Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:33:20 GMT

تعمیر 211 واحد مسکونی مددجویی ناشی از تخریب سیل

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۳۸۱۵

تعمیر 211 واحد مسکونی مددجویی ناشی از تخریب سیل

مدیرکل بهزیستی زنجان از احداث ۱۰۰ واحد و تعمیر ۲۱۱ واحد مسکونی مددجویی ناشی از تخریب سیل خبر داد.

محمد محمدی‌قیداری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بررسی و پیگیری مشکلات مربوط به واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از سیل و بارندگی سال‌جاری، همچنین مشکلات مربوط به خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول از اهداف بهزیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، تفاهم‌نامه همکاری بین بهزیستی و بسیج سازندگی در جهت کمک به احداث و تعمیر واحدهای مسکونی ویژه خانوارهای تحت پوشش منعقد شد و ۴۴ مسکن مددجویی از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند شده‌‌اند.

این مسئول با اشاره به این‌که ۳۲ خانوار دیگر نیز جهت دریافت تسهیلات بانکی به بانک‌های عامل معرفی شدند، ادامه داد: شهرستان خدابنده به دلیل بارندگی‌های اخیر خسارت‌های شدیدی را متحمل شد. از این‌رو بیشترین میزان سهمیه به این شهرستان اختصاص یافت و 52 واحد مسکونی تسهیلات دریافت کردند.

وی افزود: برای ساخت مسکن روستایی، ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با تایید بنیاد مسکن و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض سازمان بهزیستی و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض از طرف بنیاد مسکن پرداخت می‌شود. برای تعمیرات نیز ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولت و بنیاد مسکن و ۱۵۰ میلیون ریال وام کم‌بهره توسط بنیاد مسکن پرداخت می‌شود.

محمدی‌قیداری تصریح کرد: در سطح استان زنجان، کمیته‌ای با حضور مسئولان بهزیستی و بسیج سازندگی تشکیل شده است تا به صورت دوره‌ای، گزارش پیشرفت فیزیکی عملیات احداث واحدهای مسکونی در شهرستان‌ها را بررسی کند و نسبت به رفع مشکلات احتمالی و برنامه‌ریزی جهت انجام هماهنگی‌های استانی اقدام کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: پروژه‌های مناسب‌سازی واحدهای مسکونی نیز بر اساس شرایط و ضوابطی که از سوی بهزیستی اعلام شده است، با کمک گروه‌های جهادی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد

ملانوری مسئول مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران یزد گفت: ساعتی قبل یک واحد مسکونی فرسوده در محله دروازه قصاب‌ها بر اثر فروچاله و بارش باران دچار ریزش و تخریب شد. 

وی افزود: این حادثه به آتش نشانی اعلام و در کوتاه‌ترین زمان دستگاه‌های امدادی و خدماتی در محل حاضر شدند.
 
ملانوری ادامه داد: انشعابات این واحد برای ایمن سازی با حضور نیرو‌های عملیاتی قطع و شهرداری نسبت به ایمن سازی منطقه اقدامات لازم را ارائه نمود.
 
ملانوری افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ گونه مصدومی نداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد