Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  علی‌رضا آشناگر استاندار سمنان در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان ضمن بیان اینکه بانک‌ها در سال‌های اخیر توانسته‌اند کمک بهتری به توسعه اقتصادی و رونق تولید در سطح استان سمنان داشته باشند، گفت: عملکرد بانک‌ها در حوزه تعهد تسهیلات رونق تولید به‌صورت میانگین از ۱۹ درصد در سال ۹۷ به ۸۶ درصد در سال ۹۸ افزایش‌یافته که نشان از تلاش بانک‌ها برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بابیان اینکه بانک‌های عامل استان سمنان که تعهدات تسهیلات رونق تولید و اشتغال خود را به‌صورت ۱۰۰ درصدی محقق کرده‌اند، تقدیر می‌شوند، افزود: باید قدردان کسانی بود که برای رونق تولید در این استان گام برمی‌دارند.

ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری فراوان هستند

استاندار سمنان بابیان اینکه باوجود مشکلات امروز اعتبارات دولتی به‌تن‌هایی بار توسعه استان را نمی‌تواند بر دوش بکشد، تأکید داشت: قدردان همه سرمایه‌گذارانی هستیم که کمر به توسعه استان بسته‌اند و هدفی جز رشد و پیشرفت استان و ایجاد اشتغال در منطقه ندارند، اما باید گفت که امروز پروژه‌های بزرگی در سطح استان مطرح است که از سرمایه‌گذاران و کسانی که توانمندی لازم رادارند انتظار داریم در اتمام آن‌ها مشارکت کنند تا توسعه را به استان هدیه دهیم.

آشناگر بابیان اینکه مسئولان دستگاه‌های اداری و اجرایی نیز می‌بایست تلاش کنند تا روند سرمایه‌گذاری در منطقه تسهیل شود، ابراز کرد: امروز ظرفیت‌های خوب سرمایه‌گذاری در سطح استان است که می‌بایست پایه‌گذار توسعه باشند.

او درباره مهدی‌شهر نیز گفت: گردشگری ظرفیت خوب این شهرستان مستعد است از سوی دیگر وجود عشایر سلحشور ایل سنگسر و نحوه‌ی زندگی و تولیدات دامی این عزیزان یکی از زمینه‌های توسعه گردشگری در این خطه محسوب می‌شود.

استاندار سمنان بابیان اینکه توسعه گلخانه‌ها جزء برنامه‌های اولویت‌دار استان و همچنین مهدی‌شهر است که هم سودآوری خوبی دارد و هم در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود، تأکید کرد: کشت گلخانه‌ای می‌تواند مشکلات آب را رفع و همچنین اشتغال‌زایی خوبی را نیز داشته باشد.

اعتبارات دولتی به تنهایی برای توسعه استان سمنان کافی نیستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سرمایه گزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۳۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد

رئیس‌جمهور در قالب سفر دولت سیزدهم، امروز از دو واحد گازی در نیروگاه شهید باکری سمنان بهره‌برداری کرد و تعداد واحدهای گازی به چهار واحد رسید که نویدبخش افزایش ظرفیت تولید برق کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی که در قالب سفر یک‌روزه، صبح امروز وارد سمنان شده بود، از دو واحد گازی در نیروگاه شهید باکری سمنان بهره‌برداری کرد و تعداد واحدهای گازی به چهار واحد رسید که نویدبخش افزایش ظرفیت تولید برق کشور است.

نیروگاه شهید باکری سمنان قبل از دولت سیزدهم ۳۶۰ مگاوات برق تولید می‌کرد که با افتتاح فازهای بعدی ظرفیت تولیدی این نیروگاه در مجموع در این دولت به یکهزار و ۱۰۰ مگاوات رسید.

نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان معروف به نیروگاه شهید باکری با هدف احداث چهار واحد ۱۸۳ مگاواتی از سال ۸۷ احداث شده بود در دولت سیزدهم مورد حمایت قرار گرفت و تمامی چهار واحد ساخته شد.

نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان با ۴۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری با راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) و سرمایه‌گذاری شرکت توسعه معادن و فلزات با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

دو واحد تولید برق این نیروگاه از زمان تأسیس دارای ظرفیت ۱۶۰ مگاواتی بود همچنین احداث ۲ واحد جدید این نیروگاه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که نخستین واحد آن در مدت کمتر از ۵ ماه، با شبکه سراسری سنکرون شد و در ادامه واحد چهارم این نیروگاه فرودین ماه با شبکه سنکرون شد.

فاز دوم نیروگاه گازی سمنان در قالب تأمین تجهیزات، انجام طراحی، مهندسی، نصب و راه‌اندازی دو واحد توربین ژنراتور گاز کلاس E پیشرفته در شرایط ایزو اجرایی شده است.

نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان معروف به نیروگاه شهید باکری، در کیلومتر ۱۰ بزرگراه سمنان- دامغان واقع است که در دی ۱۳۹۱ به بهره‌برداری رسید. این نیروگاه یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۶۸۶ مگاوات برق است.

کد خبر 745661

دیگر خبرها

  • طرح‌های حوزه سلامت در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی شدند
  • بازگشت بیش از ۲۵۰ همت از سرمایه‌های مردمی با احیای واحد‌های تولیدی
  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • سمنان مهد ظرفیت‌ها است/ تلاش برای رونق تولید
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود
  • ده سرمایه‌گذاری هماهنگ برای توسعه اقتصاد ورزش