Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی ویدئویی از طنین شعارهای  زائران فلسطینی بیت‌اللّه الحرام در سرزمین منا در حمایت از قدس منتشر شد که واکنش‌های گسترده‌ای به دنبال داشت.

در این ویدئو گروهی از زائران فلسطینی خانه خدا در صحرای منا هنگام ادای مناسک حج فریاد «بالروح بالدم نفدیک یا أقصى» ( جان و مالمان فدای مسجد الاقصی) سر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه می‌توانید این ویدئو را مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پس از انتشار ویدئوی شعار زائران خانه خدا در حمایت از قدس، محمد آل الشیخ، روزنامه‌نگار سعودی همسو با حکومت آل‌سعود لب به اهانت و توهین به مردم فلسطین گشود و با انتشار پست‌هایی سراسر توهین در صفحه اینستاگرامش نوشت:

«فلسطینی‌ها [آوارگان فلسطینی] وبال گردن همه کسانی هستند که از آنها میزبانی می‌کنند. اردن از آنها میزبانی کرد سپتامبر سیاه اتفاق افتاد. لبنان از آنها میزبانی کرد جنگ داخلی رخ داد. کویت از آنها میزبانی کرد به سربازان صدام تبدیل شدند. حالا هم آنها تریبون‌های خود را برای توهین به ما و انکار مواضع ما به کار گرفته‌اند؛ آنها را فقط ارتش اسرائیل می‌شناسد.»

آل الشیخ در توییت‌ دیگری نوشت، «آشوب و تظاهراتی که حماسی‌ها در حج راه انداختند، قطری‌ها پشتش ایستاده‌اند. باید سگ‌های حماس سال آینده از زیارت منع شوند... بهتر است به همان کشورچه [قطر] بروند و همانجا حج‌شان را به جا آورند».

گفتنی است ؛ پیش از این هم محمد آل‌الشیخ روزنامه‌نگار خودفروخته‌ سعودی توییت‌هایی توهین‌آمیز در ابراز خشم از تن ندادن فلسطینی‌ها به سازش با صهیونیست‌ها منتشر کرده بود که هر بار با اعتراض وسیع کاربران عرب همراه شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان سعودی حجاج فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، پایگاه میدل‌ایست‌مانیتور گزارش داده طرح اسرائیل برای هدف قرار دادن فلسطینی‌ها از طریق هوش مصنوعی در غزه از طریق برنامه واتساپ که متعلق به شرکت آمریکایی «متا» است تسهیل شده است.

چند ماه پیش رسانه‌ها گزارش داده بودند اسرائیل از سامانه‌ای که مجهز به هوش مصنوعی است به نام «لاوندر» برای شناسایی فلسطینی‌ها در غزه و سپس هدف قرار دادن آنها استفاده می‌کند. این سامانه ۳۷ هزار فلسطینی را زیر نظر دارد.

این سامانه به جای آنها تنها افرادی مشخص را هدف قرار دهد به صورت عامدانه طوری طراحی شده که تلفات بالایی هم از غیرنظامیان بگیرد. منابعی در ارتش اسرائیل و دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم اعتراف کرده‌اند که فلسطینی‌ها را هنگامی که در خانه و در جمع خانواده حضور دارند نیز هدف قرار می‌دهند.

«پاول بیگار»، مهندس نرم‌افزار و بلاگر روز دوشنبه جزئیات جدیدی درباره نحوه استفاده اسرائیلی‌ها از سیستم «لاوندر» افشا کرده و گفته که برنامه واتساپ هم جزئی از این برنامه است. یکی از عامل‌های اصلی که باعث می‌شود لاوندر فردی را به عنوان هدف بالقوه شناسایی کند حضور او در یک گروه واتساپی است که شبه‌نظامی دیگری در آن حضور داشته باشد.

این روش جدا از اینکه بسیار غیردقیق است و موجب می‌شود فلسطینی‌ها تنها بر حسب داشتن گروهی مشترک با یک فرد نظامی هدف قرار بگیرند ادعاهای واتساپ مبنی بر حفظ محرمانگی کاربران و استفاده از روش رمزگذاری «کاربر به کاربر» را با تردیدهای جدی مواجه می‌کند.

بیگار با بیان اینکه شرکت متا به عنوان مالک واتساپ همدست اسرائیل در کشتن فلسطینی‌ها است این شرکت را به نقض مستقیم قوانین بین‌المللی متهم کرده و علاوه بر این، ادعای آن در خصوص پایبندی به موازین حقوق بشر را زیر سوال برده است.

کد خبر 846670 منبع: تسنیم برچسب‌ها واتس آپ- پیام رسان اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • اجرای حکم یک روزنامه‌نگار
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
  • همدستی واتساپ با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • گریه نماینده مالت در سازمان ملل برای مردم فلسطین
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور
  • آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان چه زمانی است؟
  • فراخوان گروه‌های فلسطینی برای تشدید رویارویی با اشغالگران
  • فراخوان گروه‌های فلسطینی برای تشدید تقابل با اشغالگران