Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاروق سخنور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ۲ توله گرگ مدتی قبل توسط یکی از دوست‌داران محیط زیست این شهرستان، در بازار دواب یکی از شهرستان‌های اطراف خریداری و تحویل محیط زیست مهاباد داده شده بود.

وی اضافه کرد: به علت نیاز به مراقبت و شیردهی این ۲ توله گرگ تحویل اعضای انجمن حمایت از حیوانات ژین مهاباد داده شده بود و اعضای این انجمن نیز ۲ ماه از این توله ها مراقبت کرده بودند و سپس برای رهاسازی تحویل اداره کل محیط زیست آذربایجان‌غربی داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن قدردانی از اعضای انجمن حمایت از حیوانات ژین مهاباد گفت: این توله‌ها در صورت رهاسازی در طبیعت قادر به تداوم حیات طبیعی خود نبودند و به احتمال زیاد تلف می‌شدند و به همین خاطر برای مراقبت تحویل اعضای انجمن شدند.

اعضای انجمن خیریه حمایت از حیوانات «ژین» مهاباد ۱۲ نفر شامل ۱۰ مرد و ۲ عضو خانم هستند که به صورت نوبتی با همکاری شهرداری مهاباد مراقبت از سگ‌های بی‌صاحب را بر عهده دارند و اعضای این انجمن ضمن دادن آب و غذا به سگ‌ها، محوطه را نیز تمیز می‌کنند.

هم اکنون ۳۵ تشکل زیست محیطی در آذربایجان‌غربی ثبت شده و ۲۰ تشکل از آنها فعال است که از بین آنها ۹ انجمن در مهاباد فعالیت می کند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و نخستین تعاونی محیط زیست کشور در این شهرستان تاسیس شده است.

۳۰۲۰/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق ممنوعه کوهنوردی آذربایجان‌شرقی در فصل بهار اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، میر علی آقاسیدی با بیان اینکه فصل بهار مصادف است با فصل زادآوری حیات وحش و لزوم حفط آرامش محیط کوهستان ها اظهار کرد: انتظار داریم باشگاه‌های کوه نوردی در راستای تحقق شعار کوه نوردان دیدبانان کوهستان عمل و همکاری شایسته ایی با هیئت انجام دهند.

وی با اشاره به ابلاغیه اداره کل حفاظت محیط زیست در مورد مناطق حفاظت شده گفت: با توجه به حساسیت‌های موجود در زیستگاه‌های حساس استان در این فصل که اکثراً مسیرهای مورد استقبال کوه نوردان نیز است مقرر گردید با هماهنگی‌های بعمل آمده تا پایان خرداد فقط از مسیرهای مشخص شده و مطابق با ظرفیت برد مناطق مورد نظر مجوز ورود و صعود صادر شود و یگان حفاظت محیط زیست از هر نوع ورود خودسرانه ممانعت به عمل خواهد آورد.

داوود غنی پور معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان هم در این مورد خاطرنشان کرد: قله کمتال (مسیر تخته بولاغی) قله جاناوار و منطقه یای قاری از مسیر عمومی و اعلام شده توسط هیئت کوه نوردی و دره‌های پارک ملی با کسب مجوز امکان صعود و پیمایش دارند.

وی افزود: باشگاه‌های استان در صورت تمایل به حضور در مناطق یاد شده می‌بایست سریعاً درخواست کتبی خود را همراه با تعداد اعضای خود به هیئت کوه نوردی استان ارائه و نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

مسئول کمیته حفظ محیط زیست کوهستان هیئت کوه نوردی به دیگر ضوابط ورود به این مناطق اشاره کرد و تصریح کرد: همراه داشتن هر گونه دستگاه‌های صوتی به مناطق ممنوع بوده و شایسته است کوه نوردان از آواز خواندن با صدای بلند به جهت ایجاد استرس به حیات وحش خودداری نمایند. همچنین هر برپایی اجاغ آتش، برداشت گونه‌های گیاهی و نیز نزدیک شدن به حیوانات و نوزادان آنها در صورت رویارویی ممنوع بوده و بهتر است با ترک سریع محیط کمک حال محیط بانان حمتکش منطقه باشند و در صورت مشاهده هر نوع اقدام غیر قانونی و یا حضور شکارچی در محل موضوع را به محیط بانان حاضر در منطقه اطلاع و یا با شماره تلفن ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

کد خبر 6078127

دیگر خبرها

  • امواج ناپایدار بارشی آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • ورود سامانه بارشی جدید به آذربایجان‌غربی
  • فعالیت ۱۵۶ خانه محیط زیست درآذربایجان‌غربی
  • مرد ۷۱ ساله مهابادی بخاطر جمع آوری گیاهان کوهی جان باخت
  • توزیع هشت هزار تن کود کشاورزی در شهرستان مهاباد در سال ۱۴۰۲
  • مناطق ممنوعه کوهنوردی آذربایجان‌شرقی در فصل بهار اعلام شد
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف‌زیست محیطی در آذربایجان‌غربی
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف زیست محیطی پارسال در آذربایجان‌غربی  
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف زیست محیطی در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • بازدید بیش از هزار نفر از غرفه اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی