Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ «گلعاد اردان»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شد که یهودیان از سال 1967 تا به امروز همواره مورد ظلم واقع شده‌اند و باید شرایط تغییر کند تا آنها بتوانند در داخل مسجدالاقصی آزادانه به انجام آموزه‌های دینی خود بپردازند. سازمان‌های تندرو یهودی از اظهارات اردان استقبال کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که روز عید سعید قربان نیز بیش از 1700 شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند که این مسئله به درگیری شدید در این مسجد منجر شد و طی آن بیش از 60 فلسطینی مجروح شدند.

سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد «یونسکو» در اکتبر 2016 پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که وجود ارتباط دینی میان مسجد الاقصی و یهودیان را رد می‌کند و این مسجد را مکانی مقدس برای مسلمانان می‌داند.

قدس و مسجدالاقصی بنا بر قطعنامه‌های بین‌المللی تحت اشغال هستند و رژیم صهیونیستی اجازه هیچ گونه دخل و تصرفی را در آنها نمی‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا بین الملل قرآن مسجد الاقصی اعتراض قدس اسرائیل فلسطین تغییر وضعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وال‌استریت‌ژورنال: پیروزی اسرائیل بر حماس دور از دسترس است

مقام‌های اطلاعاتی و نظامی آمریکایی و اسرائیلی می‌گویند هدف نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای شکست حماس، غیرقابل دسترسی است.

به گزارش ایسنا، امیدها برای رسیدن به توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی پس از اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تیم مذاکره‌کننده اسرائیلی را از دوحه خارج کرد و همچنین پاسخ رد حماس  به پیشنهاد جدید طرف مقابل، کمرنگ‌تر از گذشته شده است.

انتظار می‌رود مذاکرات غیرمستقیم بر سر آتش‌بس در غزه، هفته آینده و در قاهره پیگیری شود و این درحالی‌ است که نتانیاهو در درون کابینه خود دچار شکاف شده و افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی هم نگران جنگ فرسایشی و بدون تحقق ۲ هدف تل‌آویو هستند: «نابودی حماس و آزادی اسرا».

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز چهارشنبه نوشت نتانیاهو اگر با خواسته حماس که «آزادی اسرای فلسطینی‌ای است که برای کشتن اسرائیلی‌ها محکوم شده‌اند»، موافقت کند، در درون ائتلاف حاکم نیز با تهدیدهایی مواجه خواهد شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اعضای کابینه جنگ نیز دچار کشمکش است و آن‌ها به دنبال یک فرصت برای برکناری او هستند.

نظامی کشته‌شده ارتش اسرائیل در غزه

رسانه آمریکایی نوشته با هر توافق بالقوه، نتانیاهو در خطر ناکامی در رسیدن به هدفی است که بارها در طول جنگ تعیین کرده است: «یک پیروزی کامل در برابر حماس از جمله فروپاشی قدرت سیاسی و نظامی این گروه».

مقام‌های اطلاعاتی و نظامی آمریکایی و اسرائیلی می‌گویند این هدف «صرف‌نظر از ادامه یا خاتمه جنگ، به‌صورت فزاینده‌ای دور از دسترس است». آن‌ها می‌گویند با وجود اینکه حماس در پی اسرائیل به غزه آسیب دیده است اما این گروه احتمالا، به عنوان یک جنبش‌ اجتماعی و همچنین مسلح باقی خواهد ماند.

«نوآم تیبون» ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید: «اکثریت کابینه جنگ اسرائیل از جمله بنی گانتز، گادی آیزنگوت و عاریه دِری به‌دنبال توافق هستند و تنها کسی که آن را سخت می‌کند، نتانیاهو است».

مقام‌های نزدیک به نتانیاهو می‌گویند او هم به‌دنبال توافق است اما باید درباره توافقی مذاکره کند که کابینه‌اش را متحد نگه دارد و پایگاه حمایت راستگرایان آن‌هم پیش از انتخابات احتمالی در اواخر سال را از دست ندهد.

وال‌استریت‌ژرونال در ادامه می‌نویسد مقام‌های اسرائیلی مقاومت حماس در طول مذاکرات را عامل به نتیجه‌ نرسیدن آن می‌دانند.

حماس در طول مذاکرات بر شروط خود از جمله آتش‌بس، خروج اشغالگران از غزه و بازگشت آوارگان به محل زندگی خود تاکید کرده‌اند.

غزه

افراد نزدیک به نتانیاهو همچنین می‌گویند فشار آمریکا به تل‌آویو برای بستن پرونده جنگ و سازش با حماس نیز موقعیت مذاکراتی اسرائیل را تضعیف می‌کند.

در داخل سرزمین‌های اشغالی هم نتانیاهو از طرف مذاکره‌کننده‌ها و مقام‌های امنیتی سابق تحت فشار قرار گرفته چراکه آن‌ها می‌گویند به تیم خود در مذاکرات قطر اختیارات کمی را داده است.

یک مقام ارشد اسرائیلی اما می‌گوید تیم مذاکره‌کننده آن‌ها اختیار مذاکره جدی را دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اردن خواستار توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل شد
  • نتانیاهو تمدید مهلت طرح جنجالی جذب سرباز را از دادگاه رژیم صهیونیستی خواستار شد
  • حماس سازوکاری بین‌المللی را برای تضمین انتقال کمک‌ها به غزه خواستار شد
  • وال‌استریت‌ژورنال: پیروزی اسرائیل بر حماس دور از دسترس است
  • اقدام تحریک‌آمیز اسراییل برای بستن مسجدالاقصی
  • اقدام تحریک‌آمیز اسراییل برای بستن مسجدالاقصی برای ۱۶ روز پیاپی!
  • درخواست فرمانده حماس از جهان اسلام برای شرکت در آزادسازی مسجدالاقصی
  • قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز
  • قدس شریف و مسجدالاقصی ناموس مسلمانان جهان است
  • زخمی شدن 22 نظامی اسرائیلی در غزه در 24 ساعت گذشته