرنگار و انقلابی و محیط زیستی و... مصونیت قضایی نباید داشته باشند...، اما این سوال هم جواب بدهید آمدنیوز به چه منبعی وصل است که ده‌ها سند و فیلم و خبر منتشر می‌کند؟! چرا گزارش نمی‌دهید منابع خبری آمدنیوز چه کسانی هستند؟!»

البته اسنادی که آمدنیوز منتشر کرده، از حقوق‌های نجومی گرفته تا فیلم علی محمد احمدی استاندار کهگلویه و بویراحمد و ... عموما علیه دولت روحانی بوده و اسنادی که علیه حاکمیت منتشر کرده است، مثل ادعا درباره فرزند آملی لاریجانی، به شدت از سوی مقامات امنیتی ایران تکذیب شده است و بیشتر شبیه یک دروغ سازی بوده و به نظر می‌رسد منابع خبری آمدنیوز با هدف تضعیف دولت روحانی، اخبار خود را در اختیار این کانال قرار می‌دهند.

خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 آمدنیوز حسن عباسی اصولگرایان بازداشت حسن عباسی فیلم علی محمد احمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی

محمد فاضلی، جامعه شناس در توییتی در خصوص اظهارنظر اخیر جواد کریمی قدوسی نماینده مجلس نوشت: مملکت نظم و نسق دولت مدرنی ندارد که تناسب اختیار و مسئولیت، و پاسخ‌گویی در برابر سخن و عمل برقرار باشد. کسانی درباره راهبرد‌های سیاست خارجی و نظامی خبر - غلط یا درست- می‌دهند که نه اختیار دارند نه مسئولیتش را می‌پذیرند. عقوبت هم نمی‌شوند. بی‌دولتی راهبرد است، عوارض فشل بودن یا چه؟

کریمی قدوسی نماینده اصولگرای فعلی مجلس که از رسیدن به مجلس دوازدهم بازمانده است دیروز در توییتی تلویحا مدعی فاصله یک هفته‌ای ایران با آزمایش اتمی شد.

کریمی قدوسی نماینده مشهد در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.

جواد کریمی قدوسی، عضو جبهه پایداری چندی پیش نیز قبل از عملیات ایران علیه اسرائیل با انتشار پستی در توئیتر نوشته بود: بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی در ساعت آینده این شرور خواهد فهمید که من بعد در هر کجای دنیا دست به ترور شخصیت‌های جبهه مقاومت بزند باز با سجیل و خیبرشکن و شهاب ایرانی تنبیه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آنتونی: شادی‌ام مقابل کاونتری به خاطر دفاع از منچستریونایتد بود
  • واکنش محمد فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی
  • واکنش جنجالی مدافع شمس‌آذر بعد از بازی با استقلال
  • واکنش فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی
  • احضار مدیر سپاهان بعد از مصاحبه جنجالی
  • واکنش به ادعای جنجالی عضو کمیسیون امنیت ملی | موضوع نظامی است؟
  • واکنش به لغو بازی جنجالی در اهواز
  • واکنش خاویر تباس به صحنه جنجالی ال کلاسیکو با انتشار تصاویری از اشتباه‌های تکنولوژی خط دروازه!
  • پنج اخطار برای یک مجلس
  • پروژه‌های نیمه تمام گیلان تعیین تکلیف شود